پرداخت ۶۸ میلیارد ریال خسارت بابت یک حادثه رانندگی نشان داد
کد خبر: ۴۰۴۹۵۶
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
پرداخت ۶۸ میلیارد ریال خسارت بابت یک حادثه رانندگی نشان داد که بیمه دی می تواند بحران‌های کلان را مدیریت کند.

مدیریت بحران‌های کلان با بیمه دی

جان انسان‌ها به روش‌های گوناگون در معرض تهدید قرار می‌گیرد که از فوت در اثر کهولت سن تا بیماری و حوادث واقع می‌شود. از هنگامی که فناوری تمامی عرصه‌ها را در نوردید، حوادث ناشی از این فناوری نیز گسترش یافت که یکی از مهمترین عرصه‌های فناوری، وسایل حمل و نقل است. با وجود افزایش کیفیت وسایل نقلیه، شاهد حوادث بسیاری هستیم که جان و مال انسان‌ها را تهدید می‌کند. در زمینه حوادث رانندگی آمار‌های بسیاری وجود دارد که حکایت از آن دارد سالانه حدود ۸۰۰ هزار تصادف رانندگی در ایران رخ می‌دهد و روزانه ۴ نفر کشته می‌شوند. این آمار حکایت از آن دارد که در هر ۳۶۰ دقیقه یک نفر از هموطنانمان جان خود را از دست می‌دهند. به عبارت بهتر حوادث رانندگی در ایران پس از آلودگی هوا بیشترین قربانی را دارد.

مدیریت حوادث با بیمه

از آنجا که حوادث رانندگی در بیشتر موارد مقصر یا مقصرانی دارد، پرداخت خسارت زیاندیده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌شود. از سوی دیگر خسارت به اندازه‌ای بالاست که حتی در محدودترین اعداد می‌تواند زندگی یک مقصر در حادثه رانندگی را مختل کند. بنابر این لازم است هر وسیله نقلیه‌ای از بیمه شخص ثالث به اندازه کافی برخوردار باشد تا در صورت بروز حادثه، زیان‌های ناشی از آن را مدیریت کند.

 

بیشتر بخوانید:

مرهم بیمه دی بر زخم‌های شیرآلات طوفان فلز



تعیین میزان دیه

جبران زیان ناشی از حوادث رانندگی در قالب دیه تعریف می‌شود؛ که همه ساله قوه قضاییه نرخ دیه را با توجه به تورم و شرایط اقتصادی اعلام می‌کند. نرخ دیه معمولاً برای پرداخت غرامت فوت، در قتل‌های غیرعمد و تصادفات به کار می‌رود. قوانین بیمه‌ای برای چنین حوادثی، بیمه شخص ثالث را در تمهیدات خود لحاظ کرده که بر اساس نرخ دیه، انواع خسارات جانی و مالی را تعیین و پرداخت می‌کند. خسارت جانی می‌تواند، شامل نقص عضو یا حتی فوت فرد باشد. سقف پرداختی در خسارت جانی با دیه کامل یک انسان در ماه‌های حرام برابری می‌کند. امسال نسبت به سال قبل، دیه در ماه‌های حرام ۱ میلیارد و ۲۰۰ تومان و در ماه‌های غیرحرام ۹۰۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده است.

دیه‌های کلان

اگرچه دیه کامل یک انسان از ۹۰۰ میلیون تومان تجاوز نمی‌کند، اما در موارد خاصی، حوادث به اندازه‌ای تعجب برانگیز است که میزان دیه را بسیار بالاتر از یک انسان می‌برد. میزان دیه سال ۱۴۰۲ برای هر عضو نشان می‌دهد که دیه ناشی از یک حادثه تا چه اندازه می‌تواند بالا برود. دیه شکستگی استخوان دست که مطلوب التیام یابد ۹۰ میلیون تومان، دیه شکستگی نازک نی و درشت نی استخوان پا هر کدام ۹۰ میلیون تومان، دیه شکستگی بینی ۸۷ میلیون تومان، دیه شکستگی ترقوه ۳۵ میلیون تومان، دیه شکستگی جمجمه سر در حد هاشمه ۶۰ میلیون تومان، دیه زخم شدگی در حد حارصه ۹ میلیون تومان، دیه زخم شدگی در حد دامیه ۱۲ میلیون تومان، دیه دندان‌های پیشین که کامل ساقط شوند ۴۵ میلیون تومان، دیه دندان‌های پشتی که کامل ساقط شوند ۱۸ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، دیه یک دست ۴۵۰ میلیون تومان، دیه یک پا ۴۵۰ میلیون تومان، دیه شکستگی دنده‌های محیط بر قلب ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، دیه خردشدگی استخوان مطلوب التیام یافته۱۵۰ میلیون تومان است. این اعداد نشان می‌دهد که چنانچه یک فرد دچار چند نقص عضو شود، تا چه اندازه عدد بزرگی از دیه به وجود می‌آید.

دیه بحران آفرین

در صورتی که یک تصادف منجر به چندین جراحت یا نقص عضو شود، دیه‌ای بحران آفرین را به وجود می‌آورد که چنانچه راننده خودرو مقصر بیمه نداشته باشد، بحران بزرگی برای زندگی او رقم می‌خورد. یکی از بحران سازترین حوادث رانندگی برای بیمه‌ها را در بیمه دی شاهد هستیم، تصادفی که باعث شده شرکت بیمه دی به یک زیاندیده جانی ناشی از تصادف خودرو در استان آذربایجان غربی ۶۸ میلیارد ریال خسارت پرداخت کند.

پرداخت دیه با دلجویی

با وجود آنکه خسارت ۶۸ میلیاردی برای شرکت بیمه بسیار کلان بوده است، مدیر استان آذربایجان غربی شرکت بیمه دی با دلجویی و ابراز همدردی با خانواده زیاندیده، نسبت به پرداخت این خسارت اقدام کرد. با وجود آنکه بسیاری از منتقدان اصرار دارند شرکت‌های بیمه خسارت را به موقع و به اندازه پرداخت نمی‌کنند، بیمه دی بر اساس منشور حقوق مشتریان، در راستای تکریم بیمه شدگان و زیان دیدگان خود تلاش کرده با پرداخت خسارت‌ها در کوتاه‌ترین زمان، گام موثری در جهت توسعه فرهنگ بیمه و همچنین افزایش اعتماد جامعه نسبت به صنعت بیمه بردارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: