April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۱۹۴
۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
0
رئیس پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی گفت: اگر سرطان را زود تشخيص دهيم، شانس بقا بالا و درمان راحت‌تر است.

چه سنی برای تشخیص سرطان سینه مناسب است؟

سرطان از جمله بیماری‌هایی است که این روز‌ها آمار ابتلا به آن رو به فزونی رفته و با وجود پیشرفت چشمگیر علم و تکنولوژی، یکی از مهم‌ترین عوامل مرگ و میر در جهان به شمار می‌رود.

سرطان سینه یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در دنیا است و از آنجا که تشخیص و پیشگیری بیماری‌های مختلف به ویژه سرطان، می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر درمان آن داشته باشد، ماه اکتبر به منظور آگاهی از سرطان سینه در نظر گرفته شده است. اکنون با توجه به پشت سر گذاشتن این ماه لازم است اندکی به اطلاعات خودمان در این باره اضافه کنیم.

به گفته رئیس پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی، این روز‌ها ابتلا به سرطان سینه به طور چشمگیری در جهان و کشور ما افزایش یافته است.

رامین صرامی فروشانی با تاکید بر اینکه سرطان پستان می‌تواند خیلی خوش خیم یا بدخیم باشد گفت: خوش خیم یا بدخیم بودن سرطان پستان به این بستگی دارد که چه زمانی تشخیص داده شود. سرطان پستان عموما دیر تشخیص داده می‌شود و ما باید با تمرکز بر سیستم‌های غربالگری؛ سرطان سینه را به موقع تشخیص داده و راحت‌تر درمان کنیم.

او گفت: شرایط و پارامتر‌های مختلفی بر شدت بیماری تاثیر دارند، اما هرچه زودتر تشخیص داده شود، درمان راحت‌تر، عوارض کمتر و برای سیستم درمان هم هزینه‌های درمان کمتر خواهد بود.

رئیس پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی گفت: سن ابتلا به سرطان پستان در کشور ما کمتر شده، اما این دلیل نمی‌شود افراد زیر ۴۰ سال تحت غربالگری قرار بگیرند چرا که غربالگری برای سنین پایین می‌تواند عوارضی داشته باشد البته این به ژنتیک و ریسک ابتلای افراد نیز بستگی دارد.

رامین صرامی فروشانی ضمن تاکید دوباره بر تشخیص به موقع سرطان سینه که احتمال حفظ بیمار از مرگ را افزایش می‌دهد، بر اهمیت حمایت‌های دولتی و بیمه‌ای از غربالگری سرطان هم اشاره کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: