April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
پرداخت بیش از ۱۳ هزار میلیارد تسهیلات نشان می‌دهد
کد خبر: ۴۰۴۲۹۲
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0

مسوولیت پذیری بانک سینا در اوجتورم و بحران اقتصادی ناشی از رشد بی رویه قیمت‌ها باعث شده تامین هزینه‌های زندگی برای دهک‌های پایین جامعه سخت باشد که این وضعیت برای حقوق بگیران بسیار سخت‌تر است. بنابر این دهک‌های پایین جامعه قدرت تصمیم گیری برای تحول در زندگی را ندارند و تنها کاری که از دستشان برمی آید، مدیریت زندگی روزمره با حقوق ثابتی است که سرماه دریافت می‌کنند.

 

هزینه های غیر مترقبه

 

آنچه زندگی را برای دهک‌های پایین جامعه سخت می‌کند، بروز اتفاقاتی همچون بیماری‌ها و حوادث است. این اتفاقات گاهی به اندازه‌ای سنگین است که روند زندگی را مختل می‌کند و حتی زندگی را قفل می‌کند و خانواده‌ها را به مرز ناتوانی در مدیریت شرایط نوظهور می‌کشاند. البته در بسیاری از موارد مردم برای خرید لوازم خانگی یا بهبود کیفیت زندگی نیاز به مبالغ قابل توجهی پول دارند.


تسهیلات بانکی تنها راهکار

بروز شرایط غیر قابل پیش بینی یا هدفگذاری برای بهبود کیفیت زندگی باعث می‌شود دهک‌های پایین جامعه به سوی تامین هزینه‌ها با روش‌های گوناگون بپردازند. اولین راهکاری که به فکر این افراد می‌رسد، دریافت تسهیلات است. امتیازی که دریافت تسهیلات دارد، این است که برای تامین هزینه‌ها در یک مقطع، تسهیلات دریافت می‌شود و به روش مدیریت هزینه، اقساط تسهیلات پرداخت می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

پای بانک سینا بر گلوی بدهکاران بدحساب


چالش بهره بانکی

چالش جدی مردم، بهره سنگین بانکی است. شاید دریافت تسهیلات با بهره بالا برای کسانی که تجارت، تولید یا کار اقتصادی انجام می‌دهند، توجیه پذیر باشد، اما بهره برای دهک‌های پایین جامعه عذاب آور و حتی فلج کننده است. به همین دلیل مردم بدنبال بانک‌هایی هستند که تسهیلات با کارمزد پایین یا به صورت قرض الحسنه پرداخت می‌کنند

تسهیلات تکلیفی

شرایط اقتصادی باعث شده تا مردم نسبت به بسیاری از تصمیمات زندگی با احتیاط عمل کنند. این تصمیمات که تاثیرات ریشه‌ای در زندگی افراد و البته کشور می‌گذارد، بسیار مهم است. ناتوانی در ازدواج، باعث بروز بحران میزان تجرد شده، هزینه‌های بالای فرزندان، باعث کاهش رشد فرزند آوری و بحران سالمندی شده، ناتوانی در پیدا کردن کار، باعث معضل بیکاری شده که همه این موارد اقتصاد و شرایط اجتماعی را به چالش کشیده است. از آنجا که حمایت مالی می‌تواند انگیزه خوبی برای ورود به این عرصه‌ها باشد، شاهد تعیین تسهیلات تکلیفی هستیم که در بودجه سالیانه برای بانک‌ها تکلیف می‌شود که متاسفانه با کم لطفی برخی بانک‌ها رو به رو می‌شود.

توجه به قرض الحسنه

یکی از بانک‌هایی که نگاه محبت آمیزی برای رفع چالش‌ها دارد، بانک سینا است. بانک سینا با درک درست از شرایط ویژه‌ای که برای اقشار گوناگون جامعه بروز می‌کند، اقدام به تسهیلات پردازی به روش قرض الحسنه کرده است. این بانک در راستای تامین مالی اقشار مختلف جامعه تا پایان مهرماه سال جاری تعداد ۱۰ هزار و ۱۰۹ فقره وام قرض‌الحسنه به مبلغ بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است.

عمل به مسوولیت اجتماعی

بانک سینا به منظور عمل به مسوولیت‌های اجتماعی و رفع نیاز هموطنان در اقصی نقاط کشور، تا پایان مهرماه امسال، بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری و اشتغال‌زایی به افراد واجد شرایط پرداخت کرده است. بر این اساس، معادل هفت هزار و ۶۲۵ میلیارد ریال از مبلغ پرداختی بانک سینا در مدت یادشده به وام قرض‌الحسنه ازدواج اختصاص داشته و دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز وام قرض‌الحسنه فرزندآوری بوده است. میزان وام قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی جهت مددجویان کمیته امداد نیز دو هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال بوده است. یکی از اولویت‌های بانک سینا در طرح راهبردی، پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات حمایتی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: