کد خبر: ۴۰۴۴۳۹
۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
0

ممکن است بعد از اینکه بلیط پرواز داخلی خود را از طریق پلتفرم فلای تودی رزرو کردید به این فکر کنید که نحوه پذیرایی در هواپیما به چه صورت است؟ چه غذاهایی سرو می‌شود؟

هرچند سفرهای هوایی برای شهرهای داخلی از نظر زمانی کوتاه هستند اما باز هم نحوه پذیرایی از مسافران به‌عنوان یکی از مشخصه‌های مهم برای هر ایرلاینی در نظر گرفته می‌شود تا بتواند رضایت افراد را جلب کند.

احتمالا بسیاری از شما در زمان خرید یکی از بلیط‌های هواپیما به انتخاب کلاس پرواز توجه زیادی می‌کنید اما امکان دارد که درباره نوع کترینگ و خدماتی که ارائه می‌شود اطلاع چندانی نداشته باشید، پس برای دریافت اطلاعات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.

رزرو پرواز داخلی با خدمات پذیرایی از طریق فلای تودی

فلای تودی به‌عنوان یک مرجع معبر برای خرید اینترنتی بلیط‌های داخلی شناخته می‌شود که مناسب‌ترین بلیط‌ها از تمامی ایرلاین‌ها را در اختیار افراد قرار می‌دهد تا شما با توجه به سابقه و کیفیت خدمات آن‌ها، یکی را انتخاب کنید.

فیلترهای مختلفی که این وب‌سایت در نظر گرفته می‌شود به شما این امکان را می‌دهد تا براساس ایرلاین مورد نظر، قیمت و نوع پروازی که در نظر دارید بلیط خود را پیدا کنید.

از همین رو اگر ساکن اصفهان هستید و به‌دنبال یافتن ارزان ‌ترین بلیط هواپیما اصفهان مشهد می‌گردید، کافی‌است سری به این وب‌سایت بزنید تا با کمک ابزارهایی همچون تقویم و نمودار قیمتی بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

ویژگی‌های اصلی سرویس پذیرایی در پرواز داخلی

باید این را در نظر داشته باشید که در پروازهای داخلی معمولا متناسب با مدت‌زمان سفر از مواد و خوراکی‌هایی استفاده می‌کنند که امکان تهیه و نهگداری در حجم زیاد را داشته باشد.

از طرفی باید امکانات و تجهیزات هواپیما به‌گونه‌ای باشد که مانع از فساد و خرابی مواد خوراکی در حین پرواز شود که معمولا ایرلاین‌های داخلی نیز به این مسئله توجه می‌کنند.

شما در زمان رزرو بلیط پرواز از طریق فلای تودی می‌توانید مدت‌زمان سفر را مشاهده کنید و ازآنجایی‌که بسیاری از پروازهای داخلی معمولا زیاد طول نمی‌کشند اکثر ایرلاین‌ها از انواع ساندویچ‌ها و شیرینی‌جات برای صرف وعده‌های مختلف در طول سفر استفاده می‌کنند.

زمان‌بندی سرویس پذیرایی در پروازهای داخلی

باید این را در نظر داشته باشید که شما در زمان خرید یک بلیط هواپیما از طریق فلای تودی معمولا ساعت حرکت را متناسب با تقویم پرواز مشاهده می‌کنید که متناسب با زمان حرکت وعده‌های غذایی در ساعات زیر ارائه می‌شود:

  • صبحانه معمولا بین ساعت 4 تا 9 صبح
  • میان‌وعده صبحگاهی بین ساعت 9 تا 11
  • سرو ناهادر پروازهای داخلی در ساعت 11 تا 14:45
  • میان‌وعده عصرگاهی بین 14:45 تا 18
  • وعده شام نیز در ساعت 18 تا 12 شب برای مسافران سرو می‌شود.
  • از ساعت 12 شب تا 4 بامداد نیز معمولا میان‌وعده در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

با توجه که هر کدام از پروازهای داخلی ساعات خیلی کمی را به خود اختصاص می‌دهند، به‌طور معمول شما در طول سفر خود تنها نیاز به ارائه یکی از این وعده‌ها دارید.

مواد خوراکی ارائه‌شده در پرواز داخلی برای هر وعده

با توجه به محدودیت‌هایی که برای پخت‌وپز در هواپیماها وجود دارد، ایرلاین‌های مختلف سعی می‌کنند تا از غذاهای نیمه‌آماده یا کنسروی استفاده کنند تا به کمک مهمانداران در هواپیما به‌صورت کامل گرم و پخته شوند.

اگر هواپیما از امکانات گرمایشی برخوردار باشد معمولا در هنگام سرو صبحانه افراد می‌توانند قهوه یا چای نیز سفارش دهند، در غیر این صورت تنها نوشیدنی که در اختیار مسافران قرار می‌گیرد آب‌میوه است.

البته باید این را در نظر داشته باشید که در بیشتر پروازهای داخلی که بیشتر از 2ساعت طول می‌کشند، بسیاری از ایرلاین‌ها هر 3 نوع نوشیدنی چای، قهوه و آب‌میوه را ارائه می‌دهند.

برای میان‌وعده نیز معمولا بسته‌های حاوی کیک، آب‌میوه، اسنک، میوه یا دسرهای مختلف در اختیار مسافران قرار می‌گیرد، از طرفی با توجه به کوتاه‌بودن مسیر معمولا پروازهای داخلی برای ناهار و شام سرویس غذای سرد دارند.

عوامل موثر بر انتخاب نوع سرویس پذیرایی پرواز داخلی

باید به این مسئله دقت کنید که هر کدام از ایرلاین‌ها سرویس پذیرایی مختص به خود را دارند که معمولا از نظر کیفیت و سلامت مورد بررسی قرار می‌گیرند تا مشکلی برای مسافران پیش نیاید.

بر همین اساس کترینگ پرواز متناسب با نوع کلاس انتخابی، امکانات هواپیما، تعداد مسافران، مسیر پرواز و برخی موارد دیگر تعیین می‌شود که البته در سال‌های اخیر برای جلب رضایت مسافران بیشتر به این خدمات توجه می‌کنند.

در کلاس پروازی اکونومی معمولا از ظروف یک‌بار مصرف برای سرو غذا استفاده می‌کنند، ادویه‌جات و دستمال کاغذی نیز به‌صورت بسته‌بندی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

این در حالی است که بیزنس و فرست کلاس معمولا وعده‌های غذایی را با تشریفات بیشتری به مسافران عرضه می‌کنند و منوی غذایی نیز در این نوع از کلاس‌های پروازی تنوع بالاتری دارد.

از همین رو زمانی که قصد انتخاب یکی از بلیط‌های پرواز داخلی از طریق فلای تودی را دارید اگر نحوه پذیرایی برای شما خیلی حائز اهمیت است می‌توانید به‌دنبال تهیه پرواز فرست یا بیزنس کلاس باشید.

اهمیت ارائه خدمات پذیرایی در پرواز داخلی

باید این را در نظر داشته باشید که شرکت‌های هواپیمایی باید برای جلب رضایت مسافران سرویس پذیرایی مناسبی را برای آن‌ها در نظر بگیرند که در این حالت کیفیت و سلامت مواد خوراکی اهمیت زیادی دارد.

هرچند مدت‌زمانی که افراد برای سفرهای داخلی طی می‌کنند خیلی کم‌تر از پروازهای خارجی است اما باز هم در طول مسافرت افراد ترجیح می‌دهند تا خدمات پذیرایی را با بهترین کیفیت دریافت کنند و شرکت‌های هواپیمایی باید به این مسئله توجه کافی داشته باشند.

برخی از ایرلاین‌ها نیز با توجه به اینکه بسیاری از افراد رژیم‌های غذایی خاصی مانند گیاه‌خواری دارند، برای افزایش رضایت‌مندی مسافران خود منویی را ارائه می‌دهند که برای هر طیفی مناسب باشد.

شما می‌توانید برای رزرو بلیط از ایرلاین‌های داخلی که رضایت بیشتری نسبت به خدمات پذیرایی آن‌ها دارید سری به وب‌سایت فلای تودی بزنید و به‌راحتی فرایند انتخاب پرواز را انجام دهید.

در این پلتفرم علاوه‌بر ارائه بلیط هواپیما، امکان رزرو هتل داخلی و خارجی و خرید بلیط قطار نیز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد تا خدمات مورد نظر را به‌صورت اینترنتی در هر زمانی از شبانه‌روز دریافت کنند.

جمع‌بندی

شما می‌توانید با کمک فلای تودی بلیط پرواز خود را از میان ایرلاین‌های داخلی انتخاب کنید، هر کدام از این شرکت‌ها خدمات پذیرایی خاصی را برای مسافران در نظر می‌گیرند که با توجه به نوع مسیر، کلاس، تعداد مسافران و برخی موارد دیگر انتخاب می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: