May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
عضو کمیسیون صنایع مجلس بر حمایت بیشتر از ایمیدرو تاکید کرد
کد خبر: ۴۰۴۱۵۳
۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت نقش آفرینی ایمیدرو گفت: ایمیدرو جزو سازمان‌های دولتی مهمی است که نقش بسیار مهمی در توسعه صنایع و معادن دارد.

مدیریت حلقه گمشده مناطق ویژه اقتصادی

یوسف داودی به تشریح اهداف ایجاد ایمیدرو پرداخت و گفت: هدف از ایجاد ایمیدرو، رونق صنایع و معادن کشور است که تاکنون این مهم بخوبی صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه بهتر است سازمان ایمیدرو بیشتر از آنچه تاکنون صورت گرفته، تقویت بشود گفت: با تقویت ایمیدرو، وظایفی که بر عهده این مجموعه گذاشته شده، بیش از گذشته و با جدیت بیشتر اجرایی می‌شود.

نماینده سراب در مجلس شورای اسلامی در خصوص مناطق ویژه اقتصادی لامرد و پارسیان گفت: اینکه مناطق ویژه متولی داشته باشد، کار بسیار خوبی است، زیرا مناطق ویژه و مناطق آزاد بدلیل نداشتن ارتباط مستقیم، همواره با چالش رو به رو می‌شوند و هنگامی که مناطق ویژه تحت حمایت ایمیدرو هستند، مشکل رایزنی و ارتباط حل می‌شود.

وی با اعلام اینکه مناطق ویژه اقتصادی لامرد و پارسیان، زیر نظر مستقیم ایمیدرو هستند گفت: اگر امروز این مناطق رونق خوبی داشته و سرمایه گذاری‌های خوبی در آن‌ها صورت گرفته، ناشی از داشتن مسوول مستقیمی توانمند با نام ایمیدرو است.

داودی با اشاره به اینکه در چارت سازمانی، مدیریت ایمیدرو، معاون وزیر صمت است گفت: بدلیل جایگاه و قدرتی که معاون وزیر دارد، هر چالش یا مشکلی که برای مناطق ویژه به وجود بیاید، در قالب رایزنی مستقیم با وزیر صمت مطرح و چاره اندیشی می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه چرا مناطق ویژه اقتصادی لامرد و پارسیان، سال‌ها ناکارآمد مانده بود و چند سالی است به شکوفایی رسیده گفت: مدیرانی که برای مناطق ویژه اقتصادی منصوب می‌شوند، باید انگیزه لازم را داشته باشند. بی شک اگر در گذشته مناطق ویژه اقتصادی لامرد یا پارسیان به شکوفایی نرسیده، باید در نحوه عملکرد مدیران جستجو کنیم.

 

بیشتر بخوانید:

پایان چالش کمبود سرمایه در صنایع منطقه اقتصادی لامرد


وی با تاکید بر اینکه کشور از سومدیریت رنج می‌برد گفت: بکار گیری مدیران ناکارمد به واسطه تفکرات جناحی و رویکرد‌های سیاسی، یک واقعیت تلخ است که نشان می‌دهد مدیریت حلقه گمشده ظرفیت‌های بر زمین مانده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گذشته‌ها گذشته و باید به فکر حال و آینده باشیم گفت: یکی از بزرگترین مشکلات کشور، مقصر تراشی است که مدیران راس کار سعی می‌کنند گناه را متوجه مدیران گذشته کنند، اکنون مدیران مناطق ویژه اقتصادی باید با احساس مسوولیت بیشتری عمل کنند و کاری به عملکرد مدیران گذشته نداشته باشند تا شاهد شکوفایی مناطق ویژه اقتصادی باشیم.

مدیریت حلقه گمشده مناطق ویژه اقتصادی

وی در خصوص تنوع صنایع برای مناطق ویژه اقتصادی گفت: نباید تولید را محدود کنیم. مناطق ویژه اقتصادی ظرفیتی برای تولید در تمامی بخشهاست. به همین دلیل باید بتوانیم در مناطق ویژه اقتصادی تنوع تولید را شاهد باشیم.

داودی با تاکید بر اینکه نظر سرمایه گذار بسیار اهمیت دارد گفت: باید حق انتخاب را برای سرمایه گذار قایل باشیم. اگر سرمایه گذار تمایل دارد صنعت فولاد، آلومینیوم، پتروشیمی یا هر صنعت دیگری را احداث کند، زمینه همان فعالیت را در منطقه ویژه اقتصادی فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه گاهی شرایط زیست محیطی اجازه فعالیت یک صنعت خاص در یک منطقه را نمی‌دهد گفت: صنایع آب بر باید در کنار دریا‌ها باشد، بنابر این اگر سرمایه گذاری اصرار دارد فولاد سازی را در کویر ایجاد کند، باید با آن مخالفت شود یا اگر سرمایه گذاری اصرار دارد پتروشیمی در مناطق شمالی کشور ایجاد شود، باید مخالفت شود که اکنون نمونه‌های بسیاری را شاهد هستیم.

نماینده سراب با اشاره به اینکه اکنون مناطق ویژه اقتصادی لامرد و پارسیان در جنوب کشور بخوبی عمل می‌کند گفت: به نظر می‌رسد ایمیدرو با مدیران لامرد و پارسیان هماهنگ هستند و درک درستی از تولید و شکوفایی وجود دارد که تحولات خوبی در این مناطق رخ داده است.

وی بر حمایت بیشتر از ایمیدرو تاکید کرد و گفت: برای آنکه ایمیدرو بتواند نقش خودش رو بهتر از گذشته ایفا کند، باید بیش از این‌ها مورد حمایت قرار گیرد.

داودی با اشاره به اهمیت وجود زیرساخت‌ها گفت: زیرساخت‌ها بیشترین هزینه را به مناطق ویژه اقتصادی تحمیل می‌کند که البته بسیار هم اهمیت دارد. اگر زیرساخت‌ها فراهم نباشد، سرمایه گذار رغبتی برای سرمایه گذاری نشان نمی‌دهد، به همین دلیل باید حمایت‌های بیشتری از ایمیدرو صورت پذیرد و اعتبارات لازم در اختیار مناطق ویژه اقتصادی قرار گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: