کوهی از تولید ریل تا تیرآهن‌های بال پهن و آرک‌های فولادی خبر داد
کد خبر: ۴۰۴۰۸۵
۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: امیدواریم با مجموعه اقداماتی که در مجموعه‌های دانش بنیان ذوب آهن اصفهان صورت می‌گیرد، همچون گذشته بر قله‌های صنعت فولاد بدرخشیم و بتوانیم خدمات ارزنده‌ای را برای تامین نیاز داخلی و جامعه صادراتی بیرون از کشور داشته باشیم.

یکه تازی ذوب آهن اصفهان در مسیر خودکفایی

بیست و پنجمین همایش پژوهشگران صنعت فولاد کشور، بهانه خوبی برای حضور فعالان عرصه فولاد بود. این همایش که از ۲ تا ۴ آبان ۱۴۰۲ با عنوان سمپوزیوم فولاد ۴۰۲ برگزار شد، به همت انجمن آهن و فولاد ایران در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد. در این همایش، فولادسازان مطرح کشور حضور یافتند و به اشکال گوناگون ظرفیت‌ها و مشکلات این صنعت را مطرح کردند. یکی از معتبرترین و با سابقه‌ترین تولیدکنندگان عرصه فولاد که در این همایش حضور داشت، شرکت ذوب آهن اصفهان بود. نقش ذوب آهن در شک گیری صنعت فولاد و پیشینه درخشان آن بهانه‌ای شد تا با مهدی کوهی مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان به گفتگو بنشینیم که در ادامه آمده است.
کوهی در خصوص پیشینه ذوب آهن اصفهان گفت: این شرکت افتخار دارد که پس از ۵۲ سال سابقه کار و قدمت در صنعت فولاد کشور، همچنان بر بلندای صنعت فولاد می‌درخشد.

انگیزه سازی در عرصه فولاد

وی با اعلام اینکه بازار صنعت، بازار رقابت است گفت: درخشندگی و عملکرد درخشان ذوب آهن اصفهان انگیزه فعالیت برای سرمایه گذاری در زمینه فولاد را رقم زد که باعث رشد سایر صنایع و ایجاد فولادسازی‌های دیگر در کشور شده است.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان از اقدامات تاثیرگذار و بی مثال شرکت در تولید و خودکفایی خبر داد و گفت: ریل یکی از پرمصرف‌ترین محصولات فولادی است که تولید آن به فناوری و دانش بالایی نیاز دارد و به دلیل نداشتن این دانش، سال‌ها از خارج وارد می‌شد.

بومی سازی ریل

وی با اعلام اینکه برای اولین بار، دانش تولید ریل از کشور‌های اروپایی وارد کشور شد گفت: دوب آهن اصفهان به روش‌های دانش بنیان، ریل را بومی سازی کرد و به وسیله مهندسان، تکنسین‌ها و کارگران ایرانی ساخت داخل شد که الان در حجم بالایی تولید تقدیم راه آهن سراسری جمهوری اسلامی و متروی کلان شهر‌ها شده است.
کوهی از روند رو به رشد تولید ریل خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۱۴۵ هزار تن ریل با کیفیت و استاندارد جهانی، تحویل راه آهن جمهوری اسلامی و مترو کلان شهر‌ها شده است.

 



استقبال وزارت راه از ریل ایرانی

وی از چشم انداز آینده تولید ریل در ذوب آهن اصفهان و رسیدن به خودکفایی خبر داد و گفت: با توفیقاتی که در زمینه تولید ریل در ذوب آهن اصفهان صورت گرفته، وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد جامعی را در رابطه با تولید ریل به ذوب آهن اصفهان داده که این پیشنهاد مورد موافقت قرار گرفته و در آینده نزدیک تبدیل به تفاهمنامه‌ای خواهد شد که با توجه به توسعه خطوط ریلی در کشور، تولید ریل مورد نیاز برای راه آهن را در خط تولید داشته باشیم.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با تاکید بر اینکه دهه آینده، دهه توسعه صنعت فولاد است گفت: با توجه به نقش آفرینی فولاد در تمامی عرصه‌های صنعتی، دهه آینده دهه تلاش برای رسیدن موفقیت است.

تیرآهن‌های بال پهن

وی به تشریح روند توسعه ذوب آهن اصفهان در دیگر بخش‌ها پرداخت و گفت: علاوه بر توسعه روند تولید ریل برای راه آهن و مترو، تولید تیرآهن‌های بال پهن برای کمک به صنعت ساختمان و انبوه سازی را در دستور کار داریم.
کوهی به تشریح دلایل ورود ذوب آهن اصهفان به تولید تیرآهن‌های بال پهن پرداخت و گفت: تیرآهن‌های بال پهن برای صنعت ساختمان و سازه‌های فلزی کمک زیادی می‌کند و باعث می‌شود سرعت ساخت ساختمان شدت بیشتری بگیرد.
وی با تاکید بر اینکه بکارگیری تیرآهن باعث می‌شود قیمت تمام شده ساختمان پایین بیاید گفت: از طرف دیگر ایمنی را برای ساکنین ساختمان‌ها بیشتر می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: گنجینه میراث فرهنگی صنعت فولاد، حلقه فراموش شده!

 



مقاومت در برابر زلزله

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با تاکید بر اینکه تیرآهن‌های سنتی در برابر زلزله‌های ۷ ریشتر مقاوم هستند گفت: تیرآهن‌های بال پهن بسته به سایزی که استفاده می‌شود، از ۸ تا ۱۲ ریشتر در برابر زلزله مقاوم است که اهمیت بکارگیر این نوع تیرآهن را بیشتر می‌کند.
وی به تشریح دلایل دیگر تولید تیرآهن‌های بال پهن پرداخت و گفت: خاصیت دیگری که باعث شده به سوی تولید تیرآهن‌های بال پهن برویم، این است که این نوع تیرآهن‌ها را به صورت مدولار و پیچ و مهره‌ای تولید می‌کنیم که این روند از یک باعث ایمنی بیشتر ساختمان می‌شود و از سوی دیگر به سرعت کار می‌افزاید و در شرایطی که در کشور نیاز به سرعت در تامین مسکن داریم، این نوع تیرآهن می‌تواند روند تولید را تسریع کند.
کوهی با تاکید بر اینکه ذوب آهن اصفهان بدنبال یاری رساندن به دولت و مردم است گفت: امیدواریم همانگونه که در زمینه تولید ریل ورود کردیم و به موفقیت‌های چشمگیری در رفع نیاز کشور دست یافتیم، در این برهه نیز بتوانیم علاوه بر ریل در نهضت ملی مسکن و صنعت ساختمان هم کمک‌یار دولت و خانه دار شدن مردم باشیم.

آرک‌های فولادی برای معدن

وی از خط تولید جدید ذوب آهن اصفهان خبر داد و گفت: رویکرد دیگری که ذوب آهن اصفهان در دستور کار قرار داده، تولید آرک‌های فولادی است که برای دهه آینده در بخش معادن موثر خواهد بود.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با یادآوری اینکه در صنایع معدنی تاکنون از آرک‌های چوبی استفاده می‌کردیم گفت: آرک‌های چوبی با یک رطوبت یا فشار شکسته می‌شد، حادثه می‌آفرید، جان کارگران را تهدید می‌کرد و باعث تعطیلی معدن می‌شد. اما با تولید آرک‌های فولادی هم در زمینه استخراج در معادن سرعت ایجاد می‌کنیم و هم برای کارگران معدن در سراسر کشور ایمنی را به ارمغان می‌آوریم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: