April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۶۸۸
۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
0
روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» اعلام کرده است که رژیم صهیونیستی در جنگ غزه با شش چالش همزمان سیاسی، عملیاتی و اقتصادی مواجه است.

6چالش پیش روی رژیم صهیونیستی در هفته ششم جنگ علیه غزه

روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» در مقاله‌ای به قلم یوآو لیمور، تحلیلگر مسائل نظامی به ۶ چالش همزمان پرداخته که رژیم صهیونیستی در هفته ششم جنگ علیه غزه با آن مواجه است و باید با آن‌ها مقابله کند.

چالش شمال

به گفته لیمور یکی از این چالش‌ها جلوگیری از گسترش جنگ به عرصه‌های دیگر است؛ به گونه‌ای که در جبهه شمال حزب‌الله در واقع جنگی به راه نمی‌اندازد، اما چالش از جهت آن پیوسته در حال گسترش است.

او می‌گوید: ارتش اسرائیل باید بازدارندگی خود را حفظ کرده و از تشدید تنش در چند جبهه جلوگیری کند تا بتواند بر غزه تمرکز داشته باشد.

چالش کرانه باختری

چالش دوم تحولات در کرانه باختری است، جایی که ناآرامی‌ها در همبستگی با غزه در حال افزایش است؛ بنابراین، اسرائیل باید به شدت مراقب باشد تا اطمینان حاصل شود که این منطقه شعله ور نمی‌شود.

چالش اسرا

چالش سوم، مسئله اسرای صهیونیست نزد مقاومت در غزه است. لیمور در این رابطه می‌گوید: تمام وقت برای یک معامله بزرگ یعنی ۸۰ تا ۱۰۰ اسیر در ازای آتش بس چند روزه، تماس برقرار می‌شود، اما احتمال دستیابی به این امر تا شب گذشته در حد متوسط بوده است.

لیمور اضافه کرد: رهبری سیاسی-امنیتی اسرائیل باید هر شب به خواب رفته و هر روز صبح با تصاویر ۲۳۹ اسیر در مقابل چشمان خود بیدار شود. می‌توان حدس زد که تلاش عملیاتی یا دیپلماتیک برای پیشبرد این موضوع در حال انجام است، اما به زودی باید نتایجی نیز ارائه شود.

چالش دیپلماتیک

در مورد چالش چهارم، لیمور توضیح داد که این یک چالش دیپلماتیک است و هدف آن ایجاد مشروعیت برای ادامه جنگ است. درست است که اکثر دولت‌ها در غرب و بعضا منطقه به حمایت از اسرائیل ادامه می‌دهند، اما آن‌ها نیز با پرسش‌ها و انتقادات فزاینده در افکار عمومی‌شان روبه رو هستند.

چالش اقتصادی

طبق نظر این تحلیلگر نظامی، چالش پنجم مربوط به ثبات اقتصادی است. موضوعی که برای ادامه جنگ بسیار مهم است؛ به ویژه آنکه تخلیه شهرک‌ها هزینه سنگینی برای اسرائیل به بار آورده است. به عنوان مثال بازسازی شهرکی که عملیات طوفان الاقصی در آن رخ داد به بیش از ۷ میلیون شکل نیاز دارد، اما تاکنون فقط دو میلیون آن تأمین شده است.

چالش رسانه‌ای

به گفته لیمور چالش ششم، چالش رسانه‌ای است؛ به گونه‌ای که اسرائیل در این زمینه با ضعف روبه رو بوده و طی یک سال گذشته نتوانسته در آن پیروز شود و اکنون نیازمند جذب فوری مغز‌ها و شرکت‌های متخصص در این زمینه است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: