April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۳۰۷
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
0
راهپیمایی روز ۱۳ آبان با حضور مردم و دانش‌آموزان در خیابان‌های منتهی به لانه جاسوسی آمریکا برگزار شد.

برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان در تهران/ قاليباف: طوفان الاقصی معادلات نظم نوین جهانی را جابجا کرد

مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان صبح امروز با حضور مردم و دانش‌آموزان و با شعار محوری «نظم نو جهانی با نسل آرمانی» در تهران برگزار شد.

قالیباف که سخنران مراسم امروز در تهران بود، گفت: رئیس‌جمهور آمریکا بداند همه گرفتاری‌های ما از آمریکا و اسرائیل است؛ اسرائیل هم از آمریکاست و این حرف برای ۶۰ سال قبل است که امام فرمودند و ایشان را در ۱۳ آبان به ترکیه و سپس به نجف تبعید کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز به یاد دانش آموزان شهیدمان هستیم؛ امروز سالگرد روزی است که دانش آموزان عزیز را در خیابان انقلاب و دانشگاه تهراه به خاک و خون کشیدند.

قالیباف ادامه داد: در۱۳ آبان ۵۸ تسخیر لانه جاسوسی را داشتیم که امام فرمودند مهمتر از انقلاب بود، چون اسناد و مدارک نشان می‌داد آمریکا همان اتفاقاتی که در کودتای ۲۸ مرداد افتاد و باعث شکست دولت ملی شد را دوباره تکرار می‌کرد، آن هم با جنگ؛ تجزیه طلبی و حمله به طبس، همه این‌ها خوی استکباری و ظلم آمریکا را نشان می‌دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از همان ابتدا روحیه مقاومت و مبارزه با ظلم در ذات انقلاب اسلامی بود و مقاومت برای امروز نیست و مبتنی بر سنت‌های الهی و منطق قرآن کریم است.
انتهای مسیر مقاومت پیروزی است

قالیباف گفت: این منطق کاملا دینی و مبتنی بر سنت‌های الهی بوده و هست و همیشه آمریکا و اذناب او از جمله رژیم صهیونیستی و انگلیس به دنبال ظلم و جنایت در این کشور بوده اند و در قبل انقلاب هم بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: افتخار ما در انقلاب اسلامی این است که این نوع مبارزه مبتنی بر سنت الهی و حضور مردم شکل گرفته است. آمریکایی‌ها در هر شرایطی مقابل امنیت، منافع، پیشرفت و استقلال ما ایستادند و جنگ و کودتا راه انداختند که تاریخ این را شهادت می‌دهد.

قالیباف بیان کرد: آن‌ها دنبال این هستند که ما را از قدرت بازدارندگی و اقتصادی بازدارند؛ مقاومت اهل شجاعت، تدبیر، حساب و کتاب است. حساب، کتاب، تدبیر و شجاعت داریم، اما امید هم من حیث لایحتسب است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خداوند پیروزی را نصیب ما خواهد کرد؛ آیا امروز کسانی که به حمایت از فلسطین برخاسته اند، آیا ایدئولوژیشان مثل ما است؟ مقاومت هزینه دارد، اما تسلیم شدن و کرنش کردن هم هزینه دارد.

قالیباف گفت: هزینه مقاومت مثل سرمایه گذاری است، اما هزینه تسلیم یعنی باج دادن و ربا دادن و ربا گرفتن که همه چیز مثل شرافت، استقلال و آزادگی را از دست می‌دهد. انتهای مسیر سازش سرشکستگی و انتهای مسیر مقاومت پیروزی و عزت است. نتیجه آن را امروز می‌بینیم و لازم نیست ده‌ها سال گذشته را ببینیم. اتفاقاتی که در یک سال قبل افتاد را ببینید که اگر با همین رویکرد پیش رویم آینده از آن ما است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طوفان الاقصی یک نمونه عملی است و نمونه نظری هم خواهد بود؛ این عملیات یک نقطه عطفی بود و تاریخ را جا به جا کرد.

قالیباف گفت: با صراحت می‌گویم کسانی که مسائل استراتژیک و ژئوپلتیک را دنبال می‌کنند حرف از یک نظم نوین جهانی می‌زنند و طوفان الاقصی معادلات نظم نوین جهانی را در سطح جهانی و منطقه‌ای جا به جا کرد و آمریکا و رژیم صهیونیستی هر کاری انجام دهند این موضوع به جای خود برنخواهد برگشت.

وی ادامه داد: از آغاز جنگ جهانی اول، انگلیسی‌ها تصمیم گرفتند حرکت و جرثومه فساد و ناامنی را در فلسطین پایه گذاری کنند. حرف برای سال ۱۹۱۴ میلادی است که این مسیر طی شد تا سال ۱۹۴۸ که انگلیسی‌ها این رژیم را در شورای امنیت به رسمیت شناختند و شیطنت‌های آن‌ها ۷۵ سال است که ادامه دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اطمینان داده بودند که یک ارتش کامل و مقتدر هستند و در دکترین نظامی خود نشان دادند آن چنان بر اطلاعات سوار هستند که در هر کجا همه چیز را کنترل می‌کنند و ارتش شکست ناپذیر دارند و همیشه از حمایت خارجی برخوردار بودندو می‌گفتند جنگ پیش‌دستانه انجام می‌دهند و جنگ را به خارج سرزمین‌های اشغالی می‌بردند و به قدرت بازدارندگی خود افتخار می‌کنند و به گنبد آهنین خود می‌نازیدند.

قالیباف گفت: این‌ها همه نقاط قوتی بود که رژیم صهیونیستی در این ۷۵ سال ترسیم کرده بود، اما دیدید که همه این قدرت پوشالی خانه عنکبوت است. امروز با بمب‌های آنچنانی کودکان و زنان را به شهادت می‌رسانند و خانه‌ها را تخریب می‌کنند. این‌ها قدرت است؟ این اوج حیوان صفتی و رذالت و درماندگی است.
آمریکا مسئول جنایات صهیونیست‌هاست

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی بدانند هر کاری در غزه کنند هرگز نقطه عطف در معادلات تغییر نمی‌کند و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند این شکست ترمیم پذیر نیست. نتانیاهو بداند این مرد خبیث اولین قربانی این حادثه است و در آینده نزدیک خواهید دید چگونه به ذلت و خواری می‌افتد.

قالیباف تاکید کرد: مقصر اصلی همه این جنایت‌ها را به طور روشن و مشخص آمریکای جنایتکار می‌دانیم و او مسئول همه این جنایتهاست و همه با دستور و پشتیبانی او دست به جنایت می‌زنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هرگز حرف خبیثانه رئیس جمهور آمریکا در سفر به تل آویو را فراموش نمی‌کنیم که اگر امروز اسرائیل نمی‌بود ما لازم داشتیم که یک کشور اسرائیل در اینجا ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: امروز به آمریکای جنایتکار می‌گوییم شیطنت نکن و دوباره در دستگاه محاسباتی خود محاسبه غلط نکن، چون مقاومت موضوعی دولتی و دولت محور نیست، بلکه امری مبتی بر امت اسلامی و مبارزه با ظلم و جنایت است و مطمئن باش طعم تلخ انتقام به شما و جنایتکاران صهیونیست نشان خواهند داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این باور ما وعده خداست. ما یادمان نمی‌رود در ۱۳ آبان پارسال همین رئیس جمهور آمریکا در یک سفر تبلیغاتی به ایالات کالیفرنیا در یک میتینگ دموکرات‌ها گفت که ما به دنبال این هستیم که ایران را آزاد کنیم و تا چند هفته دیگر آزاد می‌شود. این قدر دستگاه محاسباتی آن‌ها غلط سرمست قدرت است این حرف را می‌زنند و روزشمار برای جمهوری اسلامی می‌گذارند. امروز ۱۳ آبان است و یک سال بعد ما در خیابان هستیم و جمع آن شیطان صفت‌ها گرفتار امنیت داخلی در رژیم صهیونیستی، منطقه و جهان هستند و این وعده الهی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بیچاره آن کشور‌هایی که روی این رژیم ضعیف و رفتنی حساب کردند و تشت رسوایی آن وقتی از بام افتاد همه چیز را روشن کرد و آن موقع که عکس یادگاری گرفتند روی اسب بازنده شرط بندی کردند. آیا این ترمیم پذیر است؟ هرگز.
گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی مثل مبارزه با آمریکاست

قالیباف تاکید کرد:. ملت ایران دلداده به تاریخ و مکتب قرآنی است. امروز اگر با تحریم و جنگ ترکیبی و رسانه‌ای بر ملت ما فشار می‌آورند هسته‌ای بهانه است، چون از قدرت ما می‌ترسند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز رژیم صهیونیستی بیش از یکصد کلاهک هسته‌ای دارد و آیا دیگر کشور‌های منطقه کلاهک هسته‌ای ندارند؟ ما بار‌ها گفتیم نه داریم و نه دنبال ساخت سلاح هسته‌ای می‌رویم. اما می‌خواهند اجازه پیشرفت و استقلال به کشورمان ندهند.

قالیباف اظهار کرد: در مسائل داخلی ما توجه به حل موضوعات اقتصادی است و گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی مثل مبارزه با آمریکاست؛ دولت و مجلس و بخش خصوصی باید با یک نگاه مجاهدت به آن نگاه کنیم و از آن غفلت نکنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خداوند وعده داده اگر در مسیر او گام برداریم و خالصانه پیش برویم و سختی‌ها را تحمل کنیم، موفقیت و عزت اخروی با کسانی است که مجاهد فی سبیل الله باشند، افزود: در تحقق فرامین رهبری که کمک و گره‌گشایی از مردم است گام برداریم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: