May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرعامل پایا فولاد کویر یزد بر بکارگیری فعالیت های آکادمیک تاکید کرد
کد خبر: ۴۰۴۱۲۸
۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
مدیرعامل پایا فولاد کویر یزد بر بکارگیری فعالیت های آکادمیک تاکید کرد و گفت: کنترل منابع شرط تحقق فولاد سبز است.

کنترل منابع شرط تحقق فولاد سبز (+فیلم)

از آنجا که صنعت فولاد از اهمیت و جایگاه ویژه ای در اقتصاد و تولید دارد، توجه به آن در صدر موضوعات قرار دارد. با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی و توجه به دیگر ظرفیت های اقتصاد، لازم است از هر ظرفیتی نهایت استفاده به عمل آید.


نمایشگاه بهترین ظرفیت


از آنجا که ارتباط فولادسازی ها با یکدیگر اهمیت بسیاری دارد، لازم است ارتباط نزدیکی با یکدیگر داشته باشند که نمایشگاهه می توانند نقش تعیین کننده ای داشته باشند. در این رابطه بیست و پنجمین همايش پژوهشگران صنعت فولاد كشور از 2 الی 4 آبان 1402 با عنوان سمپوزيوم فولاد 402 به وسیله انجمن آهن و فولاد ايران در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد. هدف از برگزاری سالانه سمپوزيوم‌هاي فولاد توسط انجمن آهن و فولاد ايران، ايجاد زمينه مساعد براي برقراري ارتباط ميان دست اندرکاران صنعت فولاد كشور با اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پژوهشگران و به منظور رفع مشکلات موجود و توسعه هر چه بیشتر این صنعت است.


فولاد سبز در کانون توجه


سمپوزیوم فولاد 402 با موضوع «مراحل عبور از تکنولوژی های موجود به فناوری‌های فولاد سبز در کشور» برگزار شد و موضوعاتی که در این سمپوزیوم مورد تاکید قرار گرفت نیز در همین رابطه بود به نوعی که راهكارهای عبور از فناوریهای موجود به سمت تولید فولاد سبز، چالشهای موجود بر سر راه تولید فولاد سبز، فرصتهای اشتغال در مسیرتولید فولاد سبز، روشهای افزایش ابتكار و نوآوری در کارکنان به منظور تسریع در مسیرتولید فولاد سبز، دانش فنی، تجهیزات مورد نیاز و آموزش کارکنان در فرایند تولید فولاد سبز، نقش تولید فولاد سبز در کاهش هزینه های تولید و افزایش راندمان، نقش تولید فولاد سبز در سلامتی کارکنان، حفظ محیط زیست، کاهش مصرف آب، کاهش گازهای گلخانه ای و مصرف انرژی، فناوریهای استفاده از هیدروژن به جای سوخت های فسیلی در تولید فولاد سبز، یافته های جدید در زمینه تولید و استفاده از فولادهای جدید و مدلسازی و شبیه سازی فرایندهای خط تولید فولاد با جدیت مورد بررسی قرار گرفت.

 

 


ارتباط در صدر اهداف


یکی از شرکتهای معتبر فولادسازی که در این همایش با قدرت حضور داشت، شرکت پایان فولاد کویر یزد بود. بدلیل دیدگاه ویژه ای که این شرکت نسبت به محیط زیست، فولاد سبز، ارتباط مستقیم صنعت و طبیعت و... دارد، با رضا قاسمی مدیرعامل پایا فولاد کویر یزد گفت و گو کردیم که در ادامه آمده است.مدیرعامل پایا فولاد کویر یزد به تشریح اهداف حضور در همایش کیش پرداخت و گفت: هدف اصلی من، مجموعه روابط عمومی و تولیدکنندگان از حضور در نمایشگاه کیش، ایجاد بسترهای ارتباطی با سایر فعالان اقتصادی و صنعتی در این حوزه است.
وی بر آشنایی با خدمات دیگر ایرانیان و گسترش روابط کاری تاکید کرد و گفت: مودت، همکاری و ایران پرستی از جمله اهداف پایا فولاد کویر یزد در همایش پژوهشگران صنعت فولاد است.

 

بیشتر بخوانید: خط و نشان فولاد مبارکه برای جهان (+فیلم)



اقدامات زیر بنایی برای فولاد سبز

رضا قاسمی برنامه ریزی اصولی و اقدامات زیر بنایی برای تحقق فولاد سبز را مورد تاکید قرار داد و گفت: معتقدیم در صنعت سبز به ویژه فولاد سبز، به جای اینکه، بعد از ایجاد آلودگی نسبت به کنترل آلودگی، دفن پسماندها، دفن ضایعات و مدیریت بازیافت اقدام کنیم از ابتدای زنجیره، منابع را کنترل کنیم.
وی به تشریح کنترل منابع پرداخت و گفت: کنترل منابع اعم از کنترل انرژی، منابع آبی، مواد اولیه و مواد مصرفی باعث می‌شود که تولیدات باطله کمتر شود.

باطله کمتر محیط زیست سالمتر

مدیرعامل پایا فولاد کویر یزد با تاکید بر اینکه تولید باطله کمتر باعث می شود آسیب به محیط زیست کمتر شود گفت: اگر بنا داریم چالشهای زیست محیطی را کاهش دهیم یا مدیریت کنیم، باید به فکر پیشگیری باشیم زیرا هزینه ها و البته خطرهای پیشگیری بسیار کمتر از درمان است.
وی از ورود پایا فولاد کویر یزد به محدوده فعالیت‌های آکادمیک فولاد سبز خبرداد و گفت: با ورود به فعالیت های آکادمیک بناداریم تا مصرف کربن و آب را کنترل کنیم و بتوانیم به پرچم های افتخار آفرینی برای ایران عزیزمان اضافه کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: