April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیسی در مراسم افتتاح بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار:
کد خبر: ۴۰۵۰۲۸
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
0
رئیس‌جمهور گفت: نیاز کشور به سلامت روشن است و از ابتدا اعلام کردیم نهضت به اتمام رساندن پروژه‌های نیمه تمام در حال انجام است.

نهضت به اتمام رساندن پروژه‌های نیمه تمام در حال انجام است

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان صبح امروز در مراسم افتتاح بیمارستان ۳۱۳ تخت‌خوابی امام خمینی (ره) شهریار گفت: این روز‌ها بسیار محزون هستیم نه فقط ما بلکه ملت‌های جهان آن هم به‌دلیل حوادث تلخی که در غزه اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: اینجا که مرکز بیمارستانی است باید یاد تمام پرستاران، پزشکان شهید و کادر درمانی شهید در غزه که از بیماران پذیرایی می‌کردند تجلیل کنم و به ارواحشان درود بفرستم.

رئیس‌جمهور بیان کرد: کادر درمانی غزه یک مجاهدت ویژه داشتند و این مجاهدتشان نزد خدواند و در تاریخ مجاهدات فلسطین ثبت می‌شود.

رئیسی اظهار کرد: مقاومت کادر درمانی برای همه دنیا مثال‌زدنی است و یک الگو برای جامعه پرستاری دنیاست همچنین برای همه کسانی در خدمتگزاری به جامعه بشری هستند که چطور کسانی از جان خود می‌گذرند تا به زن و مرد فلسطینی خدمت کنند.

وی اضافه کرد: پرستاران ما هم در کشورمان خوش درخشیدند و کارشان جلوه دارد. کسی که بیمار می‌شود و به بیمارستان می‌آید بر بالین او پرستاران هستند که به او امید به زندگی می‌دهند. این کار بزرگی است و در خور تقدیر است. پرستاری کار آسانی نیست و داشتن روحیه و استقامت بسیار مهم است.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: نکته‌ای که در حضرت زینب (س) است ظرفیت ایشان است و آن چیزی که برای مادر است ظرفیت مادر است که فرزند را با تحمل و بردباری بزرگ می‌کند.

رئیس‌جمهور گفت: ما با سختیه‌ایی مواجه هستیم و برخی مشاغل ظرفیت‌های خاصی دارد. ممکن است انسان به مقصود خود برسد یا نرسد و با یک زمینه سختی در زندگی مواجه شود و از تهدید بتواند فرصت بسازد.

وی ادامه داد: در مقابل فریاد‌ها و بی‌تابی‌هایی که بیمار دارد آرامش داشتن خیلی مهم است. اینکه می‌گویم کادر درمان خوش درخشیدند جلوه ویژه‌اش در ایام کرونا بود، چون پدر و مادر هم سختشان بود بچه را نگه دارند، اما کادر درمانی و پرستاران میدان را ترک نکردند.

رئیسی گفت: کسانی که شهید خدمت در این عرصه هستند باید یادشان را گرامی داشت و به ارواحشان درو فرستاد.

رئیس قوه مجریه اظهار کرد: نیاز کشور به سلامت روشن است و دولت باید امکانات کافی را برای دسترسی به سلامت ایجاد کند. از ابتدا اعلام کردیم نهضت به اتمام رساندن پروژه‌های نیمه تمام در حال انجام است. برخی عدم اولویت و عدم اعتبارات داشتند، اما آن چیزی که اتفاق افتاده، ساخت یک بیمارستان در ۳۴ سال قبل شروع شده و بعد ۳۲ سال که من به شهریار آمدم این بیمارستان را دیدم و از مسئولان خواستم سریع‌تر کار این بیمارستان تمام شود. چون هرچه دیرتر شود قیمت‌ها بیشتر می‌شود و بنای ساختمان دچار فرسودگی می‌شود لذا گذشت زمان باعث خسارت ما و مردم است و ظرف این ۱۴ ماه دوستان مجاهدانه عمل کردند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: تجهیز بیمارستان بسیار مشکل‌تر بود حداقل به میزان احداث کار‌های نرم افزاری وقت می‌برد.

وی ادامه داد: هرچه مشتری بیمارستان کمتر باشد خوشحالتریم. ما باید کار زیادی در حوزه بهداشت انجام دهیم و هرچه بیشتر سرمایه گذاری کنیم کار به درمان نمی‌کشد البته کادر مجهز آموزش دیده بیمارستان برای ما حائز اهمیت است.

رئیس قوه مجریه بیان کرد: مسئله دیگر نظام تعرفه‌گذاری برای خدمات پرستاری است. حداقل ۱۲ سال اجرای این تعرفه‌گذاری به تاخیر افتاد و ما گفتیم کار باید آغاز شود و داریم آن را تکمیل می‌کنیم.

رئیسی اظهار کرد: پرستاران کار شریف و مهمی دارند و باید به خدماتشان ارج گذاشته شود و وظیفه ما دولت است که باید به پای خدمات آن‌ها از سختی کار است به آن تعلق گیرد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: به مسئله و خواسته‌های پرستاران توجه داریم. مسئله مهدکودک برای بچه‌ها مهم است و در همه ادارات باید محل‌هایی آماده شود تا خانم‌ها که کودک دارند دچار زحمت نشوند و یکی از کار‌های دولت فعال کردن مهدکودک‌ها است تا خانم‌ها بتوانند هم مادری داشته باشند و هم به کار خود برسند.

وی گفت: امیدوارم خداوند هرچه سریع‌تر فلسطین را آزاد کند و شاهد لحظات پایانی رژیم صهیونیستی باشیم و پایان آن را جشن بگیریم، چون ظلم ماندگار نیست.

رئیسی در پایان اظهار کرد: خیری که این زمین را برای احداث بیمارستان داد روحش شاد باشد، اما اگر بود ممکن بود در این ۳۴ سال دق می‌کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: