April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۹۷۷
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
0
روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز از وام ۶ میلیاردی اسرائیل برای تامین هزینه‌های جنگ برابر حماس خبر داد.

وام ۶ میلیاردی اسرائیل برای تامین هزینه‌های جنگ

اسرائیل اخیراً ۶ میلیارد دلار از طریق معاملات مخفیانه برای تأمین هزینه‌های جنگ خود علیه حماس در نوار غزه وام گرفته است، اما به گفته فایننشال تایمز مجبور شده برای دریافت این وام‌ها هزینه‌های استقراض غیرمعمول و بالایی نیز پرداخت کند.

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز نوشت که اسرائیل از آغاز جنگ در ۷ اکتبر، بیش از ۶ میلیارد دلار پول از سرمایه گذاران بین المللی در قالب اوراقی با درصد بالا جذب کرده است.

بخش زیادی از این وام از طریق اوراق دلاری که در ماه نوامبر منتشر شده و ۶.۲۵ درصد و ۶.۵ درصد بهره دارد و سر رسید آن ۴ ساله و ۸ ساله است، تامین شد. میزان فروش این اوراق بسیار بالاتر از استاندارد وزارت خزانه داری آمریکا بوده است و از طریق عرضه‌های خصوصی صورت گرفته است تا هزینه‌های جنگ به سرعت جمع آوری شوند.

جنگ در غزه طولانی شده است و روزانه ۲۶۰ میلیون دلار هزینه برای اقتصاد رژیم صهیونیستی دارد؛ این مبلغ بیش از مقداری است که تل آویو در آغاز جنگ در ۷ اکتبر انتظار داشت.

به گزارش رویترز، با ادامه جنگ در نوار غزه، اقتصاد اسرائیل با آزمون سختی روبرو است، زیرا نشانه‌ها حاکی از آن است که این دور از نبرد‌ها «شبیه نبرد‌های قبلی نیست».

بسیاری از کارشناسان مسائل اقتصادی نسبت به تبعات مالی و اقتصادی این جنگ به رژیم صهیونیستی هشدار داده اند. کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین المللی پول در حاشیه اجلاس همکاری‌های اقتصادی آسیا و اقیانوسیه گفت که درگیری کنونی در غزه «تأثیر جدی بر اقتصاد کرانه باختری» دارد و نه تنها اقتصاد غزه بلکه جمعیت آن را نیز نابود می‌کند.

پیشتر، کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد، هزینه سه هفته اول جنگ با غزه ۳۰ میلیارد شِکِل (۷ میلیارد و ۴۸۰ میلیون دلار) برآورد شده است. همچنین، اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی از افزایش قیمت کالا‌ها در اراضی اشغالی پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» در ۷ اکتبر و تداوم حملات خونین رژیم اشغالگر به غزه خبر داد. طبق گزارش این مرکز که شاخص قیمت مصرف‌کننده (تورم) از اوایل اکتبر تاکنون ۰.۵ درصد و طی ۱۲ ماه گذشته ۳.۷ درصد افزایش یافته است.

در همین حال، آژانس رتبه‌بندی اعتباری «استاندارد اند پورز» به اسرائیل در خصوص اوضاع بدتر از انتظار وزارت دارایی و بانک اسرائیل که به‌دلیل جنگ با غزه بروز کرده، هشدار داد.

وزارت دارایی رژیم صهیونیستی هفته گذشته اعلام کرد که اسرائیل در اکتبر گذشته کسری بودجه ۲۲.۹ میلیارد شکل (۶ میلیارد دلار) را به‌دلیل افزایش هزینه‌های جنگی که در نوار غزه به راه انداخته است، ثبت کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: