April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۶۷۷
۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
دکتر زهرا نظری مهر / حقوقدان

گره گشایی‌های کیش اینوکس

کیش اینوکس در دهمین آزمون نیز با سربلندی بیرون آمد. این نمایشگاه در ۹ دوره گذشته به اندازه‌ای جذابیت و تاثیرگذاری ایجاد کرده بود، که فعالان مالی و پولی برای آغاز دهمین دوره ثانیه شماری می‌کردند به همین دلیل دهمین دوره با استقبال چشمگیر فعالان عرصه‌های پولی و مالی روبرو شد. بسیاری از بانک‌ها، بیمه‌ها، کارگذاری‌های بورس و فعالان عرصه مالی که تاکنون به ویترین کیش اینوکس پای نگذاشته بودند، احساس کردند که اگر در دهمین دوره شرکت نکنند، فرصت سوزی می‌کنند، به همین دلیل شاهد استقبال چشمگیر فعالان پولی و مالی در نمایشگاه کیش اینوکس بودیم.

افزایش تولیدکنندگان

نکته مهمی که در این نمایشگاه به چشم می‌خورد، حضور شرکت‌های بزرگ تولیدی و صنعتی از جمله معادن و فولادسازی‌ها بود. آنچه از حضور این شرکت‌ها مشاهده می‌شد، رایزنی و مذاکره برای مدیریت مسائل پولی و مالی بود که با قرارداد‌های قابل توجهی روبرو شد. شرکت‌ها که مسایل مالی یکی از مهمترین چالش‌های آنهاست، توانستند با بانکها، بیمه‌ها و بورس رایزنی داشته باشند.

بازندگان غایب

حضور ۳۰۰ شرکت و نهاد پولی و مالی نشان می‌داد که تا چه اندازه کیش اینوکس در عرصه اقتصاد یکه تازی می‌کند. این حضور دو پیام داشت. اول اینکه شرکت کنندگان توانسته بودند از این فرصت نهایت بهره را ببرند که امتیاز بزرگی برای آن‌ها بود و از سوی دیگر غیبت کنندگان وقتی از ظرفیت این نمایشگاه با خبر شدند، پی بردند که نه تنها فرصت سوزی بلکه بازنده‌ای بودند که به دلیل شرکت نکردن در کیش اینوکس، سه بر صفر نتیجه را به شرکت کنندگان واگذار کردند.

استقبال جهانی

نکته دیگری که در کیش اینوکس شاهد بودیم و خودنمایی می‌کرد، حضور فعال شرکت‌های بین‌المللی بود که روسیه و چین به عنوان شرکای جدی ایران در عرصه اقتصاد، با ظرفیت بالایی حضور داشتند. با توجه به جایگاه ایران در عرصه اقتصاد، شرکت‌های هوشمند خارجی پی برده بودند که همه چیز را می‌توانند از کیش اینوکس به دست بیاورند، به همین دلیل با تمام توان در این نمایشگاه شرکت کردند.

فرصتی برای رسانه‌ها

کیش اینوکس ۴۰۲ فرصتی برای رسانه‌ها بود. خبرنگاران که برای وقت گرفتن از مدیران و طرح سوالاتشان می‌بایست روند طولانی نامه نگاری را طی کنند، در این نمایشگاه بسادگی توانستند با مدیران از نزدیک گفتگو کنند و با دست پر به خانه بازگردند. کیش اینوکس جذابیتی برای رسانه‌ها و البته مدیرانی است که خود را متعهد به پاسخگویی می‌دانند. مدیرانی که در کیش فارغ از مسوولیت ها، آمده بودند تا درس پاسخگویی بدهند.

 

بیشتر بخوانید:

خودنمایی کیش اینوکس در دل مروارید خلیج فارس



برای تفریح و تماشا نیامدند

نشست‌های داخلی و خارجی نشان می‌داد که کیش اینوکس محلی برای وقت گذرانی و تفریح نیست، بلکه فرصتی برای مدیریت چالش‌ها و ایجاد ظرفیت‌های جدید است که با استقبال شرکت‌های داخلی و خارجی رو به رو شده بود. رایزنی‌های گسترده و نشست‌های تخصصی نشان می‌داد که حضوری هوشمندانه با برنامه ریزی قبلی صورت گرفته است. تلاش‌ها و پیگیری سرمایه‌گذاران خارجی نشان می‌داد که درک درستی از شرایط ایران دارند و می‌دانند اقتصاد ایران بر پایه رشد و توسعه قرار دارد، به همین دلیل آمده بودند تا سهم خود را از اقتصاد ایران بدست بیاورند. حضور نمایندگان کشور‌های خارجی در نشست‌های تخصصی و برگزاری دیدار‌های اختصاصی نشان می‌داد که سرمایه‌گذاران خارجی تا چه اندازه اقتصاد ایران را هدف گرفته اند.

روند بی وقفه توسعه

به نظر می‌رسد کیش اینوکس جایگاه خود را به تمام معنا به تمامی فعالان اقتصادی تحمیل کرده است که بررسی روند رو به رشد سال‌های گذشته تا امروز، نوید بخش کیش اینوکس با قدرت بیشتر در یازدهمین دوره است. بی شک تمامی کسانی که در این نمایشگاه شرکت می‌کنند، متوجه اهمیت و تاثیرگذاری آن شده اند به همین دلیل پس از پایان نمایشگاه در سال جاری، برای سال بعد زنبیل می‌گذارند تا از غافله جا نمانند.

گره گشایی‌های کیش اینوکس

نقش مدیریت و ضرورت قدرشناسی

کیش اینوکس همه ساله تاثیرگذارتر و قدرتمندتر برگزار می‌شود که دلایل آن نیازمند بررسی است. برای آنکه بدانیم چرا و چگونه کیش اینوکس بدین اندازه خود را به تمام فعالان اقتصادی تحمیل کرده، لازم است عملکرد آن را با دقت بررسی کنیم. بیشترین و بهترین نکته‌ای که در تمامی دوره‌های کیش اینوکس به ویژه دوره دهم به چشم می‌خورد، حضور فعال و به موقع تیم برگزار کننده این نمایشگاه بوده است. اگرچه کیش اینوکس به نیازی برای تمامی فعالان اقتصادی تبدیل شده، اما مدیریت پاسخگو و مسوولیت پذیر از برجسته‌ترین دلایل موفقیت کیش اینوکس است که آریا حمیدیان در این عرصه بخوبی می‌درخشد. حضور فعال و موثر حمیدیان که مدت‌ها قبل از آغاز مراسم تا مدت‌ها پس از اختتامیه خودنمایی می‌کند، باعث شده تا حضور در کیش اینوکس با رضایت و رغبت صورت پذیرد. عملکرد مثبت مدیریت نمایشگاه کیش اینوکس باعث شد تا چالش‌ها زیر نظر مدیریت به فرصت تبدیل شود. این مدیریت به اندازه‌ای صحیح، منطقی، محترمانه و مسوولیت پذیر صورت گرفت که وظیفه قدرشناسی را بر دوش شرکت کنندگان گذاشته است.

خدمت رسانی به جای تفریح

کیش اینوکس ظرفیتی متفاوت را برای شرکت کنندگان تعریف کرد تا از این فرصت برای تفریح، خرید، بازدید از جاذبه‌های کیش و... بهره بگیرند که البته بسیار هم درست بود، اما مدیران کیش اینوکس برای آنکه این نمایشگاه بی نقص و بدون عیب با رضایت ۱۰۰ درصدی شرکت کنندگان برگزار شود، اندیشه تفریح و خرید را از سر بیرون کرده بودند و به صورت مستمر در خدمت نمایشگاه و شرکت کنندگان قرار داشتند. درک درست از خدمت رسانی در شرایطی که معضل سومدیریت یکی از چالش‌های مدیریت کشور است، باعث شد تا کیش اینوکس ۴۰۲ در ذهن شرکت کنندگان ماندگار شود. با وجود چالش سومدیریت، هرگاه که در یک بخش شاهد تعهد و پاسخگویی مدیریت هستیم، به آینده امیدوار می‌شویم و آرزو می‌کنیم که الگو پذیری در تمامی عرصه‌ها صورت بگیرد.

 

دکتر زهرا نظری مهر / حقوقدان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: