April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۷۱۳
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰
0
مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران از پیاده سازی کامل آزمایش تخصصی تشخیص باکتری کلستریدیوم پرفرنجنس در آزمایشگاه این شرکت خبر داد.

پیاده سازی آزمایش تخصصی تشخیص باکتری کلستریدیوم پرفرنجنس در مازندران

برارزاده مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران گفت: پیاده سازی کامل آزمایش تخصصی تشخیص باکتری کلستریدیوم پرفرنجنس با بهره گیری از استاندارد ملی ایران INSO ۱۹۲۶۵ در آزمایشگاه مرجع این شرکت انجام شد.

او با بیان اینکه کنترل آلودگی ویروسی و انگلی آب آشامیدنی از لحاظ سلامت و بهداشت عمومی جامعه بسیار حائز اهمیت می‌باشد، افزود: یکی از باکتری‌های موجود در مواد غذایی و آب، باکتری کلستریدیوم پرفرنجنس است که یک باکتری بی هوازی گرم مثبت تشکیل دهنده اسپور است (به این معنی که می‌تواند بدون اکسیژن رشد کند).

برارزاده ضمن اشاره به اینکه باکتری کلستریدیوم پرفرنجنس یکی از شایع‌ترین علل مسمومیت غذایی است، گفت: این باکتری اندیکاتور مناسبی برای ویروس‌های روده‌ای انسانی و پروتوزوئر‌های انگلی محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه کلستریدیوم پرفرنجنس شاخص باکتری‌های مفیدی برای راهبری صحیح فرایند‌های تصفیه آب است، افزود: این شاخص می‌تواند شاخص مناسبی برای پایش کیفیت آب در کشور‌های درحال توسعه باشد که آب شبکه توزیع به طور مستقیم و بدون تصفیه مصرف می‌شود.

مدیرعامل آبفا مازندران ادامه داد: در واقع این روش می‌تواند حاشیه امن بالاتری از سلامت را برای پیشگیری کیفیت میکروبی آب آشامیدنی فراهم کند.

برارزاده با اشاره به انجام موفقیت آمیز آزمایش تخصصی تشخیص باکتری کلستریدیوم براساس استاندار ملی ایران در آزمایشگاه مرجع شرکت آب و فاضلاب مازندران، گفت: این آزمایش به صورت کامل در این آزمایشگاه پیاده سازی شد.

او افزود: آزمایشگاه مرجع شرکت دارای گواهینامه استاندارد ISO/IEC ۱۷۰۲۵ بوده که در آذرماه سال جاری ششمین دوره ممیزی استاندارد را در دستور کار دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: