April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
با پرداخت بیش از ۱۵ هزار میلیارد تسهیلات صورت گرفت
کد خبر: ۴۰۴۴۸۰
۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
پرداخت بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات در زمینه های ازدواج، فرزندآوری، مسکن و اشتغالزایی نشانگر حرکت بانک سپه بر ریل تسهیلات تکلیفی است.

حرکت بانک سپه بر ریل تسهیلات تکلیفی

درشرایطی که اقتصاد بحران زده باعث مشکلات بسیاری برای مردم شده، مدیریت این شرایط به وسیله تسهیلات امری ضروری به نظر می‌رسد. اما از آنجا که گرفتن تسهیلات، یک دوره زمان بر و البته پرچالش را بدنبال دارد، دولت در قالب تسهیلات تکلیفی که در قانون بودجه تصویب می‌شود، بانک‌ها را مکلف به پرداخت تسهیلات برای شرایط ویژه کرده است.

بی توجهی بانک‌ها به تکلیف

با وجود آنکه دولت پرداخت تسهیلات تکلیفی را بر عهده بانک‌ها گذاشته، اما شاهد هستیم که در این خصوص نیز درست عمل نمی‌شود و بسیاری از بانک‌ها به ویژه بانک‌های خصوصی نسبت به تعهدات تعریف شده در قانون بودجه کم توجهی و حتی بی توجهی می‌کنند.

اقتصاد بی ثبات

اقتصاد بی ثبات و روند رو به رشد قیمت ها، گرانی‌های بی حساب و کتاب را رقم زده و باعث شده روند عادی و شرایط معمولی زندگی مردم با حاشیه رو به رو شود. بی ثباتی اقتصادی باعث شده جوانان نسبت به ازدواج و تشکیل خانواده بی تفاوت باشند و آن‌هایی که ازدواج کرده اند، رغبتی به فرزندآوری نداشته باشند. البته مسکن یکی از مهمترین دلایل گام‌های زوج‌ها در روند زندگی است. واقعیت اینجاست که بیش از ۶۰ درصد درآمد یک فرد شاغل، صرف هزینه اجاره مسکن می‌شود، بنابر این اگر بتوان در قالب کمک هزینه اجاره مسکن به یاری خانواده‌ها آمد، می‌توان نسبت به آینده برنامه ریزی مناسب تری داشت. از سوی دیگر بیکاری بزرگترین معضل جامعه شده و جوانانی که کار ندارند، انگیزه‌ای برای تشکیل خانواده ندارند. بنابر این متوجه می‌شویم که در یک حلقه در هم پیچیده گرفتار شده ایم، حلقه‌ای که تنها ابزار رهایی از آن، نقدینگی است.

وام‌های گره گشا

به نظر می‌رسد که دولت نیز از این زنجیره مشکل آفرین خبر دارد و تسهیلات متنوعی در قالب ازدواج، فرزندآوری، قرض‌الحسنه خوداشتغالی و مسکن تعریف کرده است. از آنجا که این تسهیلات بدون بهره و با کمترین کارمزد پرداخت می‌شود، می‌تواند نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید:

توفان فکری بانک سپه در تولد "امید بانک"



احترام به قانون

با وجود آنکه قانون پرداخت وام را مکلف کرده، بانک‌ها از پرداخت وام به اشکال گوناگون خودداری می‌کنند و همین امر چالش جدی در روند اقتصادی و اجتماعی کشور ایجاد می‌کند. اما بسیاری از بانک‌ها نیز پایبند به قانون هستند، این پایبندی را با عدد و رقم به صراحت اعلام می‌کنند و البته آن را که حساب پا ک است، از محاسبه چه باک است. این بانک‌ها آمادگی کامل دارند که هرگاه دولت اراده کرده، پاسخگوی سوالات و بازخواست‌های آن باشند.

حمایت از ازدواج

یکی از بانک‌هایی که در احترام به قانون گام‌های موثری بر داشته و آمادگی برای پاسخگویی دارد، بانک سپه ا ست. این بانک که در زمره بانک‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج است، در راستای اجرای تکالیف ابلاغی بانک مرکزی، به ۴ هزار و ۳۹۵ پرونده به میزان ۹ هزار و ۱۸۰ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج با کارمزد ۴ درصد در مهرماه سال جاری پرداخت کرده است.

توجه به اهمیت فرزندآوری

بانک سپه در حوزه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری نیز گام‌های موثری برداشته به نوعی که در مهرماه یکهزار و ۹۰۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای ۲ هزار و ۸۷۰ فقره پرونده اختصاص داده تا سهم خود را در مقابله با سالمندی جمعیت و اهمیت فرزندآوری ایفا کند.

اشتغالزایی با تمام توان

از آنجا که اشتغالزایی باید به صورت کارآفرینی صورت بگیرد و کارگری یا کارمندی نمی‌تواند تاثیرات لازم را در مبارزه با بیکاری داشته باشد، بانک سپه نگاه مهربانانه‌ای با بیکارانی داشته که در تلاش هستند در زمینه اشتغالزایی با رویکرد کارآفرینی گام بردارند. در نتیجه بانک سپه به میزان ۳ هزار و ۴۳۳ میلیارد و ۸۸ میلیون ریال در قالب ۲ هزار و ۸۷۰ فقره پرونده تسهیلاتی قرض‌الحسنه خوداشتغالی به معرفی‌شدگان کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۶۴۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در رابطه با تسهیلات کمک ودیعه مسکن مستأجران بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار برای یکهزار و ۹۳ پرونده در مدت مورد اشاره پرداخت کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: