کد خبر: ۴۰۴۵۵۰
۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
0
سخنگوی قوه قضاییه آخرین وضعیت پرونده آرمان علی وردی را تشریح کرد.

آخرین وضعیت پرونده شهید علی‌وردی/ اقدامات آمریکا در حمایت از گروهک‌های تروریستی مصداق بارز تروریسم بین‌المللی است

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری گفت: حملات وحشیانه رژیم صهیونسیتی به غزه با گذشت بیش از یک ماه از عملیات افتخارآفرین و دفاع قاطع مظلومان فلسطینی از حیثیت اسلامی و ملی خود همچنان ادامه دارد. مقایسه اقدامات وحشیانه رژیم موقت و جعلی صهیونیستی از جمله قتل عام و نسل‌کشی کودکان و زنان و بیماران غزه با گرگ ظلم به این حیوان است، اما در راستای انجام اقدامات عملی و واداشتن دولت‌ها به حمایت‌های سیاسی و قضایی از ملت مظلوم فلسطین و استفاده از ظرفیت‌های حقوقی برای مقابله و محاکمه غاصب صهیونیستی اقدامات مختلفی از سوی قوه قضاییه صورت گرفته است.

وی افزود: رئیس قوه قضاییه هفته جاری طی نامه‌ای خطاب به رؤسای نهاد‌های قضایی کشور‌های اسلامی با ارایه پیشنهاداتی، خواستار به کارگیری ظرفیت‌های قانونی برای دفاع از مردم فلسطین به منظور ارتکاب جنایت رژیم صهیونسیتی شد.

ستایشی ادامه داد: معاونت بین‌الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر پیگیر اجرایی شدن این مکاتبه خواهد بود.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه در خصوص رسیدگی به پرونده‌های مطروحه از جمله برگزاری دادگاه حقوقی برای رسیدگی به دادخواهی خانواده شهدای مدافع حرم، گفت: سیاست اصولی دستگاه قضایی در دوره تحول و تعالی این است که علاوه بر رسیدگی عادلانه به موضوع جنبه‌های کیفری جنایات انجام شده توسط آمریکا و رژیم صهیونسیتی و گروهک‌های تحت حمایت این کشورها، جنبه‌های حقوقی هم به صورت عادلانه و در دادگاه صالح رسیدگی شود و حکم قانونی صادر شود.

وی تأکید کرد: مستندات مصرح قانونی وجود دارد که همه دلالت بر وظیفه دستگاه قضایی بر رسیدگی به این شکایات است.

برگزاری دادگاه رسیدگی به دادخواهی خانواده‌های شهدای مدافع حرم از گروهک‌های تروریستی

ستایشی ادامه داد: بر اساس تأکیدات ریاست قوه قضاییه در گذشته پرونده گروهک‌های تروریستی تحت حمایت دولت تروریستی آمریکا در قالب پرونده گروهک‌های تروریستی الاحوازیه یا گروه تندر و پرونده ترور شهید سلیمانی برگزار شد.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: حمایت‌های پشتیبانی و سیاسی و تسلیحاتی و هدایت‌های رسانه‌های از این گروهک‌های تروریستی مصداق بارز حمایت از تروریست‌هاست که با هدف ایجاد حصار امن برای رژیم اشغالگر قدس و ایجاد ناامنی در منطقه برنامه‌ریزی شده است. در این راستا دادگاه رسیدگی به ایجاد گروهک‌های تروریستی از سوی دولت آمریکا مانند داعش و حمایت از آن‌ها با شکایت خانواده شهدای مدافع حرم در شعبه ۵۵ دادگاه بین‌الملل برگزار شد.

سخنگوی قوه قضاییه سپس صلاحیت برگزاری این دادگاه از سوی دستگاه قضا به استناد قوانین مختلف را تشریح کرد و گفت: خواندگان از اعضای دولت آمریکا برای حضور در این دادگاه دعوت شدند، اما تا کنون دولت آمریکا یا خواندگان لایحه‌ای به دادگاه ارسال نکردند.

وی گفت: هفته گذشته در ادامه سفر‌های استانی، ریاست قوه قضائیه به همراه مسؤولان قضائی مهمان مردم کرمان بودند و در بخشی از این سفر استانی که ملاقات مردمی است و در تمامی سفر‌های استانی این ملاقات مردمی برگزار می‌شود.
ستایشی گفت: در این سفر یک روزه معاون اول قوه قضائیه، مدیر کل ارتباطات مردمی و دیگر مسئولان به مدت قریب ۱۱ ساعت به صورت مداوم با ۲۵۶ از مردم عزیزمان در مرکز استان کرمان ملاقات کردیم و درخواست ۲۰۰ نفر دیگری بررسی شود و ۷۵۰ نفر از مردم استان با سایر اعضای شورای عالی قضائی به صورت چهره به چهره ملاقات کرده اند. روند ثبت درخواست ملاقات در سامانه سامع ثبت می‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه اظهار کرد: اقدامات صورت گرفته و پیگیری روند اجرایی شدن درخواست‌ها، روند خطیری است که سعی شده این مخاطره به مردم منتقل نشود. کرمان دومین سفر استانی بود که پس از انجام ملاقات از مردم نظرسنجی شد تا در خصوص نحوه برخورد، نوع مکان ابراز دارند، پس از جمع‌بندی این نظرسنجی با رضایت ۷۸ درصدی ملاقات شدگان همراه شد.

آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده شهید آرمان علی وردی

ستایشی در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت پرونده آرمان علی وردی گفت: پرونده شهید علی‌وردی در یکی از شعب دادگاه کیفری یک استان تهران در حال بررسی است، تا کنون پنج جلسه رسیدگی برگزار شده، این جلسات ادامه دارد. براساس اطلاع رسانی صورت گرفته اتهام متهمین این پرونده مشارکت در قتل و محاربه است.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص ارسال کمک بشر دوستانه به غزه گفت: کار‌های خوبی صورت گرفته است و جنایات رژیم صهیونیستی با حمایت حداکثری و عملیاتی دولت‌های غربی به ویژه دولت تروریستی آمریکا صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: هدف اولیه ما این است که با استفاده از ظرفیت‌های حقوقی و امکانات بشر دوستانه مجامع بین المللی به ویژه کشور‌های اسلامی شکایت کنیم و این پرونده در دیوان کیفر بین‌المللی فعال شود و سران این رژیم در این دادگاه محاکمه بشوند.

وی اظهار کرد: قطع دسترسی رژیم صهیونیستی به منافع و منابع و قطع ارتباط سیاسی می‌تواند تکمیل کننده این فرایند باشد که از طریق ستاد حقوق بشر کشورمان به جد و به نحو مستند در حال پیگیری است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: