April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۹۱۶
۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
0
نخست وزیر کانادا در مهم‌ترین انتقاد خود به تل‌آویو، خواستار پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه شد.

نخست وزیر کانادا: کشتار زنان و کودکان در غزه باید پایان یابد

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در تندترین انتقاد از رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ در غزه گفت: «کشتار زنان، کودکان و نوزادان در نوار محاصره شده غزه باید پایان یابد».

به گزارش رویترز، ترودو در ادامه گفت: «جهان از طریق تلویزیون و رسانه‌های اجتماعی نظاره‌گر [این ماجرا]است. ما داریم شهادت و گواهی پزشکان، خانواده‌ها، بازماندگان و کودکانی را می‌شنویم که والدین خود را از دست داده‌اند».

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به ترودو، در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «در حالی که اسرائیل هر کاری می‌کند تا غیرنظامیان را از آسیب دور نگه دارد، حماس هر کاری می‌کند تا آن‌ها را در معرض آسیب قرار دهد».

ادعا‌های نتانیاهو در حالی مطرح می‌شود که که سربازان صهیونیست به بیمارستان الشفاء حمله کرده و با وجود بازرسی اتاق‌های بیمارستان، هیچ مدرکی از استفاده نظامی از این بیمارستان نیافته‌اند.

گفتنی است، وضعیت در نوار غزه هر لحظه در حال وخیم‌تر شدن است. نیرو‌های اشغالگر از بامداد به بیمارستان الشفاء در شهر غزه که بزرگ‌ترین مجتمع پزشکی در نوار غزه است، یورش برده‌اند. پزشکان می‌گویند حمله نظامیان باعث ایجاد ترس میان افراد داخل بیمارستان شده است. بر اساس آخرین اطلاعات وزارت بهداشت غزه، حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر در داخل بیمارستان هستند. این افراد شامل تیم‌های پزشکی، بیماران (از جمله ۶۰۰ مجروح و ۳۶ نوزاد) و افراد آواره‌ای است که در بیمارستان پناه گرفته بودند.

از هفتم اکتبر تا کنون بیش از ۱۱ هزار و ۳۰۰ فلسطینی بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: