April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۰۲۷
۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
0
محققان یه شرکت دانش بنیان موفق به تولید کیت‌های تشخیص سریع هورمون‌ها شدند که دیگر نیاز به مراجعه به پزشک برای تشخیص نتیجه تست نیست.

تولید کیت‌های تشخیص انواع هورمون‌ها توسط دانش بنیانی‌ها

امیرحسین شهبازی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به کیت‌های تشخیص انواع هورمون‌ها گفت: امروزه تست‌های زیادی برای تشخیص مواد مختلف از جمله برخی هورمون‌ها، مواد مخدر، عوامل بیماری‌زا و عوامل آلوده کننده مواد غذایی و آب، با این روش ساخته شده و در اغلب کشور‌ها استفاده می‌شوند. همین امر سبب شد تا سازمان‌های بهداشتی در اغلب کشور‌های دنیا، مجوز ساخت و استفاده از آن‌ها را در کلینیک و پارا کلینیک صادر کنند.

او افزود: با توجه به گستردگی مواد قابل تشخیص با این روش و استفاده آسان از آن، در سال‌های اخیر تمایل مردم در اکثر کشور‌ها از جمله ایران به استفاده از این تست‌ها بیشتر شده است. این تست‌ها جزو تست‌های POCT هستند؛ یعنی تست‌هایی که بیماران و یا اشخاص استفاده کننده از آن برای تشخیص عامل مورد نظر نیاز به مراجعه پزشک یا آزمایشگاه‌های تخصصی ندارند و خود می‌توانند تست گرفته و نتیجه مورد نظر خود را مشاهده کنند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: هورمون‌ها در حقیقت عوامل شیمیایی عوامل شیمیایی از جنس‌های مختلف هستند که در پاسخ به یک محرک خاص تولید و ترشح می‌شوند. با توجه به محل ترشح و محل اثر هورمون‌ها به انواع مختلف مانند اتوکرین، اندوکرین و پاراکرین تقسیم می‌شوند. هورمون‌های اندوکرین معمولاً وارد جریان عمومی خون می‌شوند و پیام را در سرتاسر بدن منتقل و آن را به تمام سلول‌های هدف می‌رسانند. هورمون‌ها معمولاً با توجه به مکانیزم‌های مختلف در سلول هدف تغییراتی را اعمال می‌کنند و معمولاً اثرات کنترلی روی سلول‌های بدن بافت‌ها و اندام‌های مختلف دارند.

شهبازی بیان کرد: در بدن انسان دو نوع کلی هورمون از نظر جنس وجود دارد؛ هورمون‌های استروئیدی مانند هورمون‌های جنسی و هورمون‌های آمینو اسیدی مانند انسولین. معمولاً گیرنده‌های هورمون‌های آمینو اسیدی یا پروتئینی در روی غشای سلول‌های هدف قرار داشته گیرنده‌های هورمون‌های استروئیدی در درون سیتوپلاسم و یا روی هسته قرار دارند. انسولین، گلوکاگون، هورمون رشد، هورمون‌های تیروئید، کورتیزول و همچنین هورمون‌های جنسی مانند تستوسترون، استروژن و پروژسترون از معروف‌ترین هورمون‌های بدن هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: