کد خبر: ۴۰۴۸۵۱
۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
0
رییس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: موضوع خواهرخواندگی بندر بوشهر با بندر "فوجو" کشور چین در شورای این شهر بررسی و با آراء حداکثری تصویب شد.

بوشهر با بندر فوجو چین خواهرخوانده شد

وحید نیک‌روش روز سه‌شنبه اظهار کرد: همه ساله پیشنهادات شهر‌های ایران که تقاضای خواهرخواندگی با شهر‌های چین دارند و متقابل شهر‌های چین که متقاضی خواهرخواندگی با شهر‌های ایران هستند در یک کارگروه تخصصی و مشورتی زیرمجموعه "انجمن دوستی ایران و چین " مطرح می‌شود.

وی افزود: پس از بررسی‌های لازم و یافتن وجوه مشترک بین ۲ شهر این کشور‌ها و موافقت مقامات محلی، تفاهم نامه خواهرخواندگی بین شهرداران منعقد می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر تصریح کرد: در حال حاضر تقاضا از سوی شهر‌های ایران زیاد و از طرف کشور چین کمتر است بنابراین برای این که مقامات محلی یک استان و یا شهری در چین برای پیمان خواهرخواندگی با شهری در ایران موافقت کنند نیازمند ارائه طرح توجیهی قابل اعتنایی است.

نیک‌روش ادامه داد: در سفر اردیبهشت ماه "انجمن دوستی ایران و چین" به بوشهر برای افتتاح اولین شعبه استانی این انجمن، موضوع خواهرخواندگی بندر بوشهر با بندر فوجو استان فوجیان چین توسط مقامات بوشهری مطرح که پس از بررسی‌های کارشناسی در انجمن مورد موافقت قرار گرفت.

وی یادآور شد: با تصویب شورای شهر بوشهر، به زودی و پس از تایید فرمانداری بوشهر، از طریق استانداری به وزارت کشور اعلام تا پس از مکاتبه با وزارت خارجه به اطلاع طرف چینی رسانده و زمینه انعقاد تفاهم نامه بین شهرداران این ۲ بندر انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: بندری بودن بوشهر و فوجو و دسترسی به دریا و آب‌های آزاد، داشتن آب و هوای گرم و مرطوب، قدمت تاریخی بیش از پنج هزار ساله هر ۲ شهر، قابلیت‌های فراوان در زمینه‌های تجارت، بازرگانی، دریانوردی و صیادی، وجود مسلمانان پر شمار در استان فوجیان، وجود منطقه آزاد صنعتی و تجاری و رونق‌داشتن صنایع دستی از جمله وجوه مشترک این بوشهر و فوجیان محسوب می‌شود.

نیک‌روش عنوان کرد: جمعیت استان فوجیان و بندر فوجو به ترتیب ۸.۵ و ۳.۵ میلیون نفر است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: