کد خبر: ۴۰۵۱۷۱
۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
0
معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر بیشتر مراجعه کنندگان مربوط به بیماری آنفولانزا و سایر عارضه های تنفسی هستند.

تفاوت علائم آنفولانزا با کرونا تنها در بروز مشکلات گوارشی است/ مراجعان عموما به آنفولانزا مبتلا هستند

بابک عشرتی، معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهند که احتمالا افزایش موارد ابتلا به بیماری آنفولانزا را تا اوایل اسفند داشته باشیم که این موضوع امری عادی است و در سالیان گذشته نیز شرایط به همین صورت بوده است.

او گفت: با سرد شدن هوا پیش بینی می‌شود که موارد ابتلا به بیماری آنفولانزا افزایش پیدا کند. این موضوع عادی است و موضوع نگران کننده‌ای نخواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر بیشتر مراجعه کنندگان مربوط به بیماری آنفولانزا و سایر عارضه‌های تنفسی هستند. مراجعان در مرحله بعدی مربوط به بیماری کرونا خواهند بود. الان سویه جدیدی از ویروس کرونا در کشور شناسایی نشده است.

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: مادران باردار، بیماران زمینه‌ای و افراد در معرض خطر به همراه کادر بهداشتی و درمانی حتما باید واکسن آنفولانزا را دریافت کنند. بیماران زمینه‌ای باید دز چهارم واکسن کرونا را در مراکز بهداشتی و درمانی بر اساس دستورالعمل ابلاغی دریافت کنند.

وی اضافه کرد: افراد در معرض خطر مانند سالمندان و بیماران زمینه‌ای بهتر است در اجتماعات از ماسک استفاده کنند. به افراد توصیه می‌شود که دست‌های خود را با آب و صابون شست و شو دهند.

عشرتی گفت: در حال حاضر علائم بیماری آنفولانزا با کرونا یکسان است و اگر فردی علاوه بر تب، سرفه و بدن درد، دچار مشکلات گوارشی باشد؛ احتمال ابتلا به بیماری کرونا صحیح است و با آزمایش این موضوع مشخص می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: