کد خبر: ۴۰۴۵۸۰
۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
0
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: توانستیم پهپاد‌ها را به هوش مصنوعی مجهز کنیم چرا که این فناوری روی بُرد و دقت هدف‌زنی آن‌ها مؤثر است.

توانستیم پهپاد‌ها را به هوش مصنوعی مجهز کنیم

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری صبح امروز در همایش ملی فرصت‌ها و تهدیدات نوپدید دریایی به‌همت نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریا دارای منافع و امکانات زیادی است اظهار داشت: نیروی دریایی مظهر اقتدار کشور در عرصه دریاست.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه بهره‌برداری از منابع و فرصت‌های دریا در گرو اقتدار نیرو‌های مسلح است که باعث تحمیل اراده بر قدرت‌ها و عقب‌نشینی آن‌ها خواهد شد تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تاکیدات مستمری پیرامون حضور در دریا‌ها و اقیانوس‌ها داشته و هدف نیروی دریایی سپاه و ارتش در کنار حفاظت از مرز‌های آبی کشور، حضور در دریا‌های دوردست است.

سردار تنگسیری از ابلاغ سند مهم با موضوع توسعه سیاست‌های دریامحور خبر داد و بیان کرد: در همایش ملی فرصت‌های نوپدید، ۳ مولفه جغرافیا، تجهیزات، سلاح و تسلیحات مدنظر خواهد بود و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با واگذاری این مسئولیت به دانشگاه امام خامنه‌ای سپاه در بندرانزلی، همایش ملی فرصت‌ها و تهدیدات نوپدید دریایی را با استفاده از ظر‌فیت دانشگاه‌های نیرو‌های مسلح و سایر مراکز پژوهشی و علمی کشور برگزار خواهد کرد.

وی درباره محور‌های این همایش گفت: محور‌های این همایش شامل فرصت‌ها و تهدید‌های نوپدید در حوزه ژئوپلیتیک و ژئواستراتژیک دریایی، فرصت‌ها و تهدیدات نوپدید در حوزه اقتصادی و دریا پایه، فرصت‌ها و تهدیدات فناوری‌های نو پدید دریایی، فرصت‌ها و تهدیدات نوپدید در حوزه بهداشت، سلامت و زیست محیط دریایی، فرصت‌ها و تهدیدات نو پدید اطلاعات و امنیت دریایی و همچنین فرصت‌ها و تهدیدات نوپدید نظامی در دریا خواهد بود.

دریادار تنگسیری در بخش دیگری از سخنان خود با برشمردن اهمیت فناوری‌های نوظهور با بیان اینکه در چهار حوزه اصلی شناوری، پهپادی، موشکی و زیرسطحی از علوم و فناوری‌های نوپدید بهره برده‌ایم، خاطرنشان کرد: در بخش شناوری، شناور‌ها هوشمند شدند و بدون نیروی انسانی می‌توانند برد‌های بسیار بالایی را طی کنند، عملیات انجام دهند و برگردند، در بخش موشکی نیز برد موشک و دقت موشک را بالا بردیم و آن‌ها را به هوش مصنوعی مجهز کردیم چرا که موشک‌هایمان به هوش مصنوعی مجهز است، امکان شلیک از چند سامانه را دارند و می‌توانند به سمت یک هدف آرایش بگیرند و حتی این موشک‌ها هدایت شوند که مثلا این هدف را منهدم نکنند و هدف بعدی را بزنند.

وی با بیان اینکه موشک‌های سپاه تماماً ایرانی و از سر موشک تا انتهای موشک ساخت متخصصان ایرانی‌است، تأکید کرد: توانستیم پهپاد‌ها را هم به هوش مصنوعی مجهز کنیم چرا که این فناوری روی بُرد و دقت هدف‌زنی و رادارگریزی آن‌ها مؤثر است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: