April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
«نیلسون ریپورت» از صعود ایران به رتبه سیزدهم جهان خبرداد
کد خبر: ۴۰۴۳۵۸
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
نشریه معتبر «نیلسون ریپورت» از صعود ایران به رتبه سیزدهم جهان خبر داد تا نشانگر گام‌های محکم به پرداخت برای صعود به قله جهان باشد.

گام‌های محکم به پرداخت برای صعود به قله جهان

برندسازی یکی از جدی‌ترین روش‌ها در تمامی عرصه‌های جهانی است. برای آنکه برندسازی صورت پذیرد، لازم است شاخص‌های گوناگونی در عرصه‌های جهانی برای یک مجموعه بدست بیاید. یکی از مجموعه‌های اقتصادی جهان، شرکت‌هایی هستند که در زمینه فضای مجازی خدمات مالی ارایه می‌دهند.

رتبه بندی‌ها

عرصه فعالیت‌های اقتصادی نیز رتبه‌های گوناگون دارد و برای آنکه یک مجموعه بتواند مشتریان بیشتری را جلب کند، لازم است رتبه‌های داخلی و بین المللی را کسب کند. برای تحقق این مهم، مجموعه‌هایی تعریف می‌شوند که پس از بررسی عملکرد بخش‌های اقتصادی، رتبه‌های داخلی و بین المللی را به گروه‌های اقتصادی اعطا می‌کنند. این تشکل‌ها یا تیم‌های اقتصادی به اندازه‌ای در جهان شناخته شده هستند که اعلام نظر آن‌ها ملاکی برای تعیین کیفیت و رتبه بندی شرکت‌ها و حتی کشور‌ها قرار می‌گیرد.

مرجع حوزه پرداخت

از آنجا که در خصوص بخش پرداخت‌های الکترونیکی بحث می‌شود، باید اظهار نظر‌های یک مجموعه تخصصی مورد بررسی قرار گیرد که نشریه بین‌المللی نیلسون‌ریپورت (Nilson Report) معتبرترین مرجع تخصصی حوزه پرداخت است. این نشریه با بیش از ۵۰ سال سابقه انتشار، به عنوان یک مرجع تخصصی مورد تایید و باور جهانیان است. نیلسون ریپورت به‌صورت سالانه به بررسی و رتبه‌بندی ۱۵۰ شرکت بزرگ و فعال حوزه پرداخت بر اساس سهم تراکنش می‌پردازد که نتیجه بررسی‌های این نشریه در قالب رتبه بندی جهانی اعلام می‌شود.

استقبال از پرداخت الکترونیکی

نتیجه بررسی‌های نیلسون ریپورت از افزایش تراکنش‌ها و استقبال جهانیان حکایت دارد. تعداد کل تراکنش‌های انجام‌شده در جهان بر اساس گزارش نیلسون ریپورت در سال ۲۰۲۲ برابر با ۴۶۶.۸۹ میلیارد است که نشان‌دهنده رشد بیش از ۱۲ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ بوده است. بررسی‌های این نشریه که ناشی از عملکرد شرکت‌های فعال در زمینه پرداخت الکترونیک است، از رشد جایگاه ایران حکایت دارد، اما این رشد به واسطه عملکرد به پرداخت ملت است.

 

بیشتر بخوانید:

وفاداران در سبد قدرشناسی به پرداخت



نقش آفرینی پرداخت در فضای مجازی

در ایرانی نیز نیز مدتهاست به عرصه نقل و انتقال مطالبات در فضای مجازی وارد شده ایم. مزیت‌های نقل و انتقال مالی در فضای مجازی بسیار است. نقل و انتقال در فضای مجازی باعث می‌شود نیاز به اسکناس نداشته باشیم که در نتیجه از هزینه‌های چاپ اسکناس بی نیاز می‌شویم. از سوی دیگر با معضل اسکناس فرسوده و معدوم کردن آن رو به رو نیستیم. همچنین انتقال بیماری از طریق اسکناس منتفی می‌شود. از دیگر مزایای نقل و انتقال پول در فضای مجازی، کاهش سرقت است. این‌ها بخشی از مزایای حضور مردم در فضای مجازی است.

به پرداخت در جایگاه نخست

یکی از شرکت‌هایی که توانسته نقل و انتقال پول در فضای مجازی را بخوبی انجام دهد، شرکت به پرداخت ملت ا ست. این شرکت مهمترین و تاثیرگذارترین شرکت مالی در زمینه فضای مجازی است. اما برای آنکه به این مهم برسیم، باید تاییدیه تخصصی داشته باشیم. بر اساس تازه‌ترین گزارش نشریه بین‌المللی نیلسون‌ریپورت درخصوص عملکرد شرکت‌های برتر پرداخت الکترونیک (PSP) جهان در سال ۲۰۲۲، شرکت به‌پرداخت ملت با یک پله صعود افتخارآمیز نسبت به رده‌بندی سال ۲۰۲۱ رتبه سیزدهم دنیا را به خود اختصاص داد. این رتبه‌بندی نشان‌دهنده تغییرات مثبت و تحول کمی و کیفی در ارائه محصولات و خدمات شرکت به‌پرداخت ملت و عملکرد موفق و درخشان این شرکت است.

ایجاد رقابت

اینکه به پرداخت رتبه نخست را در ایران و رتبه سیزدهم را در جهان بخود اختصاص داده، از دو زاویه قابل بررسی است. از زاویه داخلی انگیزه آفزینی برای دیگر شرکت‌های داخلی است که با ارایه خدمات بیشتر و بهتر، سعی کنند خود را به به پرداخت ملت برسانند و از زاویه جهانی نیز نام ایران در جهان مطرح و اثبات می‌شود تحریم‌ها نتوانسته دست و پای کشورمان را ببندد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: