با تاسیس تاسا در بانک ایران زمین رقم خورد
کد خبر: ۴۰۴۴۶۰
۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
با تاسیس شرکت تاسا در بانک ایران زمین، مدیریت اقتصاد با هدایت سرمایه‌های سرگردان رقم خورد.

مدیریت اقتصاد با هدایت سرمایه‌های سرگردان

یکی از جدی‌ترین چالش‌های اقتصاد، سرمایه‌های سرگردانی است که هر چند وقت یک بار در یک بخش از اقتصادی ظهور می‌کند و آن بخش اقتصادی را به بحران می‌کشاند که دلیل اصلی این بحران سازی، بی ارزش شدن روزافزون پول ملی است. البته این بحران سازی به سود عده‌ای انگشت شمار تمام می‌شود که با خبرسازی و جریان سازی، سرمایه‌های کوچک را به سوی دلار، خودرو، مسکن، سکه، بورس و... هدایت می‌کنند. این رویکرد باعث می‌شود تا بازار کاذب ایجاد شود و فرصت طلبانی که سرمایه‌های کلانی در اختیار دارند، از این فرصت سواستفاده کنند و پس از بدست آوردن سود کلان، سرمایه خود را خارج کنند و کسانی که با تصمیمی احساسی در این بخش سرمایه گذاری کرده اند، زیاندیده اصلی باشند.

اعتراض‌های گسترده

با نگاهی به اعتراض‌های گذشته، متوجه می‌شویم که تصمیمات احساسی بدون اطلاعات درست، ناشی از زیان‌های تصمیمات اشتباه بوده است. اینکه در یک مقطعی مردم سپرده‌های خود را به بهانه سود زیاد به موسسات مالی اعتباری سپردند و پس از ورشکستگی این مراکز، به تجمع و اعتراض دست زدند یا بدون مطالعه به سوی بورس هجوم آوردند و در نتیجه خرید‌های سهام اشتباه، دارایی خود را از دست دادند، نتیجه ناآگاهی و نبود مشاوران مطلع به بخش‌های اقتصادی بود.

حق حفظ ارزش سرمایه

اینکه از مردم انتظار داشته باشیم هیچ اقدامی انجام ندهند و یک باره متوجه شوند سرمایه شان بدلیل سومدیریت به یغما رفته، انتظاری بیهوده است، اما بررسی و مطالعه قبل از هرگونه سرمایه گذاری، انتظاری به حق است. البته مردم به دو دسته کلی تقسیم بندی می‌شوند. دسته اول افرادی هستند که هیچ توجهی به منافع ملی ندارند و فقط به سود شخصی می‌اندیشدند، اما دسته دوم افرادی هستند که هم می‌خواهند ارزش سرمایه و دارایی شان حفظ شود و هم به منافع ملی لطمه وارد نشود.

ضرورت خلق فرصت

برای آنکه حفظ منافع ملی در کنار حفظ ارزش دارایی شکل بگیرد، لازم است سرمایه‌های سرگردان به سوی اهداف درست هدایت شود. برای تحقق این مهم، لازم است شرکت‌هایی با توانمندی بالا شکل بگیرد. این شرکت‌ها باید تخصص لازم را داشته و مورد اعتماد باشند تا مردم نسبت به انجام عملیات پولی و مالی در آن‌ها اقدام کنند.

 

بیشتر بخوانید:

عملکرد کارکنان بانک ایران زمین در اوج



تأمین آتیه سرزمین ایرانیان

یکی از شرکت‌هایی که تعریف جامعی در زمینه سرمایه گذاری سالم و مطمئن دارد، شرکت تأمین آتیه سرزمین ایرانیان است. این شرکت به همت بانک ایران زمین برای مدیریت سرمایه کارکنان بانک ایران زمین است. سرمایه اولیه این شرکت در ابتدا ۶۳ میلیارد ریال بود که طی دو مرحله، ابتدا به ۲۰۰ میلیارد و سپس به ۸۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت و مقرر شده در دو سال آتی افزایش سرمایه تا ۱۶۰۰ میلیارد ریال را عملیاتی کند.

هدف از شکل گیری

مدیرعامل شرکت تأمین آتیه سرزمین ایرانیان (تاسا) با اعلام اینکه تاسا در سال ۱۳۹۶ با هدف تأمین آینده و رفاه هر چه بیشتر همکاران در بانک ایران زمین تاسیس شد گفت: در قدم بعد با نگاهی تخصصی به موضوعات اقتصادی و به صورت کاملاً مستقل، توانست با آورده همکاران به عنوان سرمایه اولیه شرکت در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله فعالیت در بازار سرمایه رشد قابل توجهی در افزایش دارایی‌های شرکت داشته باشد.

ورود به بازار سهام

وحید معتمدیان با اشاره به اینکه شرکت تاسا سهامدار ۱۰۰ درصد دو شرکت به نام‌های شرکت فخر تجارت و آتیه سرزمین ایرانیان است گفت: این دو شرکت در بخش بازرگانی فعالیت دارند و به عنوان بازار گردان سهام شرکت، متولی خرید و فروش سهام همکاران را عهده دار است. مدیرعامل تاسا مهمترین اقدام صورت گرفته را، خرید بخشی از سهام شرکت گروه مالی داتام برای شرکت اعلام کرد و گفت: به زودی با ورود شرکت گروه مالی داتام به بورس، شاهد جهش سرمایه گذاری شرکت و افزایش ارزش سهام خریداری شده جهت همکاران خواهیم بود.

خرید شرکت‌های سرمایه گذاری

مدیرعامل تاسا از خرید درصدی از سهام گروه مالی داتام خبر داد و گفت: داتام متشکل از تعدادی از شرکت‌های دارای پتانسیل بالا از جمله شرکت‌های کارگزاری حافظ، مشاور هدف حافظ، لیزینگ ایران زمین، صرافی ایران زمین، شرکت ساختمانی آداک و چند شرکت سرمایه گذاری دیگر است که سهام آن خریداری شده است. وی افزود: ارزش سهام شرکت بر اساس تعیین نرخ NAV هر سهم تعیین می‌شود، که نرخ NAV توسط کمیته‌ای متشکل از سه نفر از نمایندگان بانک ایران زمین و شرکت‌های تأمین آتیه سرزمین ایرانیان و فخر تجارت آتیه سرزمین ایرانیان به صورت مستمر دارایی‌های شرکت به روز کارشناسی، ارزش گذاری و تعیین قیمت می‌شود.

چشم انداز توسعه

بانک ایران زمین با تاسیس این شرکت، تحولات بزرگی را رقم زده است. اول اینکه اقتصاد در بازار مدیریت می‌شود. دوم اینکه کارکنان بانک ایران زمین یک مشاور و کارگزار مورد اعتماد خواهند داشت. سوم اینکه کارکنان بانک می‌توانند با هدایت سرمایه‌های بستگان و اشنایان به این شرکت، مدیریت سرمایه‌های سرگردان را رقم بزنند و مهمتر اینکه از بحران آفرینی جلوگیری می‌شود، رویکردی که انتظار می‌رود از سوی دیگر دستگاه‌ها انجام شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: