رهبر انقلاب در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان:
کد خبر: ۴۰۴۲۲۴
۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
0
رهبر معظم انقلاب در آستانه ۱۳ آبان در حسینیه امام خمینی با جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان سراسر کشور دیدار کردند.

میدان، میدان غزه و اسرائیل نیست؛ میدان حق و باطل است

در آستانه سیزدهم آبان‌ماه، روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار، جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان سراسر کشور با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

دانش‌آموزان در این دیدار به محض ورود آیت‌الله خامنه‌ای به حسینیه امام خمینی (ره) با سردادن شعار‌های حماسی از ایشان استقبال کردند.

۱۳ آبان ۵۸ ضربه ملت ایران به آمریکا بود
رهبر انقلاب در این دیدار خطاب به دانش‌آموزان فرمودند: سه مناسبت در سیزده آبان اتفاق افتاده که در دو مناسبت آمریکایی‌ها به ملت ایران ضربه زدند و در یک مناسبت ملت ایران به آمریکایی‌ها ضربه زد. آن دو مناسبتی که ضربه‌ی آمریکا بود به ملت ایران، یکی تبعید امام بود در سیزدهم آبان سال ۴۳، به علت مخالفت او با کاپیتولاسیون و ضربه‌ی دوم کشتار دانش‌آموزان بود. در روز‌های اوج حرکت انقلابی ملت ایران پلیس شاه دانش‌آموزان را در همین جلو دانشگاه قتل‌عام کردند. رگبار گرفتند عده‌ای دانش‌آموز را به خاک و خون کشیدند.

ایشان ادامه دادند: ده ماه بعد از پیروزی انقلاب، سیزده آبان سال ۵۸ بود که دانشجو‌ها رفتند وارد سفارت شدند، سفارت آمریکا و آن سفارت را تسخیر کردند و اسرار و اسناد پنهانی آن سفارت را افشا کردند. آبروی آمریکا رفت. این ضربه‌ی ملت ایران بود به آمریکا.

علت دشمنی آمریکا با ایران مسئله تسخیر سفارت نیست
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس بیان کردند: آمریکایی‌ها دشمنی‌های خودشان با ملت ایران را منسوب میکنند به مسئله‌ی سفارت، میگویند آقا علت اینکه آمریکا ایران را تحریم میکند، با ایران بدی میکند، در ایران اغتشاش راه می‌اندازد، مشکلات درست میکند علتش این است که دانشجویان شما رفتند سفارت آمریکا را تسخیر کردند این را هم آمریکایی‌ها میگویند، هم مَن تبع آن‌ها در داخل کشور میگویند؛ این دروغ بزرگی است. ۲۶ سال قبل از حادثه‌ی سفارت کودتای ۲۸ مرداد اتفاق افتاده؛ آن روز که دیگر کسی به سفارت نرفته بود! اسنادی که از سفارت بدست آمد که الان ۸۰-۷۰ جلد کتاب است نشان داد که از همان روز‌های اول بعد از پیروزی انقلاب سفارت آمریکا مرکز توطئه و جاسوسی بوده علیه ایران، حتی در سفارت آمریکا طراحی کودتا میشده که کودتا کنند علیه انقلاب. طراحی جنگ داخلی میشده؛ تلاش میکردند که در استان‌های مرزی کشور جنگ داخلی راه بیندازند. یعنی سفارت امریکا از اولین روز‌های شروع انقلاب مرکز توطئه علیه کشور و علیه انقلاب بوده و ربطی به تسخیر لانه‌ی جاسوسی ندارد.

میدان، میدان غزه و اسرائیل نیست؛ میدان، میدان حق و باطل است
رهبر انقلاب در ادامه بیاناتشان به مسئله جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه پرداختند و گفتند: میدان، میدان غزه و اسرائیل نیست؛ میدان، میدان حق و باطل است. یک طرف قدرت ایمان ایستاده است و یک طرف قدرت استکبار. البته قدرت استکبار با بمباران و جنایت و فشار نظامی پیش می‌آید، اما قدرت ایمان به همه این‌ها به توفیق الهی غلبه پیدا خواهد کرد. دنیای اسلام فراموش نکند که در قضیه تعیین کننده غزه، آن کسی که مقابل ملت مظلوم فلسطین ایستاد، آمریکا و فرانسه و انگلیس بودند.

ایشان در ادامه تصریح کردند: مردم غزه با صبر خودشان توانستند وجدان بشری را به حرکت در بیاورند. الان شما ببینید در دنیا چه خبر است؟ در همین کشرو‌های غربی، در انگلیس، در فرانسه، در ایتالیا، در خود آمریکا، ایالت‌های مختلف، مردم با جمعیت‌های انبوه می‌آیند در خیابان علیه اسرائیل و در موارد بسیاری علیه آمریکا شعار می‌دهند. آبروی این‌ها رفت. این‌ها واقعا هیچ علاجی ندارند و نمی‌توانند توجیه کنند؛ لذا می‌بینید یک ابلهی پیدا میشود میگوید اجتماع مردم در انگلیس کار ایران است! لابد بسیج لندن و بسیج پاریس این کار را کرده‌اند؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس با بیان اینکه "پیروزی نهایی و نه چندان دیر با ملت فلسطین خواهد بود" تاکید کردند که بمباران غزه باید فوراً قطع شود و راه صدور نفت و ارزاق به رژیم صهیونیستی بسته شود. ایشان در این باره تصریح کردند: آنچه که دولت‌های اسلامی باید بر آن پافشاری کنند قطع فوری این جنایت‌هایی است که در غزه انجام می‌شود و در همه مجامع جهانی با صدای بلند و بدون لکنت این جنایت‌ها و فاجعه‌آفرینی‌ها را محکوم کنند.

تحلیل داشته باشید!
رهبر انقلاب در ادامه خطاب به دانش‌آموزان فرمودند: شما باید از اصل انقلاب اسلامی تحلیل داشته باشید، از قضیه‌ی دفاع مقدس، جنگ هشت ساله باید تحلیل داشته باشید، از قضایای گوناگونی که در دهه‌ی ۶۰ اتفاق افتاد همین‌جور، از واگرایی‌هایی که در دهه‌ی ۷۰ اتفاق افتاد باید تحلیل داشته باشید، از حوادث گوناگونی که در دهه‌ی ۹۰ و ۸۰ اتفاق افتاد باید تحلیل داشته باشید. یعنی بتوانید تشخیص بدهید که این حادثه چه بود، از کجا شروع شد، کی پشت این حادثه بود، نتیجه‌ی این حادثه چه شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: