May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
رییس اداره توسعه بانکداری الکترونیک پست بانک در گفتگو با پول نیوز مطرح کرد:
کد خبر: ۴۰۵۰۵۸
۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
0
رییس اداره توسعه بانکداری الکترونیک پست بانک با اعلام مشارکت این بانک در پروژه کیف پول دیجیتال، گفت: مشتریان در دو سطح 3 و 15 میلیون تومانی می توانند واریز و برداشت داشته باشند.

نحوه محاسبه سن و سابقه بازنشستگی در قانون جدید+جدول

اسماعیل عسگری رییس اداره توسعه بانکداری الکترونیک پست بانک در گفتگو با پول نیوز دردهمین  همایش بانکداری الکترونیک، با خرسندی از استقبال خوبی که انجام شده ابراز امیدواری کرد در سال های بعد محدودیت داشتن دعوتنامه برداشته شود تا تعداد بازدیدکنندگان بیشتری امکان حضور داشته باشند.

 

رییس اداره توسعه بانکداری الکترونیک پست بانک، افزود: هرچند نام این همایش بانکداری الکترونیک است اما واقعیت این است که ما دیگر از حوزه بانکداری الکترونیک عبور کردیم و به سمت بانکداری دیجیتال پیش میرویم، بنظر می رسد باید نام همایش تغییر کند.

 

عسگری در ادامه با بیان اینکه علت اصلی حضور پست بانک در این همایش پروژه ریال دیجیتال است ، گفت: این پروژه در سال 1400 از طرف بانک مرکزی برای ضرب بخشی از پول کشور به صورت دیجیتال مطرح شد و همان ابتدا قرار شد بعضی از بانکها به عنوان اعضای متولی بلاک چینی، ریال دیجیتال را توسعه بدهند و با تولید کیف پول دیجیتال واسط بین بانک مرکزی و مردم باشند.

 

وی تصریح کردی: در پروژه کیف پول دیجیتال یکی از بانکهایی که درخواست داد و مورد پذیرش بانک مرکزی قرار گرفت پست بانک بود. ما میدانستیم که این موضوع برای توسعه نیاز به فرهنگسازی دارد و حضور بانکها برای کمک رسانی به بانک مرکزی نیاز است، پس پروژه را با بانک مرکزی استارت زدیم.

 

 

 رییس اداره توسعه بانکداری الکترونیک پست بانک در معرفی ریال دیجیتال گفت: ریال دیجیتال همان ریال معمولی است منتهی بر بستر الکترونیک تولید میشود و قابل برنامه نویسی است.

 

عسکری افزود: بعد از اینکه ما از کیف پول ریال دیجیتال رونمایی کردیم، هم برای مشتریان عادی و هم برای مشتریان تجاری می توانیم دو کیف در اختیار قرار بدهیم. یک کیف دیجیتال برای کسانی که میخواهند خرید معمولی انجام بدهند و یک کیف دیجیتال تجاری که به تجار و فروشندگان  تعلق میگیرد.

 

وی در ادامه گفت: کیف پول ریال دیجیتال دارای  دو سطح است؛ یکی سطح اولیه و معمولی است که تا 3 میلیون تومان  به این کیف واریز شود و برای خرید های خرد است؛ دارنده کیف پول اگر هویت سنجی انجام دهد به یک سطح بالاتر ارتقا و تا 15 میلیون تومان میتواند به کیف پول دیجیتال خود واریز کند. هر موقع دارندگان کیف پول دیجیتال نیاز باشد می توانند آن را به شبکه شتاب و حسابهای بانکی خود برگردانند.

 

به گزارش پول نیوز، دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با موضوع «گذار به بانکداری هوشمند» به همت پژوهشکده پولی و بانکی و حمایت شرکت ملی انفورماتیک، ۲۹ و ۳۰ آبان‌ماه ۱۴۰۲ در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما در چهار محور بانکداری هوشمند؛ مفاهیم، روندها و آثار؛ نقشه راه بانکداری هوشمند؛ تجربه مشتری در بانکداری هوشمند و سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری هوشمند برگزار شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: