کد خبر: ۴۰۴۹۰۳
۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
0
مدیر اجرایی یونیسف با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون کودک در نوار غزه زندگی می‌کنند گفت در این باریکه هیچ مکان امنی برای این کودکان وجود ندارد.

یونیسف: هیچ مکان امنی در نوار غزه برای یک میلیون کودک فلسطینی وجود ندارد

کاترین راسل، مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد، اعلام کرد از جمعیت دو میلیون نفری نوار غزه بیش از یک میلیون نفر کودک هستند که در جریان حملات اسرائیل بسیاری از آن‌ها مفقود شده یا زیر آوار ساختمان‌های ویران شده مانده اند.

به گزارش تاس، راسل در بیانیه‌ای که دیشب در وب‌سایت این سازمان منتشر شد، با اشاره به اینکه بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ کودک در حملات اسرائیل به غزه کشته و حدود ۹ هزار کودک زخمی شده اند گفت: «هیچ مکان امنی در نوار غزه برای یک میلیون کودک وجود ندارد».

وی افزود: «بسیاری از کودکان مفقود شده اند و ممکن است زیر آوار ساختمان‌ها باشند.»

راسل با اشاره به اینکه بازگشایی موقت گذرگاه‌های مرزی برای انتقال کمک‌های بشردوستانه و تامین نیاز‌های اولیه کافی نیست، بر ارسال سوخت به این باریکه تاکید کرد و افزود: با نزدیک شدن به فصل زمستان، ممکن است نیاز به سوخت شدیدتر شود.

یونیسف پیشتر اعلام کرده بود که روزانه بیش از ۴۰۰ کودک بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه کشته و مجروح می‌شوند.

پیش‌تر، دفتر سازمان جهانی بهداشت در فلسطین اشغالی با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که از ۳۶ بیمارستان غزه، ۲۲ بیمارستان به دلیل کمبود سوخت و قطعی برق، آسیب به ساختمان و اتاق‌های عمل، و همچنین تداوم حملات و ناامنی کارکردی ندارند و فعالیت نمی‌کنند.

وزارت بهداشت غزه روز دوشنبه شمار فلسطینی‌هایی که در نوار غزه به شهادت رسیده اند را ۱۱۳۲۰ تن اعلام کرد که شامل ۴۶۰۹ کودک، ۳۱۰۰ زن و ۶۷۸ فرد مسن است. در همین حال، ۲۸۲۰۰ نفر در غزه از ۷ اکتبر مجروح شده‌اند در حالی که بر اساس آخرین داده‌ها، ۳۲۵۰ نفر از جمله ۱۷۰۰ کودک همچنان مفقود یا زیر آوار هستند.

دفتر رسانه‌ای فلسطین نیز اعلام کرد ۴۲۰۰۰ واحد مسکونی تخریب و ۲۲۳۰۰۰ واحد به طور جزئی آسیب دیدند، یعنی ۶۰ درصد از ساختمان‌های نوار غزه ویران شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: