May 2024 13 / دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۹۲۱
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
0
مناطق آزاد تجاری علاوه بر ارتقای اقتصاد منطقه، ابزار مهمی برای بی اثر کردن تحریمها نیز به شمار می‌آیند و تحقق این هدف بزرگ با اجرای پروژه‌ها و مگاه پرو‌ژه‌ها در مناطق آزاد میسر می‌شود.

تضمین آینده ماکو با اجرای مگاپروژه‌ها (+فیلم)

منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو به عنوان یک منطقه تجاری ، صنعتی ، گردشگری و کشاورزی شناخته می‌شود و به بیانی دیگر می‌توان گفت منطقه ماکو سرزمین چهار سو بوده ، چون می‌تواند در چهار جهت حرکت کند. اعتقادم این است منطقه آزاد باید  3 الی 4 مگاپروژه را اجرایی کند و گرنه پروژه‌های معمولی مانند پروژه های عمرانی همه جا انجام می‌شود. استراتژی ما این است که ما باید 4 مگاپروژه داشته باشیم، در مباحث اقتصادی، اثرگذاری بر اقتصاد ملی و ایجاد فرصت‌های شغلی توانستیم کارهای خوبی انجام داده و در همین راستا نیز مذاکراتی داشتیم .

 

امروز از بزرگترین باغ مدرن که دومین در جهان و اولین در غرب آسیا است ، و شروع پروژه از سال گذشته در منطقه آزاد ماکو ساختش آغاز شده رونمایی شد . قطعا در چند سال آینده شاهد یک جنگل سرسبز پر از درختان مثمر در منطقه  خواهیم بود و به عنوان یک مگاپروژه میتواند در خدمت کشور و جهان باشد. سیاست ما نیز در بحث امنیت غذایی از مزرعه تا خانه هست، الان ششصد تا هفتصد شغل ایجاد کرده‌ایم و قطعا تا چند سال آینده که محصول دهی آغاز می شود به اشتغال دو هزار نفری خواهیم رسید.

 

 

موضوع دیگری که ما به دنبال آن هستیم دیتاسنترها و قطب ارتباطی است و به زودی شاهد این هستیم که فیبر نوری از چابهار تا بازرگان عبور کرده و ما می‌توانیم یک ترانزیت خوبی را ایجاد کنیم .  با وزارت ارتباطات تفاهم کردیم که در منطقه آزاد ماکو قطب بین‌المللی دیتا راه اندازی کرده و امیدواریم شرکت ارتباطات زیرساخت و و وزارت ارتباطات زودتر به این تفاهمنامه عمل بکنند و امیدواریم تا شب عید شاهد عملیاتی شدن این پروژه باشیم ، تا بتوانیم به چهارمین قطب دیتا تبدیل شویم .

 

ما اخیرا بحث گردشگری سلامت را اخذ کردیم و همچنین احداث دو مدرسه انرژی اتمی در منطقه آزاد ماکو را بنا نهادیم ، بنابراین اینها مژده‌هایی است که با اجرایی شدن و محقق شدن  پروژه ها مبحث اشتغال برطرف شده که باعث ایجاد روحیه خوبی در مردم  می گردد. یکی از کارهای خوبی که امیدوارم تا شب عید شکل بگیرد بحث تجارت و بازرگانی در ماکو است. چون منطقه آزاد ماکو بزرگترین منطقه آزاد کشور است و محصور هم نبوده ما این کار را شروع کردیم و خوشبختانه کار پیشرفت خوبی داشته و دستگاه‌های دولتی درخواست داشتند برای اینکه تجارت در این منطقه به شکل واقعی صورت بگیرد حتما به اینجا محصور شود.

 

ما این کار را آغاز کردیم و با توجه به برخی از مشکلات و موانع طبیعی که آنجا وجود دارد قطعا در نیمه دوم سال محصور سازی ما تمام شده و تمام مجموعه‌های تجاری به رونق خواهند رسید. خبر خوب دیگر جاده لجستیک ما هست، تمام کامیون‌های لجستیکی و ترانزیتی ما از داخل شهر عبور می‌کردند ، که باعث ایجاد تصادفات منجر به فوت و همچنین ترافیک شدید درون شهری میگردید ،  خوشبختانه با احداث جاده لجستیک که در مرحه پایانی این جاده  هستیم  امیدوارم این موانع برطرف شود .همچنین با همکاری راهداری خط‌کشی‌ها و گاردریل‌ها  نصب شود تا مهمانهای عزیز ما در ایام عید در امنیت کامل باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: