April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۵۰۰
۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
0
سرپرست معاونت مدیر عامل بانک توسعه تعاون در امور استان ها و بازاریابی طی سفر به استان کردستان اعلام داشت پایداری در مسیر تغییر نیازمند تقویت های مثبت است.

پایداری در مسیر تغییر نیازمند تقویت های مثبت است

به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، کریم میرزاخانی معاون مدیر عامل در امور استان‌ها و بازاریابی که همزمان با سفر رییس جمهور و هیات دولت در استان کردستان حضور یافته بود، با حضور در میز ارتباطات مردمی در محل اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان به پاسخگویی درخواست‌های مراجعین پرداخت. حبیب اله عمرانی مدیر شعب استان نیز به همراه تعدادی از همکاران در این برنامه حضور داشتند.

میرزا خانی همچنین در حاشیه سفر خود به استان کردستان از محل ساختمان در حال احداث بانک توسعه تعاون مدیریت شعب استان کردستان بازدید نمود. این ساختمان در زمینی به مساحت ۳۱۰ مترمربع و ۱۸۵۰ مترمربع زیربنا در هفت طبقه شامل زیرزمین، ساختمان شعبه مرکزی و پنج طبقه مدیریت شعب استان می‌باشد که در حال حاضر در مرحله اتمام عملیات گودبرداری و احداث سازه نگهبان می‌باشد.

کریم میرزا خانی در ادامه سفر خود به کردستان با همکاران مدیریت شعب، از ساعت ۱۸ الی ۲۲ جلسه‌ای با حضور روسای شعب و کارکنان شعب و کارشناسان مدیریت شعب استان در محل ساختمان مدیریت شعب تشکیل داد. وی در ابتدای سخنان خود خطاب به همکاران گفت: مراقب همدیگر باشید. سرمایه واقعی بانک ما صداقت، صمیمت، ایمان و رفتار شایسته با همکاران و مشتریان بانک است.
میرزاخانی داشتن انگیزه را یکی از سه عنصر کلیدی عملکرد دانست و افزود: عملکرد تابعی از توانایی، انگیزه و فرصت است که عملکرد به توانایی یک فرد یا یک تیم برای انجام کار و فرصت به زمان و موقعیت اطراف کار اشاره دارد. انگیزه زمانی حاصل می‌شود که یک فرد با موقعیت ارتباط برقرار و دلایلی برای انجام کار داشته باشد.

وی در ادامه گفت: انگیزه همچنین مجموع «شدت، جهت و تداوم تلاش» است، «شدت» به میزان تلاش فرد جهت دستیابی به هدفش دلالت دارد، «جهت» اشاره به حوزه‌ای دارد که یک فرد تلاش خود را به آن نقطه یا حوزه متمرکز می‌کند و‌کیفیت تلاش‌های فرد برایش مهم است، «تداوم تلاش یا پشتکار» مورد مهمی است که انگیزش در رفتار سازمانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، و مدت زمانی که یک فرد می‌تواند تلاش خود را برای رسیدن به یک هدف حفظ کند را مورد بررسی قرار می‌دهد.

میرزاخانی افزود: انگیزه یک حالت ذهنی با ثبات نیست و آنچه در حال حاضر به یک کارمند انگیزه می‌دهد ممکن است سال بعد تاثیری روی همان کارمند نگذارد، بنابراین به نظر می‌رسد دو عامل در انگیزش یک فرد نقش دارد، یک جنبه «رفتاری» و جنبه دیگر مربوط به قسمت «شدت، جهت و تداومی» است که شخص در مورد کار انجام می‌دهد که در درون او وجود دارد. همچنین عاملی دیگر وجود دارد که افراد برای برآوردن نیاز‌هایی مانند غذا، سرپناه و یا نیاز‌های پیچیده نیز باعث ایجاد انگیزه می‌شود با این حال به راحتی می‌توان فهمید که انگیزه یک چیز کاملا فردی است.

وی ادامه داد: انگیزه از موضوعاتی است که در رفتار سازمانی بسیار مورد تحقیق قرار گرفته، زیرا توانایی یک مدیر برای تاثیرگذاری بر انگیزه کارکنان می‌تواند مستقیما بر نتیجه سازمان تاثیر بگذارد و نتایج عالی و یا حتی نابودی را بهمراه داشته باشد.

این مقام بانکی خاطر نشان کرد: ضرورت دارد سه اصل انگیزشی کارکنان «پاداش، به رسمیت شناخته شدن و تقویت» توسط مدیران در راستای ایجاد انگیزش در سازمان مورد توجه واقدام قرارگیرد
وی درباره پاداش به عنوان اولین اصل گفت: از آنجا که پاداش به افراد انگیزه می‌دهد و مشوق آن‌ها است، باید بر مبنای عملکرد باشد. پاداش‌ها باید بر مبنای انجام موفقیت‌آمیز کار‌ها و فعالیت‌هایی باشد که به سازمان در رسیدن به اهداف و افزایش بهره‌وری کمک می‌کند. هیچ چیز غیر از موارد بالا شایسته پاداش نیست، نه رتبه و مقام، نه تحصیلات و نه روابط.

میرزاخانی توضیح داد: معیار فقط باید عملکرد باشد. تنها راه پاداش دهی برای کمک به موفقیت سازمان این است که پاداش به طور مستقیم براساس عملکردی تعیین شوند که به کل سازمان کمک می‌کند. سازمان‌هایی که رشد سریعی دارند، عملکرد محور هستند. تنها راه پیشرفت در چنین سازمان‌هایی این است که عالی کار کنند، با همه همکاران به خوبی همسو شوند و به ادامه رشد سازمان کمک کنند. این یعنی رشد وتوسعه که بیانگر به کارگیری مطلوب منابع وتحقق هدف است.
وی درباره به رسمیت شناختن گفت: مدیران، مسئول شناسایی کار‌های خوب افراد هستند. یکی از بزرگ‌ترین انگیزه‌ها در دنیای کار شناخته شدن به سخت‌کوشی و عملکرد عالی است. از سوی دیگر، یکی از بزرگ‌ترین شکایات در دنیای کار وقتی است که افراد برای عملکرد عالی به سختی تلاش می‌کنند و سپس مدیر موفقیت‌های آنان را نادیده می‌گیرد. هرگاه شخصی کاری استثنایی انجام داد که بالاتر و فراتر از الزامات شغل بود یا حتی تلاش خوبی انجام داد مدیر
میرفخرا: باید او را به شکل عمومی و خصوصی به دیگران بشناساند. قاعده این است که: هر چیزی که به رسمیت شناخته شد، تکرار می‌شود که در واقع وظیفه شناسی است. وظیفه‌شناسی، رفتاری است که میزان قابل قبولی از خودکنترلی و نظم و انضباطی را به نمایش می‌گذارد که بیش از حداقل الزامات مورد انتظار آن وضعیت است.

میرزاخانی گفت: توجه داشته باشیم سخت کوشی برای چیزی که برای ما مهم نیست تبدیل به «استرس» می‌شود؛ و سخت کوشی برای چیزی که دوست داریم، «شور وشوق» می‌شود. درارتباط باعملکرد عالی داشتن می‌توان گفت یعنی به چالش کشیدن استاندارد‌های رایج وفراتر ازآن عمل کردن است.

به‌عبارتی یعنی داشتن افراد مناسب که مهم‌ترین دارایی سازمان هستند. یعنی داشتن افراد منظم که نیازی به سلسله مراتب ندارند. یعنی داشتن افکار منظم که نیازی به تشریفات اداری ندارند؛ و وقتی اعمال ما همراه با نظم باشد، دیگری نیازی به کنترل شدن نداریم و وقتی فرهنگی مبتنی بر نظم را با وجدان کاری ادغام کنیم، نوعی قدرت جادویی به دست می‌آوریم که مارا به سمت عملکرد‌های عالی سوق می‌دهد.

وی درباره «تقویت» به عنوان سومین اصل انگیزش گفت: هر آنچه را که تحسین، تایید، شناسایی و تقویت کنید، تکرار می‌شود و اغلب بار‌ها و بار‌ها تکرار می‌شود. وقتی با تحسین کار افراد، رفتارشان را تقویت می‌کنید، باعث می‌شوید احساس فوق‌العاده‌ای نسبت به خود داشته باشند؛ در نتیجه، مدام به دنبال فرصت‌های جدید برای تکرار همان رفتار هستند تا این تقویت را برانگیزند. پایداری در مسیر تغییر نیازمند تقویت‌های مثبت می‌باشد. چه بسیار برنامه‌های تغییری که در مسیر اجرا بخاطر نبود تقویت‌های مثبت با شکست مواجه شده اند؛ بنابراین سه اصل انگیزشی کارکنان کمک می‌کند تا استاندارد عملکرد در سازمانمان را تعیین کنیم یعنی می‌توانیم با کار‌هایی که مدام به آن‌ها پاداش می‌دهیم و شناسایی و تقویتشان می‌کنیم، رفتار و عملکرد کارکنان‌مان را به سرعت شکل داده، هدایت و ساماندهی کنیم
میرزاخانی در ادامه جسله ضمن بررسی عملکرد استان کرستان با بیان نقاط قوت و ضعف بانک توسعه تعاون استان کردستان، ارائه ۹۱ درصد از تسهیلات بانک در استان به تعاونی‌ها و نسبت ۶۰ درصدی منابع ارزان قیمت به کل منابع را از نقاط مثبت استان برشمرد.

وی گفت: از همه همکاران انتظار می‌رود تا با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود جهت تعیین تکلیف و وصول مطالبات غیرجاری، جذب منابع بویژه منابع ارزان قیمت و رسیدن به اهداف تعیین شده اهتمام لازم داشته و از مدت زمان باقیمانده تا پایان سال، ضمن هدف گذاری، برنامه ریزی، نظارت و پایش دقیق و مستمر نتایج اقدامات تا حصول به نتیجه ضروری است.

میرزاخانی در حرکت ابتکاری برای اولین بار طی تماس با مدیر عامل بانک شرایطی را فراهم نمود تا مدیر عامل بانک صحبت‌ها، برنامه‌ها و انتظارات و همچنین مراتب قدردانی و سپاس خود را با همکاران استان در میان بگذارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: