April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۱۷۸
۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
0
اسلامی گفت: ۱۲۱۸ هیات اجرایی اصلی و فرعی در سراسر کشور تشکیل شده و این هیات‌ها هم‌اکنون مشغول بررسی صلاحیت‌ داوطلبان انتخابات مجلس هستند.

آغاز به کار ۱۲۱۸ هیات اجرایی در سراسر کشور برای بررسی صلاحیت‌ داوطلبان انتخابات مجلس

دومین همایش توجیهی – آموزشی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲) با حضور مدیران و کارشناسان انتخاباتی شورای نگهبان و وزارت کشور به صورت همزمان در تهران و مراکز استان‌ها برگزار شد.

در این همایش مدیران دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات در استان‌ها و مدیران انتخاباتی استانداری‌ها از طریق تماس تصویری با محل برگزاری همایش در تهران که امین‌الله زمانی مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان و محسن اسلامی مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور و سخنگوی ستاد انتخابات حاضر بودند، ارتباط داشتند.

زمانی در ابتدای این نشست با اشاره به قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این قانون به بهره‌مندی عادلانه و برابر نامزد‌های انتخاباتی از امکانات عمومی برای تبلیغات اشاره و پیش‌بینی شده تا در هر استان، هیات (کارگروه) بررسی تبلیغات شکل بگیرد.

اشاره مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان به ماده ۸۱ قانون انتخابات مجلس بود که در آن آمده است: به منظور ساماندهی و مدیریت تبلیغات انتخاباتی و ایجاد فضای مناسب جهت تحقق انتخابات رقابتی و نیز تضمین بهره‌مندی یکسان نامزد‌ها از امکانات دولتی و عمومی، هیات استانی بررسی تبلیغات در هر استان یک هفته پس از پایان ثبت‌نام داوطلبان زیرنظر هیات اجرایی مرکزی انتخابات تشکیل می‌شود.

وی فلسفه شکل‌گیری این هیات‌ها در هر استان را تضمین عدالت انتخاباتی در تبلیغات و نظارت بر رفتار‌های تبلیغاتی نامزد‌ها عنوان کرد و ابراز امیدواری داشت که آیین‌نامه اجرایی آن هرچه زودتر از سوی وزارت کشور ابلاغ شود.

زمانی در ادامه به بیان و توضیح تبصره‌های این ماده پرداخت و گفت: باید تلاش شود تا امکانات عمومی و دولتی برای تبلیغات نامزد‌ها شناسایی و به کار گرفته شود تا شاهد شکل‌گیری شور و شوق انتخاباتی و افزایش مشارکت عمومی باشیم.

آغاز بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس در هیات‌های اجرایی
محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور نیز در این نشست با بیان اینکه وزارت کشور در تلاش برای برگزاری پرشور انتخابات است، اعلام کرد: تاکنون جلساتی برای اجرای هرچه بهتر انتخابات بین وزارت کشور و شورای نگهبان برگزار شده است.

وی درباره قانون جدید انتخابات هم گفت: اجرای این قانون به تحقق راهبرد‌های اعلامی مقام معظم رهبری در خصوص مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت کمک خواهد کرد. امیدواریم با اجرای کامل ماده ۸۱ قانون انتخابات، شور و نشاط خاصی به وجود بیاید و شاهد مشارکت مردم در انتخابات باشیم.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور همچنین اعلام کرد که یک هزار و ۲۱۸ هیات اجرایی اصلی و فرعی در سراسر کشور تشکیل شده و به آغاز فعالیت پرداخته‌اند که این هیات‌ها هم‌اکنون مشغول بررسی صلاحیت‌ها هستند.

رحیمی نماینده سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست توضیحاتی درباره ابتکار این سازمان برای تبلیغات انتخاباتی این دوره و راه‌اندازی شبکه‌های تلویزیونی برای ۲۰۸ حوزه انتخابیه توضیح داد و گفت: از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای برای رونق انتخابات بهره خواهیم برد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: