April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
با پرداخت ۱۵۰ میلیارد خسارت علی‌الحساب آتش سوزی صورت گرفت
کد خبر: ۴۰۴۴۱۰
۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
با پرداخت ۱۵۰ میلیارد خسارت علی‌الحساب ناشی از آتش سوزی، بیمه دی بر زخم‌های شیرآلات طوفان فلز مرحم گذاشت.

مرحم بیمه دی بر زخم‌های شیرآلات طوفان فلز

کم توجهی به بیمه، مهمترین دلیل بحران آفرینی زندگی مردم در شرایط خاص است. بروز حوادث طبیعی و غیر طبیعی نشان می‌دهد که یک حادثه خواه طبیعی یا غیر طبیعی، باعث می‌شود یک زندگی مطمئن به یک زندگی بحرانی تبدیل شود. البته این تحول بحران آفرین گریبانگیر کسانی کسانی می‌شود که نسبت به بیمه بی توجه بوده اند.

مدیریت چالش صنایع

بحران‌های ناشی از بی توجهی به بیمه در بخش‌های گوناگون بروز می‌کند که حوادث صنایع از آن جمله است. برای آنکه بحران صنایع را درک کنیم، کافی است بدانیم درصد بالایی از بنگاه‌های اقتصادی کمترین میزان ایمنی را دارند و بی احتیاطی در تمامی بنگاه‌های اقتصادی بروز می‌کند که حوادثی همچون آتش سوزی را رقم می‌زند، آتش سوزی‌هایی که یک تولید کننده موفق را به یک ورشکسته تبدیل می‌کند. البته تولیدکننده آینده نگر بار چالش‌های بنگاه اقتصادی خود را بر دوش بیمه می‌گذارد که با شرایط متفاوت تعریف شده و می‌توان با استفاده از آنها، هر گونه چالش یا بحرانی را مدیریت کرد.

اتهام کمکاری برای تضعیف بیمه

با وجود آنکه بیمه‌ها با تمام توان به حمایت از بنگاه‌های ا قتصادی می‌پردازند، برخی اظهارات غیر منصفانه، عملکرد بیمه را زیر سوال می‌برند و افرادی که به عنوان کارشناس یا صاحب نظر در رسانه‌ها حضور می‌یابند، اصرار دارند که شرکت‌های بیمه فقط حق بیمه می‌گیرند و هنگام پرداخت خسارت، پشت مشتریان را خالی نمی‌کنند. این قبیل اظهار نظر‌ها باعث شده استقبال مردم از بیمه کاهش یابد که تاوان این بی توجهی را مردمانی می‌دهند که به سراغ بیمه نرفته اند.

دست باز مردم در بستن قرارداد

شرکت‌های بیمه دست مردم را در خرید بیمه باز گذاشته و این اختیار را داده اند که متنناسب با توان خود به خرید بیمه اقدام کنند. اما باید بدانند که هنگام جبران خسارت نیز باید به همان اندازه توقع داشته باشند. مردم باید بدانند که پرداخت خسارت مطابق حق بیمه‌ای پرداخت می‌شود که هنگام بستن قرارداد تعیین شده و شرکت بیمه نیز مطابق تعهدات خود عمل می‌کنند. در نتیجه دریافت خسارت بستگی به میزان آینده نگری بیمه گر دارد.

 

بیشتر بخوانید:

کارنامه درخشان بیمه دی در پاسخگویی و مشتری مداری



آتش به جان طوفان فلز

کمتر از یک ماه پیش، آتش به جان کارخانه‌ی تولید کننده‌ی «شیرآلات طوفان فلز» افتاد و شدت آتش سوزی به اندازه‌ای جدی بود که سرمایه این واحد تولیدی را دود و روند تولید را متوقف کرد. در شرایطی که بنگاه‌های اقتصادی با معضل کمبود نقدینگی رو به رو هستند، آتش سوزی تمام توان مالی این کارخانه را گرفت و باعث زمینگیر شدن تولید، بیکار شدن کارگران و بحران کارفرما شد.

حمایت از تولید با پرداخت اولیه

در این شرایط کارفرمای آینده نگر به سراغ شریک دوران بحران خود "بیمه دی" آمد تا بیمه دی را در آزمون شرایط بحرانی خود بیازماید. شرکت بیمه دی در راستای اجرای تعهدات خود و به منظور جلوگیری از ایجاد وقفه در فرآیند‌های کاری بیمه‌گذار و با لحاظ زمان‌بَر بودن ارزیابی نهایی خسارت، طی مدت زمانی کمتر از یک ماه از تاریخ دریافت نظریه‌ی اولیه‌ی ارزیاب خسارت، نسبت به پرداخت مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال علی‌الحساب در وجه کارخانه‌ی «طوفان فلز» اقدام کرد. این در حالی است که کار‌های بررسی و ارزیابی تا تعیین خسارت نهایی ادامه دارد.

تسریع در ارزیابی

یکی از مهمترین اقداماتی که از سوی بیمه دی صورت گرفت، تاکید بر تعیین میزان خسارت نهایی بود. به نوعی که احمد صفرزاده معاون فنی شرکت بیمه دی، هنگام تودیع چک پیش خسارت به بیمه‌گذار، ضمن تأکید به تسریع در نهایی کردن فرآیند‌های ارزیابی خسارت توسط ارزیاب منتخب، پرداخت به موقع خسارت به بیمه‌گذاران در زمان بروز خسارت را، از نشانه‌های بارز بیمه‌گری حرفه‌ای عنوان نمود.

فرهنگسازی بیمه‌ای

بیمه دی می‌توانست تا بررسی نهایی و اعلام نظر قطعی از پرداخت خسارت خودداری کند، زیرا شرط پرداخت خسارت، تعیین تکلیف نهایی و اظهار نظر قطعی است و بررسی‌های اولیه مبنایی برای پرداخت خسارت نیست، اما بیمه دی با پرداخت خسارت اولیه، در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید گام برداشت و با این پیش پرداخت، شرکت شیرآلات طوفان فلز می‌تواند تا رسیدن حق بیمه نهایی، اقدامات اولیه را برای راه اندازی دوباره به عمل آورد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: