کد خبر: ۴۰۴۳۴۰
۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
0
مجله فورفورتو بهترین بازیکنان تاریخ جام جهانی را معرفی کرد.
۳۳ بازیکن استثنایی تاریخ جام‌های جهانی + تصاویر

بسیاری از بازیکنان بزرگ فوتبال در جام جهانی حاضر شده و در این رقابت‌ها درخشیده‌اند. برخی نیز در این رقابت‌ها موفق عمل نکردند. با ۳۳ بازیکن استثنایی در تاریخ طولانی و درخشان جام جهانی آشنا می‌شویم.

۳۳. تئوفیلو کوبیاس

بهترین بازیکن پرو در تمام دوران، مهارت‌هایش را در جام‌های جهانی ۱۹۷۰، ۱۹۷۸ و ۱۹۸۲ به رخ جهانیان کشید. (او در آخرین بازی تیم ملی ایران در جام جهانی آرژانتین توانست سه بار دروازه زنده‌یاد ناصر حجازی را باز کند. این مسابقه که یازده خرداد ۱۳۵۷ در گروه D رقابت‌ها برگزار شد با پیروزی چهار بر یک پرو همراه شد. تک گل تیم ملی در آن دیدار را حسن روشن به ثمر رساند.)

 

تئوفیلو خوآن کوبیاس آریساگا

۳۲. روژه میلا

میلا در ۳۸سالگی خود را در جام جهانی نشان داد و با بازی‌هایش برای کامرون در جام جهانی ۹۰ ایتالیا درخشید. این مهاجم چهار گل در آن تورنمنت به ثمر رساند - جایی که به کشورش کمک کرد تا یک پیروزی تاریخی برابر آرژانتین قهرمان جهان را به دست آورد و یک گل دیگر را در جام جهانی ۱۹۹۴ زد که در آن زمان ۴۲ ساله بود.

روژه میلا در ژوئن ۱۹۹۴ زمانی که کامرون به مصاف روسیه رفت توانست گلزنی کند و مسن‌ترین بازیکنی شد که در جام جهانی گل زده است. البته کامرون بازی را شش بر یک باخت. مهاجم کامرونی هرگز بعد از این دیدار بازی دیگری در جام جهانی انجام نداد و پس از عصام الحضری مصری و فرید موندراگون از کلمبیا، سومین بازیکن مسنی است که در این رقابت‌ها بازی کرده است.

آلبر روژه میلر (روژه میلا)

۳۱. جف هرست

جف هرست تا پیش از درخشش کیلیان ام‌باپه در جام جهانی ۲۰۲۲ تنها بازیکنی بود که در فینال جام جهانی هت‌تریک کرد؛ یک شاهکار کاملاً قابل توجه. در این سال انگلیس با بزرگانش از جمله گوردن بنکس درون دروازه، بابی مور، هورست و هانت، آلمان آماده را در دیداری جنجالی و بحث‌برانگیز شکست داد تا جام قهرمانی را از آن خود کند. در این دیدار هرست هت‌تریک کرد و انگلیس قهرمان شد.

جف هرست

۳۰. اولی کان

الیور کان برای نمایش قهرمانانه‌اش در جام جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن که به راهیابی آلمان به فینال آن بازی‌ها انجامید، نخستین دروازه‌بانی شد که جایزه توپ طلای جام جهانی را به عنوان بهترین بازیکن مسابقات به دست آورد.

ژرمن‌ها در نهایت با کاپیتان کان با شکست مقابل برزیل نایب‌قهرمان شدند، اما حتی اشتباه اسطوره بایرن‌مونیخ روی گل اول سلسائو در دیدار نهایی هم نتوانست تابستان فوق‌العاده او را زیر سوال ببرد.

اُلیور رُلف کان

۲۹. دنیس برکمپ

گل خیره‌کننده دنیس برکمپ در آخرین لحظه مقابل آرژانتین برای راهیابی هلند به نیمه‌نهایی جام جهانی ۱۹۹۸ بدون شک یکی از بهترین لحظات تاریخ این رقابت‌هاست. او در جام‌های جهانی ۱۹۹۴ و ۱۹۹۸ سه بار گلزنی کرد. برکمپ در دوران حضورش در آرسنال در ۴۲۳ بازی موفق شد، ۱۲۳ بار گلزنی کند.

دنیس نیکلاس ماریا برکمپ

۲۸. گری لینه‌کر

یکی از بهترین مهاجمان انگلیس در تمام دوران. او در جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک بهترین عملکرد را داشت؛ جایی که شش گل به ثمر رساند و کفش طلا را به دست آورد.

گری وینستون لینه‌کر

۲۷. یورگن کلینزمن

مهاجم نوک تیم ملی آلمان سه گل در جام جهانی ۹۰ به ثمر رساند و هشت گل دیگر را در جام‌های جهانی ۱۹۹۴ و ۱۹۹۸ زد تا یکی از بهترین گلزنان تاریخ این مسابقات شناخته شود. بهترین بازیکن آلمان در سال‌های ۱۹۸۸ و ۱۹۹۴، بهترین فوتبالیست انگلیس و اروپا در سال ۱۹۹۵، بازیکن تیم‌های منتخب اروپا و جهان، آقای گل بوندسلیگا در سال ۱۹۸۸، آقای گل جهان در سال ۱۹۹۵. این‌ها همگی بخش از افتخارات «کلینزی» است.

یورگن کلینزمن

۲۶. توماس مولر

مسلما بهترین بازیکن آلمان در قرن بیست‌ویکم. توماس مولر در جام جهانی ۲۰۱۰ پنج گل به ثمر رساند و برنده کفش طلا شد. او همچنین به عنوان بهترین بازیکن جوان در آن تورنمنت انتخاب شد، اما بهترین دوران او چهار سال بعد بود که به مانشافت کمک کرد تا در برزیل افتخارآفرینی کند و در نیمه نهایی هفت بر یک میزبان را شکست داده و در نهایت برای چهارمین بار قهرمان جام جهانی شود.

توماس مولر

۲۵. فرانس پوشکاش

شاید بهترین بازیکنی که هرگز جام جهانی را نبرده اوست. مجارستان برای قهرمانی در سال ۱۹۵۴ تلاش زیادی کرد و پوشکاش ستاره تیمش بود؛ جایی که مجارستان افسانه‌ای مغلوب آلمان غربی شد. ساندور کوچیس، هم‌تیمی پوشکاش، در آن تورنمنت یازده گل زد، اما کاپیتان مجارستان و بهترین بازیکن تاریخ در آن زمان پوشکاش بود.

پوشکاش در جام جهانی ۱۹۶۲ پس از آن مشکلاتی که برای کشورش به وجود آمد، تابعیت اسپانیا را پذیرفت و برای این تیم به میدان رفت، ولی برای اولین و آخرین بار در دوران فوتبالش موفق نشد برای تیمی که در آن حضور یافته بود، گلزنی کند و در چهار بازی که برای اسپانیا انجام داد، پایش به گلزنی باز نشد.

فرانس پوشکاش

۲۴. لوتار ماتئوس

دوران حماسی لوتار ماتئوس از اواخر دهه ۷۰ میلادی تا اوایل قرن بیست‌ویکم امتداد داشت. او در پنج جام جهانی حضور یافت. ماتئوس در تمام بازی‌های آلمان در جام‌های جهانی ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۸ به میدان رفت و با ۲۵ بازی رکورددار بیشترین تعداد حضور در جام‌های جهانی است. همچنین ماتئوس در کنار آنتونیو کارباخال دروازه‌بان مکزیک (۱۹۵۰-۱۹۶۶) تنها بازیکنی است که در پنج دوره جام جهانی بازی کرده است.

البته جان‌لوئیجی بوفون در جام جهانی ۲۰۱۴ پنجمین حضورش را در این رقابت‌ها تجربه کرد، اما به رکورد ماتئوس نرسید؛ چرا که بوفون در اولین حضورش در جام جهانی که سال ۱۹۹۸ بود روی نیمکت ذخیره‌ها نشست و بازی نکرد و سال ۲۰۱۸ هم نتوانست به جام جهانی راه یابد.

لوتار هربرت ماتئوس


۲۳- کافو

کافو سال ۱۹۹۷ برای نخستین بار به سری A رفت و راهی رم شد. او با رم یک بار قهرمان سری A شد و سپس به میلان پیوست. در میلان نیز اسکودتو را به خانه برد، لیگ قهرمانان را فتح کرد و قهرمان جام جهانی باشگاه‌ها شد. کافو در سه فینال جام جهانی بازی کرد و در سال‌های ۱۹۹۴ و ۲۰۰۲ با تیم ملی فوتبال کشورش قهرمان جهان شد.

مارکوس اوانگلیستا دِه مورایس (کافو)

۲۲- میشل پلاتینی

میشل پلاتینی یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ فرانسه است که با این تیم به افتخارات ریز و درشت بسیاری رسید. او در المپیک ۱۹۷۶ در تیم فرانسه حضور داشت و دو سال بعد در اولین جام جهانی عمرش به میدان رفت. او به سنت‌اتین کمک کرد تا قهرمان لیگ فرانسه شود و سپس سال ۱۹۸۲ به یوونتوس پیوست. در همین سال در جام جهانی اسپانیا به همراه فرانسه به مقام چهارم رسید و با ارائه بازی‌های زیبا به عنوان بهترین بازیکن جام انتخاب شد.

«خروس‌ها» در جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک با رهبری پلاتینی موفق به حذف برزیل در یک‌چهارم نهایی شدند؛ دیداری که زیباترین بازی تاریخ جام جهانی خوانده می‌شد. یاران پلاتینی در نیمه‌نهایی در ضربات پنالتی مغلوب آلمان غربی شدند تا پس از پیروزی بر بلژیک به عنوان سوم جام جهانی رضایت دهند.

میشل فرانسوآ پلاتینی


۲۱- ریوالدو

دوران ریوالدو در جام جهانی تحت‌الشعاع تظاهر به مصدومیتش برای اخراج هاکان اونسال از ترکیه در نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۰۲ قرار گرفت، اما عملکرد کلی این بازیکن بزرگ برزیلی در اوج، جایگاهش را در این فهرست تضمین می‌کند.

برنده توپ طلای سال ۱۹۹۹، سال ۱۹۹۸ با برزیل نایب‌قهرمان شد و چهار سال بعد نقش مهمی در قهرمانی سلسائو ایفا کرد.

ریوالدو ویتور بوربا فریرا

۲۰- ژاوی هرناندس

ژاوی که (به معنای واقعی کلمه) یکی از اعضای اصلی لاروخا در یورو ۲۰۰۸ و یورو ۲۰۱۲ بود، در جام جهانی ۲۰۱۰ نیز حضور داشت؛ جایی که تیم ویسنته دل‌بوسکه در مسیر افتخارآفرینی در آفریقای جنوبی همه چیز داشت.

ژابیر ارناندس کروز (ژابی/ژاوی)

۱۹- گرد مولر

بمب‌افکن ژرمن‌ها با تیم ملی آلمان در سال ۱۹۷۲ قهرمان اروپا و در ۱۹۷۴ قهرمان جهان شد و در فینال مقابل هلند گل قهرمانی را به ثمر رساند. گرد مولر تمام دوران باشگاهی‌اش را در بایرن‌مونیخ گذراند. او با مجموع ۵۵۴ گل در ۵۹۹ بازی و ۶۸ گل برای تیم ملی آلمان در ۶۲ بازی، یکی از موفق‌ترین مهاجمان تاریخ فوتبال دنیاست.

مول سال ۱۹۷۰ به عنوان اولین آلمانی توپ طلا را برد. او سال ۱۹۷۲ با آلمان قهرمان اروپا شد و سرانجام در سال ۱۹۷۴ قهرمانی جهان را جشن گرفت. گرد مولر ۱۵ اوت ۲۰۲۱ در ۷۵سالگی درگذشت.

گرهارد مولر

۱۸- پائولو روسی

روسی متولد بیست‌وسوم سپتامبر ۱۹۵۶ در سانتا لوسیا، پس از به ثمر رساندن گل پیروزی مقابل آلمان در فینال جام جهانی ۱۹۸۲ به قهرمان ملی کشورش تبدیل شد. اوج درخشش روسی در جام جهانی بود. او شش گل را در این رقابت‌ها به ثمر رساند و آتزوری به لطف این گل‌ها برزیل، آرژانتین، لهستان و آلمان را شکست داد. خودش هم توانست آقای گل جام جهانی شود. او همچنین برنده توپ طلا در این سال شد. او در دوران ورزشی‌اش ۳۴۰ بازی انجام داد و ۱۳۴ گل به ثمر رساند. روسی ۹ دسامبر ۲۰۲۰ در ۶۶سالگی درگذشت.

پائولو روسی

۱۷- بابی مور

بابی مور بزرگ‌ترین موفقیتش را با تیم ملی انگلیس تجربه کرد و در ورزشگاه ومبلی همراه با تیم ملی کشورش قهرمان جام جهانی ۱۹۶۶ شد. مور سال ۱۹۹۳ در ۵۱ سالگی در پی ابتلا به بیماری سرطان درگذشت. ۱۰ سال بعد به مناسبت پنجاهمین جشن یوفا به عنوان بهترین بازیکن انگلیس در ۵۰ سال اخیر وارد فهرست ۵۲ بازیکن طلایی یوفا شد.

نماد وستهام یکی از بهترین مدافعان در زمان خودش بود. پله در ستایش از سر بابی مور فقید گفته بود: مور بزرگ‌ترین مدافعی بود که مقابلش بازی کردم.

سِر رابرت فردریک چلسی مور

۱۶- لئو یاشین

«عنکبوت سیاه» سال ۱۹۵۸ در اولین جام جهانی‌اش شرکت کرد. گرچه روس‌ها در مرحله یک‌چهارم نهایی برابر سوئد میزبان حذف شدند، اما یاشین به عنوان برترین گلر جام انتخاب شد. او یک سال پس از اینکه در سال ۱۹۵۹ به همراه دینامو مسکو به چهارمین قهرمانی لیگ فوتبال شوروی رسید، به موفقیت در جام‌های اروپایی نیز دست یافت. شوروی سابق با سنگربانی یاشین در دیدار نهایی اولین تورنمنت اروپایی، که آن زمان به نام جام کشور‌های اروپایی معروف بود، با نتیجه دو بر یک بر یوگسلاوی وقت چیره شده و قهرمان اروپا شد. یاشین در جام جهانی ۱۹۶۲ در شیلی، نمونه تمام‌عیار یک دروازه‌بان مدرن بود. در آنجا هم دوباره به عنوان بهترین گلر جام برگزیده شد. یاشین ابتدای دهه ۶۰ میلادی در اوج دوران فوتبالش قرار داشت و سال ۱۹۶۳ مرد سال فوتبال اروپا شد و تا امروز هم تنها دروازه‌بانی است که به این افتخار نائل شده است.

سومین حضور او در جام جهانی، سال ۱۹۶۶ در انگلیس بود که در نیمه‌نهایی به پایان رسید؛ جایی که نتوانست از شکست دو بر یک شوروی برابر آلمان ممانعت کند. یک سال بعد، در حالی که با انجام ۷۸ بازی ملی، فقط ۷۰ گل خورده بود، از فوتبال ملی خداحافظی کرد.

لئو ایوانوویچ یاشین

۱۵- فابیو کاناوارو

مرد سال فوتبال جهان در سال ۲۰۰۶. او به خاطر قهرمانی در جام جهانی اولین مدافعی شد که برنده توپ طلا می‌شود. کاناوارو در مجموع در چهار جام جهانی بازی کرد و با بازیکنانی مانند آلساندرو نستا و مارکو ماتراتزی همبازی بود.

فابیو کاناوارو


۱۴- کارلوس آلبرتو

یکی از بزرگ‌ترین مدافعان تاریخ فوتبال. کارلوس آلبرتو در پست دفاع راست هجومی برای برزیل فوق‌العاده ظاهر شد و کاپیتان سلسائو در جام جهانی ۱۹۷۰ بود. در فینال آن جام بود که کارلوس آلبرتو یکی از بهترین گل‌های تاریخ جام‌های جهانی در تمام دوران را به ثمر رساند.

کارلوس آلبرتو کاپیتا تورس


۱۳- ژوست فونتن

این مهاجم از سال ۱۹۵۳ تا ۱۹۶۰ برای تیم ملی فرانسه بازی کرد و در مجموع در ۲۱ بازی ملی ۳۰ گل را هم به ثمر رساند. او در جام جهانی ۱۹۵۸ به تیم فرانسه کمک کرد تا به نیمه‌نهایی راه یابد و در نهایت سوم شد. فونتن در دوران باشگاهی خود برای کازابلانکای مراکش، نیس فرانسه و رمس بازی کرد که با این تیم‌ها چهار بار قهرمان فرانسه و دو بار قهرمان جام حذفی این کشور شد. علاوه بر این، فونتن به همراه ریمس در سال ۱۹۵۹ به فینال جام باشگاه‌های اروپا رسید؛ جایی که این تیم به رئال مادرید باخت.

سال ۲۰۱۳، فونتن موفق به دریافت نشان لژیون افتخار، بالاترین جایزه دولتی فرانسه شد. فونتن یک مارس ۲۰۲۳ در تولوز درگذشت.

ژوست لویی فونتن

۱۲- یوهان کرویف

کرویف یکی از بااستعدادترین بازی‌ساز‌های تمام تاریخ فوتبال و نماد تیم ملی فوتبال هلند در دهه ۷۰ محسوب می‌شود. کرویف سال ۱۹۷۴ که هلند نایب‌قهرمان جام جهانی شد، کاپیتان این تیم بود. در آن جام، هلند در نمایشی درخشان با چهار گل آرژانتین را شکست داده و نیز برزیل، مدافع عنوان قهرمانی را با دو گل از پیش رو برداشت، اما در فینال مقابل آلمان، میزبان بازی‌ها، دو بر یک مغلوب شد. یوهان کرویف در مجموع ۴۸ بازی ملی انجام داد و ۳۳ گل هم زد و تیمش را ۳۳ بار به عنوان کاپیتان در زمین هدایت کرد. او به علاوه دو بار هم برای تیم منتخب کاتالان بازی کرد که البته گلی به ثمر نرساند.

هندریک یوهانس کرویف


۱۱- جرزینیو

بهترین گلزن تیم اسطوره‌ای برزیل در جام جهانی ۱۹۷۰ با هفت گل که تنها توسط گرد مولر در آن تورنمنت تحت‌الشعاع قرار گرفت. او یک فوق ستاره واقعی برای کشورش بود. یک وینگر همه‌کاره یا به قول برزیلی‌ها O Furacao (طوفان). او در تمام بازی‌های برزیل در جام جهانی ۱۹۷۰ گلزنی کرد. برزیل با شکست ایتالیا در فینال جام جهانی ۱۹۷۰ توانست برای سومین بار قهرمان جهان شود و جام ژول ریمه را برای همیشه به خانه ببرد.

ژایر ونتورا فیلیو (جرزینیو)

۱۰- گارینشا

گارینشا (به پرتغالی «پرنده کوچک») به خاطر توانایی خارق‌العاده و انفجاری‌اش در دریبل‌زنی به یاد می‌آید. او هم‌دوره پله بود و بسیار تأثیرگذار. قهرمان جام جهانی در سال‌های ۱۹۵۸ و ۱۹۶۲ و بهترین گلزن سال ۱۹۲۶ بود؛ جایی که در پیروزی چهار بر دو در نیمه‌نهایی مقابل شیلی درخشید و گل زد.

ادسون آرانتس دوناسیمنتو (پله) و مانوئل فرانسیسکو دُس سانتوس (گارینشا)

۹- میرسلاو کلوزه

مهاجم سابق تیم ملی آلمان با ۲۴ بازی و ۱۶ گل بهترین گلزن تاریخ جام‌های جهانی است و رونالدوی برزیلی با ۱۵ گل در ۱۹ بازی دوم است. کلوزه در چهار رویداد جام جهانی کره-ژاپن ۲۰۰۲، آلمان ۲۰۰۶، آفریقای جنوبی ۲۰۱۰ و برزیل ۲۰۱۴ شرکت کرد و در آن‌ها موفق شد در ۲۴ بازی ۱۶ گل به ثمر برساند که بیش از هر بازیکن دیگری در تاریخ این رقابت‌هاست.

میروسلاو یوزف کلوزه

 ۸- اوزه بیو

با ۶۴ بازی و ۴۱ گل ملی، اسطوره فوتبال پرتغال به شمار می‌آید. او ۱۵ فصل تمام برای بنفیکا بازی کرد و با این تیم بندر لیسبون ۱۰ قهرمانی در لیگ و پنج قهرمانی در جام حذفی را شاهد بود. این مهاجم موزامبیکی‌تبار بازیکن سال ۱۹۶۵ اروپا شناخته شد. او در سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۷۳ هم مرد سال فوتبال پرتغال لقب گرفت.

اوزه‌بیو داسیلوا فریرا (اوزه بیو)

۷- کیلیان ام‌باپه

تا امروز در دو جام جهانی بازی کرده و در هر دو دوره تاثیر زیادی داشته است. ام‌باپه برای قهرمانی خروس‌ها در جام جهانی روسیه هشت گل از جمله یک گل در فینال به ثمر رساند و به عنوان بهترین بازیکن جوان مسابقات انتخاب شد. چهار سال بعد راه جف هرست را در قطر دنبال و در دیدار نهایی مقابل آرژانتین هت‌تریک کرد. بازیکن پاری‌سن‌ژرمن همچنین در سال ۲۰۲۲ کفش طلا را به دست آورد.

کیلیان ام‌باپه لوتَن

۶- فرانتس بکن‌باوئر

فرانتس بکن‌باوئر را یکی از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال جهان به حساب می‌آورند. او استثنایی‌ترین چهره تاریخ فوتبال آلمان است و تنها فردی در جهان بوده است که تمامی افتخارات ممکن در جام جهانی را کسب کرده و به عنوان بازیکن و سرمربی قهرمان جهان شده است. او اولین بار پست سوئیپر را به دنیای فوتبال نشان داد. در جام جهانی انگلیس درخشان‌ترین بازیکن تیم ملی آلمان غربی بود که در این رقابت‌ها چهار گل (از جمله دو گل در دیدار نیمه پایانی برابر شوروی) به ثمر رساند و به همراه تیمش در دیدار پایانی جام حضور یافت.

در جام جهانی ۱۹۷۰ بار دیگر چهره‌ای پرفروغ را از خود به نمایش گذاشت؛ به‌خصوص در دیدار نیمه‌نهایی جام برابر ایتالیا که به شکست آلمان در وقت اضافی انجامید. در این دیدار کتف او شکست، ولی با کتف بسته بازی کرد.

سال ۱۹۷۴ کشور آلمان غربی میزبان جام جهانی بود و میزبان با رهبری کاپیتان قدرتمندش در نقش یک لیبرو موفق به کسب مقام قهرمانی شد. در دیدار نهایی، هلند، پدیده جام، با رهبری یوهان کرویف مغلوب تجربه فراوان بازیکنان حریف شد تا قیصر بالاخره جام جهانی را بالای سر ببرد.

فرانتس آنتون بکن‌باوئر (قیصر)

۵- زین‌الدین زیدان

جام جهانی ۱۹۹۸ به فرانسه تعلق داشت و به زین‌الدین زیدان که دو گل را برای فینال پاریس کنار گذاشته بود تا فرانسه برای اولین بار قهرمان جهان شود. زیزو چهار سال بعد نتوانست از شکست و حذف فرانسه در مرحله گروهی جلوگیری کند، اما به این تیم کمک کرد تا سال ۲۰۰۶ به دیدار نهایی برسد. این آخرین بازی دوران حرفه‌ای برنده توپ طلا در سال ۱۹۹۸ بود؛ دیداری که با یک حادثه تلخ و اخراج از زمین بازی همراه شد.

زین‌الدین یزد زیدان (زیزو)

۴- رونالدو

 رونالدو بهترین گلزن برزیل در جام‌های جهانی است که در چهار دوره این رقابت‌ها ۱۵ گل به ثمر رساند. او در ۱۸ سالگی پیراهن تیم ملی کشورش را بر تن کرد و در همان سال هم توانست به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شود. جام جهانی ۱۹۹۴ سکوی پرتابی برای رونالدو بود. او مورد توجه تیم‌های بزرگ اروپایی قرار گرفت تا اینکه به پیشنهاد روماریو آیندهوون هلند را انتخاب کرد. او در جام جهانی ۲۰۰۲ توانست با درخشش بی‌نظیرش سلسائو را قهرمان جهان کند. 

رونالدو لوئیز نازاریو دِلیما

۳- دیگو مارادونا
‌نمی‌توان انکار کرد که پسر طلایی یک نابغه تمام‌عیار بود و این را در حالی که بازوبند کاپیتانی را بر بازو بسته بود، نشان داد. مارادونا در مجموع پنج بار در جام جهانی ۸۶ موفق به گلزنی شد، که برجسته‌ترین آن، گل قرن برابر انگلیس در دور یک‌چهارم نهایی بود و کشورش را بر بام دنیا قرار داد.

در جریان جام جهانی ۹۴ مارادونا به عنوان بازیکنی انتخاب شد که مورد تست دوپینگ قرار بگیرد. باز هم جواب آزمایش او مثبت درآمد. او دوباره مواد غیر مجاز مصرف کرده بود. ستاره آرژانتینی اعلام کرد هیچ ماده ممنوعه‌ای را مصرف نکرده است، اما مسئولان برگزاری تصمیم گرفتند ستاره آلبی‌سلسته را از این رقابت‌ها حذف کنند و این اتفاق، پایانی بود برای دوران ورزشی مارادونا.

دیگو آرماندو مارادونا

۲- لیونل مسی

هر عاشق واقعی فوتبال دوست داشت لیونل مسی آرژانتین را در جام جهانی ۲۰۲۲ به قهرمانی برساند. این طور نیست؟ در ۳۵سالگی به نظر می‌رسید که این آخرین فرصتش برای این افتخار بزرگ باشد؛ و مسی در ضربات پنالتی پیروزی مقابل فرانسه در فینال را قطعی کرد و با توپ طلا کنار رفت. آیا این موفقیت او را به عنوان بهترین بازیکن تمام دوران تثبیت کرد؟ این بحث بدون شک برای همیشه ادامه خواهد داشت، اما هشتمین توپ طلا را برای مسی در سال ۲۰۲۳ به ارمغان آورد.

لیونل آندرس مسی (لئو مسی)

۱- پله

آیا به‌راستی کسی غیر از پله در صدر فهرست بهترین بازیکنان جام جهانی قرار می‌گرفت؟ پله اولین سوپراستار جهانی بود. او به برزیل برای قهرمانی در سال‌های ۱۹۵۸، ۱۹۶۲ و ۱۹۷۰ کمک کرد و اولین قهرمانی‌اش در جام جهانی را به عنوان یک اعجوبه ۱۷ ساله به دست آورد. مروارید سیاه با زدن ۱۲ گل در ۱۴ بازی در جام جهانی در چهار دوره از مسابقات، به یکی از بهترین استعداد‌های تاریخ تبدیل شد.

پله اولین بازیکنی است که سه بار قهرمان جام جهانی شده است.

ادسون آرانتس دوناسیمنتو (پله)

منبع : ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: