کد خبر: ۴۰۴۱۳۶
۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
0

بسیاری از افراد مایل به ثبت شرکت تجاری خود به صورت اینترنتی می باشند. به منظور تاسیس و راه اندازی انواع شرکت های تجاری و غیرتجاری، روش های حضوری و آنلاین وجود دارد که کم هزینه ترین راه اقدام به ثبت شرکت از طریق روش های آنلاین می باشد.

تفاوت ندارد که شما قصد راه اندازی کدام یک از انواع شرکت ها اعم از سهامی عام و خاص، تضامنی، شرکت های با مسئولیت های محدود و یا تعاونی و نسبی را داشته باشید، در هر صورت ثبت شرکت آنلاین یک فرآیند کلی و عمومی دارد که لازم است با مراحل آن آشنا باشید. در این مقاله قصد داریم به چگونگی ثبت شرکت آنلاین و مزایای آن اشاره کنیم.

نحوه ثبت شرکت اینترنتی

آشنایی با ثبت شرکت آنلاین

ثبت شرکت آنلاین یکی از روش های سریع برای ثبت برند در قالب یک شرکت می باشد. بسیاری از شرکت های به دنبال راه کم هزینه و آسان برای ثبت شرکت خود هستند. آشنایی با چگونگی ثبت شرکت از طریق روش های اینترنتی برای شرکت های تجاری بسیار حائز اهمیت می باشد. در حال حاضر ثبت شرکت از حالت سنتی خارج شده و بسیاری از ارباب رجوعان می توانند بدون مراجعه به اداره ثبت، مراحل تاسیس شرکت خود را انجام دهند.

هم اکنون با ایجاد سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری متقاضیان می توانند از طریق سامانه اینترنتی  http://irsherkat.ssaa.ir  به صورت آنلاین کار ثبت شرکت را انجام دهند. تمام اطلاعات مربوط به چگونگی تنظیم درخواست‌ها و مدارک مورد لزوم بخشنامه ها و شیوه نامه های اجرایی ثبت شرکتها و اطلاع رسانی های آتی نیز از طریق پایگاه اطلاع رسانی ثبت شرکت ها به نشانی http://irsherkat.ssaa.ir  قابل پیگیری می باشد. اما در ادامه لازم است به مراحل ثبت آنلاین شرکت ‌ها اشاره کنیم.

آشنایی با نحوه ثبت شرکت اینترنتی

نحوه ثبت شرکت اینترنتی

برای ثبت شرکت شما ابتدا باید به پایگاه اینترنتی اداره ثبت شرکت ها به آدرس http://irsherkat.ssaa.ir  مراجعه کنید. در این شیوه افراد متقاضی می توانند بدون مراجعه به واحد ثبت شرکت ها، از طریق سایت جامع ثبت شرکت ها و موسسات درخواست خود را مبنی بر ثبت، تاسیس و تغییرات شرکت و موسسات را از طریق این سامانه انجام دهند و سپس مدارک خود را به آدرس اعلام شده ارسال کنند. اطلاعاتی که در سامانه http://irsherkat.ssaa.ir  وارد می شود، باید از لحاظ ماهیتی با قوانین و مقررات مطابقت داشته باشند.

در غیر این صورت چنانچه مدارک شما با آنچه که در سامانه ثبت شرکت اعلام شده، مطابقت نداشته باشد، ادامه روند درخواست ثبت متوقف خواهد شد. اما مراحل ثبت آنلاین شرکت در پرتال مذکور به شرح زیر می باشد:

وارد کردن اطلاعات متقاضی

در گام اول شخص پس از ورود به سامانه، باید وارد قسمت "تابعیت متقاضی" شود. اگر گزینه ایرانی را انتخاب کنید، باید حتماً شماره ملی خود را ثبت نمایید و در صورت انتخاب گزینه غیر ایرانی، باید شماره گذرنامه را وارد کنید.

وارد کردن اطلاعات شخص حقوقی

در این قسمت شما باید نام 5 شرکت را به ترتیب اولویت مورد نظر خود در سایت وارد کنید. اگر اولویت های بالاتر مورد قبول شما باشد، اولویت های بعدی ترتیب اثر داده نمی شوند. اسم پیشنهادی باید دارای سابقه ثبت نباشد. باید بامعنا، مطابق با فرهنگ اسلامی و حداقل ۳ سیلابی باشد و علاوه بر این واژه های بیگانه در آن وجود نداشته باشد. در این مرحله پس از ثبت اطلاعات یک کد رهگیری به شما اختصاص داده می شود.

تعیین مدت و موضوع فعالیت شرکت

در گام بعد پس از ثبت نام درخواست موضوع شرکت را باید انتخاب کنید. در ثبت شرکت آنلاین شما باید موضوع شرکت را به طور کامل و تنظیم شده در سامانه قرار دهید. موضوع شرکت از مواردی است که شرکت به دلیل آن تأسیس شده و از اهمیت بسیاری برخوردار است، چرا که شخص حقوقی باید موضوعی که می تواند در آن فعالیت کند، تصریح کرده باشد. موضوع شرکت باید مشروع و متضمن منافع عقلایی بوده و در غیر این صورت در موارد ابطال شرکت قرار می گیرد. لازم به ذکر است در صورتی که فعالیت شما نیازمند مجوز باشد و شما قبل از ورود به سامانه بدون مجوز اقدام به ثبت کرده باشید، روند ثبت آنلاین شرکت متوقف می‌شود و همین امر باعث عودت پرونده شما می گردد.

ثبت آدرس دفتر مرکزی شرکت

در گام بعد شما باید از طریق سامانه ثبت شرکت ها آدرس دفتر مرکزی شرکت، شماره تلفن دفتر مرکزی و کد پستی را به دقت وارد کنید. لازم به ذکر است که تمامی مدارک از سوی سازمان ثبت شرکت ها به همین آدرس ارسال خواهد شد.

اشاره به سرمایه اولیه شرکت

در مرحله بعد میزان سرمایه اولیه شرکت باید ثبت شود. سرمایه یکی از اساسی ترین وسایل جلب منفعت می باشد و اهمیت شرکت‌های تجاری را از میزان سرمایه آنها می‌توان درک کرد. برای سرمایه حداکثری تعیین نشده و شرکا به هر مقداری که بخواهند می توانند سرمایه را افزایش دهند. علاوه بر این در قانون تجارت، حداقل میزان سرمایه  100 هزار ریال عنوان شده است.

ثبت اعضای شرکت

در مرحله بعد شما باید اشخاصی که در شرکت فعالیت دارند را ثبت کنید. منظور از اشخاص آن دسته از افرادی هستند که در شرکت یا موسسه دارای سمت می باشند. در این مرحله مشخصات کامل شناسه فرد، شماره تلفن و آدرس دقیق وارد می شود. در شرایطی که تعداد شرکا بیش از ۱۵۰ نفر باشند، باید فهرستی که در سایت قرار دارد را تکمیل کنید.

ثبت سهام یا سرمایه هر شخص

در این مرحله شما باید با انتخاب هر یک از اعضا مشخص کنید که هر کدام چه تعداد سهم دارند.

مشخص کردن سمت و ارتباط اشخاص

در این قسمت شما باید سمت و ارتباط اشخاص را ثبت کنید. منظور از ارتباط شخصی با یکدیگر، مشخص بودن وکیل و موکل و قیم قانونی در ارتباط با اعضای شرکت و شرکای آن می باشد. شما باید سمت اعضای شرکت (سمت رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل) را مشخص کنید. علاوه بر این اشخاصی که در شرکت فعالیت دارند، می توانند با توجه به جلسه موسسین شرکت، سمت‌های دیگر را انتخاب کنند. با پر کردن تاریخ شروع سمت، تاریخ پایان اعتبار سمت، مدت تصدی و مشخص کردن وضعیت حق امضا و در نهایت انتخاب گزینه ثبت سمت، وارد مرحله بعد می شوید.

معرفی کردن شعب شرکت

اگر می خواهید شعب شرکت خود را معرفی کنید، باید اطلاعات مربوطه را در این مرحله درج نمایید. اما اگر در حال حاضر قصد ثبت شعبه را ندارید، میتوانید معرفی شعبه را به زمان دیگری موکول کنید.

تعیین روزنامه شرکت

در این مرحله از ثبت شرکت باید اطلاعات سال مالی شرکت شامل (روز شروع سال مالی و ماه شروع سال مالی) را وارد کنید. اطلاعات آگهی روزنامه رسمی شرکت با انتخاب "روزنامه شرکت" نیز امکان دارد.

تعیین کردن متن صورتجلسه

در این قسمت شما باید صورتجلسه موسسین هر شرکت را ذکر کنید.

ثبت تقاضانامه یا اظهارنامه

در این مرحله شما باید اطلاعات مربوط به تقاضانامه یا اظهارنامه را در سامانه ثبت کنید و یا از متن آماده موجود در سیستم بهره ببرید.

نحوه ثبت آنلاین شرکت

اشاره به اساسنامه شرکت

اساسنامه دستورالعمل و شیوه عملکرد و اداره شرکت می باشد. در این مرحله می توانید اطلاعات متن اساسنامه را در سامانه ثبت کنید و یا از متن آماده موجود در سیستم استفاده کنید.

تنظیم متن شرکتنامه

شرکت های با مسئولیت های محدود، قبل از هر چیز باید متن شرکتنامه را تنظیم کنند. شرکتنامه سندی است که بین دو یا چند شریک برای تشکیل شرکت تجاری تنظیم شده است.

ارسال مدارک ثبت شرکت

شما با توجه به نوع فعالیت شرکت باید مدارک و اسنادی را ارائه کنید. باید در مرحله اول مدارک را مطالعه کرده و برای تهیه و ارائه آن اقدام نمایید. سپس با تایید مدارک مورد نیاز، بر روی گزینه پذیرش کلیک نمایید. کلیک بر روی گزینه پذیرش پایان مراحل ثبت شرکت می باشد و به این صورت تقاضای تاسیس ثبت نهایی می ‌شود و برای اداره ثبت ارسال می گردد.

مرجع ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری پس از وصول درخواست ثبت شرکت، برای بررسی نام های پیشنهادی شخصیت حقوقی اقدام می کند و نتیجه پذیرش یا عدم پذیرش نام را به صورت الکترونیکی به متقاضیان اعلام می کند.

مزایای استفاده از سامانه آنلاین ثبت شرکت ها

بسیاری از افرادی که صاحب کسب و کار هستند، ترجیح میدهند به جای روش حضوری از روش های اینترنتی برای ثبت شرکت خود استفاده کنند. ثبت شرکت آنلاین به صورت اینترنتی از طریق سامانه ثبت شرکت ها مزایای زیر را به همراه دارد:

  • کاهش هزینه ثبت شرکت برای افراد متقاضی
  • افزایش سرعت در طی کردن مراحل اداری
  • پیگیری از سوی کارشناسان متخصص و مسلط به امور حقوقی
  • بهره مندی از مزایای تأسیس مانند دریافت وام اشتغالزایی، شرکت در مناقصات و مزایدات جاری
  • امکان صادرات و واردات از طریق دریافت کارت بازرگانی

سوالات متداول

نحوه ثبت شرکت آنلاین چگونه است؟

در این مقاله سعی کردیم به تمامی مراحل ثبت شرکت به صورت اینترنتی اشاره کنیم.

کدام موسسات ثبت شرکت غیر حضوری را در کوتاه ترین زمان انجام می دهند؟

در حال حاضر بسیاری از موسسات حقوقی کار ثبت شرکت آنلاین را انجام میدهند. ثبت تکسفیر کار ثبت شرکت شما را در ۵ روز کاری با کمترین هزینه ممکن انجام خواهد داد.

مزایای ثبت شرکت اینترنتی چیست؟

بسیاری از صاحبان کسب و کار به دلیل کاهش هزینه ثبت، افزایش سرعت روند درخواست خود و از روش ثبت آنلاین شرکت بهره می برند. در این مقاله به مهم ترین مزایای ثبت شرکت آنلاین اشاره شد.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم در ارتباط با نحوه ثبت شرکت اینترنتی مطالبی را ارائه کنیم. در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های تجاری مایل به ثبت آنلاین شرکت خود هستند تا بتوانند در سریع ترین زمان ممکن کار تاسیس قانونی برند شرکت خود را انجام دهند. تفاوتی ندارد که شرکت شما از کدام نوع شرکت ها اعم از مسئولیت های محدود، شرکت سهامی عام و خاص، شرکت تعاونی، تضامنی و یا نسبی باشد، تمام مراحل درخواست ثبت آنلاین به یک صورت انجام می شود.

برای ثبت شرکت خود حتماً باید از طریق سامانه اقدام کنید و پس از بررسی مدارک، نتیجه پذیرش یا عدم پذیرش ثبت شرکت از سوی اداره ثبت اسناد و املاک کشور به اطلاع شما خواهد رسید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: