کد خبر: ۴۰۵۰۴۸
۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
0
عباس عبادی گفت: در برنامه هفتم پیش بینی شده تا خدمات پرستاری در منزل تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

اجرای امضای الکترونیکی پرستاری به صورت پایلوت/ تدوین پیش‌نویس قانون جامع پرستاری

عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: بالغ بر ۹ هزار سر پرستار، بیش از ۴۷۰۰سوپروایزر بالینی و ۱۰۱۸ مدیر خدمات پرستاری در کشور داریم.

به گفته وی در حال حاضر ۲۳۰ هزار پرستار در ۱۰۵۰ بیمارستان و مراکز درمانی مشغول به فعالیت هستند. کمک پرستاران نیز در حدود ۱۱ درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت بیان کرد: نسبت پرستار به تخت در بیمارستان‌های دانشگاهی ۱/۱۲ و در بخش‌های غیر دانشگاهی حدود ۹۸ صدم است. تعرفه پرستاری وارد سرانه سلامت شده است و با اجرای تعرفه گذاری نواقص آن مشخص و رفع خواهد شد.

عبادی افزود: قانون تعرفه گذاری دسترنج زحمات همه همکاران به خصوص نظام پرستاری است. دستورالعمل اجرایی تعرفه خدمات و مراقبت‌های پرستاری در سامانه HIS تدوین شده است. در سال جاری بیش از ده هزار نفر پرستار در مقطع کارشناسی و ۱۱۵ نفر در مقطع دکترا پذیرش شده اند. دوره‌های تکمیلی در حال برگزاری است. پیش نویس قانون جامع پرستاری در حال تدوین است و این قانون سبب حفاظت از حرفه پرستاری علاوه بر حفاظت از سلامتی مردم خواهد شد.

عبادی بیان کرد: پرستاران مقطع کارشناسی ارشد شاغل در مراکز آموزشی، درمانی و دانشگاه‌ها ساماندهی شده‌اند. مجوز‌های مراکز مشاوره و ارائه مراقبت‌های پرستاری در منزل رشد محسوسی داشته است. وزارت بهداشت به سمت الکترونیک سازی ثبت خدمات پرستاری می‌رود و امضای الکترونیکی پرستاری به صورت پایلوت در دو دانشگاه علوم پزشکی اجرا می‌شود و مجوز‌های لازم در این خصوص از قوه قضائیه گرفته شده است. در برنامه هفتم پیش بینی شده که خدمات پرستاری در منزل تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: