May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
با صدور بخشنامه ای در بانک توسعه صادرات ایران :
کد خبر: ۴۰۴۵۳۶
۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
0
بانک توسعه صادرات ایران با صدور بخشنامه ای، مهلت اعتبار بخشودگی‌های مندرج در بسته وصول مطالبات غیرجاری را بطور کامل تا پایان سال جاری تمدید کرد.

بخشودگی‌های بسته وصول مطالبات غیرجاری تاپایان سال تمدید شد

به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، در این بخشنامه آمده است: در صورتی که بدهکار کل مبلغ بدهی خود را به صورت نقدی تسویه نماید، بانک مکلف است ۶% از مبلغ وجه التزام تاخیر دین در تعهدات و تسهیلات غیرقرض الحسنه و ۸% از مبلغ وجه التزام تاخیر تادیه دین در تسهیلات قرض الحسنه را به صورت کامل مشمول بخشودگی قرار دهد.

همچنین در تسهیلات دارای اقساط متعدد که بدهکار دارای مانده بدهی اقساط در طبقات سررسید گذشته یا معوق هست، در صورت وصول کل مانده سرفصل‌های مطالباتی (نه الزاماکل بدهی قرارداد) بخشودگی ۶% از وجه التزام تاخیر تادیه دین به نسبت کل مانده سرفصل مطالباتی صورت پذیرد و مابقی اقساط در مواعد مقرر از پیش تعیین شده وصول خواهد شد.

براساس بخشنامه یاد شده در زمان امهال با استفاده از ابزار‌های وصل به صورت اقساطی (ازجمله تبدیل و تجدید) مشروط به وصول حداقل ۵۰% مانده کل بدهی به عنوان پیش دریافت، به نسبت مبلغ پرداختی، ۶% از وجه التزام مشمول بخشودگی و متعاقب آن در پایان دوره امهال، درصورت پرداخت کل بدهی، ۶% از وجه التزام اقساط امهالی باقی مانده نیز مورد بخشودگی قرار میگیرد.

این اقدام در راستای وصول مطالبات غیرجاری و بهبود نقدینگی بانک صورت پذیرفته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: