May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

حتماً تا به حال نام دستگاه سورتینگ به گوشتان خورده است و شما هم حس زیبای دیدن یک ظرف پر از پسته‌های خندان یکدست و یک اندازه را تجربه کرده‌اید. این ظرف پسته با چنین هنرمندی، با استفاده از دستگاه سورتینگ تهیه شده است.

این روز‌ها مردم جهان برای زیبایی اهمیت بسیاری قائلند و خرید بسته‌های شیک محصولات با اندازه‌های یکسان را به بسته‌های درهم ریخته، ترجیح می‌دهند. از این رو ناظمی به نام «دستگاه سورتینگ» قدم به میدان گذاشته است تا عملیات مرتب سازی و بسته بندی مواد غذایی و دانه‌ها را بر عهده گیرد. اما از دستگاه سورتینگ چه می‌دانید؟ آیا دستگاه سورتینگ یک راه حل برای افزایش درآمدتان به حساب می‌آید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به پاسخی برای این سوالات دست یابیم.

دستگاه سورتینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

در گذشته‌ی نه چندان دور، پاک کردن حبوبات از دانه‌های شن، سنگ و ناخالصی، کابوسی بزرگ به شمار می‌آمد. زیرا با این که خانم‌های خانه دار وقت بسیاری را برای انجام این کار اختصاص می‌دادند، اما باز هم از عهده‌ی پاک کردن کامل، برنمي‌آمدند.

امروزه با دستگاه سورتینگ، حبوبات كاملاً پاك ‌شده در اختیار همگان قرار گرفته است. سورتینگ دستگاهی است که عملیات مرتب سازی و دسته‌بندی محصولات مانند برنج، گندم، پسته و ... را بر اساس پارامتر‌های تعیین شده‌ای انجام می‌دهد. اين پارامتر‌ها مي‌تواند رنگ، اندازه، شكل، وزن و ... باشد.

در دنیای امروز، دستگاه‌هاي تمام اتوماتيك سورتينگ، کار حرفه‌ای جداسازی را در صنایع مختلف بر عهده دارند. دستگاه سورتینگ در جداسازي مرغ و ماهي و بسته بندی این محصولات از موفقیت و كارآيي بالايي برخوردار است.

معرفی انواع دستگاه سورتینگ

در جهان کنونی، تجارت و صادرات یکی از ارکان مهم درآمدزایی ملت‌ها محسوب می‌شود اما گزینش کالا‌ها برای صادرات و بسته‌بندی کالا‌های برگزیده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. با انواع دستگاه سورتینگ می‌توان در مجموعه‌های مختلف از کالا‌ها، بهترین‌ها را از بدترین‌ها جدا کرد و پس از گزینش با بسته بندی مناسب، اقدام به صدور کالای مورد نظر نمود. در ادامه انواع دستگاه سورتینگ مورد بررسی قرار می‌گیرند:

خرید دستگاه سورتینگ، یک راه حل برای افزایش درآمد می‌باشد. با خرید دستگاه سورتینگ کاملاً اتوماتیک، در یکی از زمینه‌های زیر می‌توان با کم‌ترین هزینه، یک کارخانه‌ی کوچک با کارآیی بالا را افتتاح نمود.

دستگاه سورتینگ مغز پسته


دستگاه سورتینگ مغز پسته در ایران یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های سورتینگ به شمار می‌آید زیرا صادرات پسته‌ی باکیفیت درگرو یکسان‌سازی پسته‌ها و بسته‌بندی با کیفیت آن‌ها خواهد بود. در صادرات پسته، تولید کنندگان مجبور به بسته‌بندی پسته در اندازه‌های کاملاً یکسان هستند.

اگر دستگاه تمام اتوماتیک سورتینگ پسته نباشد، این صادر کنندگان قادر به بسته‌بندی قابل قبول برای صادرات پسته نخواهند بود. دستگاه سورتینگ قادر است پسته‌های ناسالم و شکسته را از دانه‌های سالم جدا سازد. همچنین جداسازی دانه‌ها بر اساس رنگ، توسط دستگاه سورتینگ انجام می‌شود.

دستگاه سورتینگ برنج

از مهم‌ترین دستگاه‌های سورتینگ، دستگاه سورتینگ برنج است. دستگاه سورتینگ برنج از پر طرفدارترین دستگاه‌های سورتینگ می‌باشد. این دستگاه در انواع یک تا 7 کاناله در بازار موجود است. تعداد کانال‌ها بنا بر حجم برنج، افزایش می‎‌یابند. در ادامه برخی از کاربرد‌های سورتینگ برنج را بررسی می‌کنیم:

  • این دستگاه قادر است برطبق اندازه‌ی معین، برنج‌های مختلف را دسته‌بندی نماید.
  • دستگاه سورتینگ برنج می‌تواند بر اساس رنگ، دانه‌های برنج را دسته‌بندی کند.
  • یک کاربرد بسیار مهم این دستگاه، جدا کردن ناخالصی‌ها و دانه‌های شکسته از دانه‌های سالم برنج، است.
  • دستگاه سورتینگ، برنج را در بسته‌های مناسب بسته بندی می‌کند.

استفاده از برنج‌های سورتینگ شده، محبوبیت زیادی پیدا کرده است و بیش‌تر مشتریان مایلند برنج سورتینگ شده را خریداری نمایند.

بیشتر بدانید : اهمیت سورتینگ محصولات در کسب و کارها

دستگاه سورتینگ حبوبات

دستگاه سورتینگ حبوبات هم از دستگاه‌های بسیار مهم در صنعت بسته‌بندی حبوبات به شمار می‌آید. با این دستگاه حبوبات را کاملاً پاک و عاری از سنگ‌ریزه و ناخالصی‌های دیگر نموده و در نهایت بسته بندی و آماده‌ی ورود به بازار مصرف می‌نمایند.

دستگاه سورتینگ مركبات

دستگاه سورتینگ میوه و مرکبات یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های سورتینگ است. این دستگاه بر اساس پارامتر‌هایی نظیر رنگ، اندازه و شکل ظاهری اقدام به مرتب‌سازی میوه‌ها می‌نماید. از این دستگاه برای میوه‌هایی نظیر پرتقال و نارنگی صادراتی استفاده می‌شود.

از طریق دستگاه سورتینگ میوه و مرکبات می‌توان میوه‌های سالم را از ناسالم جدا کرد. دستگاه سورتینگ میوه، مجهز به دو قسمت شستشو و بسته‌بندی است. از این دستگاه برای یکدست نمودن محصولات و بسته‌بندی آن‌ها استفاده می‌شود.

دستگاه سورتینگ مرغ

دستگاه سورتینگ مرغ و ماهی این روز‌ها از اهمیت ویژه‌ای در بسته‌بندی مرغ و ماهی برخوردار است. محصولات بسته‌بندی شده توسط دستگاه سورتینگ از کیفیت بالایی برخوردار می‌باشند. از این رو مشتریان بیشتر مایلند مرغ و ماهی را در بسته بندي‌هاي با كيفيت حاصل از دستگاه سورتينگ خريداري نمايند.

دستگاه سورتینگ خشكبار

دستگاه سورتینگ خشکبار و میوه‌های خشک شده، یکی از انواع دستگاه‌های سورتینگ پر طرفدار است زیرا در حال حاضر یکی از اقلام مهم صادراتی کشور ما، خشکبار می‌باشد. دستگاه سورتینگ خشکبار در اندک زمانی یک محصول با کیفیت بالا را برای این صادرکنندگاه جدا می‌نماید. از این نوع دستگاه سورتینگ می‌توان برای جدا کردن خشکبار از ناخالصی‌ها نیز استفاده کرد.

دستگاه سورتینگ تخم مرغ

یک راه بسیار مناسب برای جداسازی تخم مرغ‌ها در مقیاس صنعتی، استفاده از دستگاه سورتینگ تخم مرغ است. در موارد زیر می‌توان از دستگاه سورتینگ تخم مرغ استفاده نمود:

  • جدا کردن تخم مرغ سالم از ناسالم
  • جدا کردن تخم مرغ دو زرده از تخم مرغ‌هایی با یک زرده
  • جدا کردن تخم مرغ سفید از تخم مرغ‌های با رنگ تیره
  • جدا کردن تخم مرغ‌های درشت از ریز

جمع بندی

در حال حاضر با توجه به این که بیش‌تر مردم مایل به خرید محصولات با کیفیت سورت شده هستند، خرید دستگاه‌های سورتینگ یکی از نقاط عطف برای شروع یک کسب‌و‌کار مناسب است. خرید انواع دستگاه سورتینگ از گروه بازرگانی دامون مبنا بهترین گزینه برای شما خواهد بود. دامون مبنا با بیش از 15 سال سابقه در زمینه‌ی وارد نمودن ماشین‌آلات صنعتی، به دلیل برخورداری از روابط نزدیک و مستقیم با برترین تولیدکنندگان بین‌المللی، می‌تواند تمامی دستگاه‌های صنعتی از جمله انواع دستگاه سورتینگ را با بهترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: