May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۲۰۲
۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
0
جنبش حماس بامداد چهارشنبه اعلام کرد به توافق آتش‌بس انسانی ۴ روزه با رژیم صهیونیستی و طبق خواسته مقاومت در نوار غزه دست یافته‌اند.

حماس: به آتش‌بس انسانی ۴ روزه دست یافتیم

به گزارش خبرگزاری سما فلسطین، در بیانیه حماس آمده است: پس از مذاکرات سخت و پیچیده و طولانی، اعلام می‌کنیم که به یاری خداوند متعال و تلاش‌های زیاد طرف قطری و مصری به توافق آتش بس انسان دوستانه (آتش بس موقت) به مدت ۴ روز دست پیدا کردیم.

حماس در ادامه بیانیه خود مفاد این توافق را اعلام کرد که بر اساس آن، درگیری‌ها از سوی دو طرف، فعالیت‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در همه مناطق غزه و نیز جابه جایی خودرو‌های زرهی این رژیم در غزه متوقف خواهد شد.

بر اساس این توافق، صد‌ها کامیون ویژه حامل کمک‌های بشر دوستانه، درمانی و سوخت وارد همه مناطق غزه بدون استثنا خواهد شد.

حماس افزوده است: ۵۰ اسیر زن و کودک اسرائیلی زیر ۱۹ ساله در مقابل ۱۵۰ زن و کودک زیر ۱۹ ساله فلسطینی بر اساس سوابق اسارت آزاد خواهند شد.

در ادامه این توافق آمده است: حملات و پرواز جنگنده‌ها و هواپیما‌های رژیم صهیونیستی طی چهار روز آتش بس در جنوب غزه و در شمال غزه نیز به مدت ۶ ساعت از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدظهر متوقف خواهد شد.

حماس تأکید کرده است که طی دوره آتش بس رژیم اشغالگر متعهد شده است که به هیچ فردی در همه مناطق نوار غزه تعرض و حمله نکند و مردم آزادی عبور از شمال غزه به سمت جنوب در امتداد خیابان صلاح الدین را خواهند داشت.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین افزوده است: مفاد این توافقنامه بر اساس دیدگاه مقاومت و ملاحظات آن تدوین شد که هدف آن خدمت به مردم و تقویت پایداری آنان در برابر تجاوزات بود و مقاومت همواره به فداکاری‌ها، رنج‌ها و دغدغه‌های آنان توجه داشته است و این مذاکرات را با وجود تلاش‌های اشغالگران برای طولانی کردن و به تعویق انداختن آن، از موضع قدرت میدانی انجام داد.

در پایان بیانیه حماس آمده است: در حالی که ما رسیدن به یک توافق آتش بس را اعلام می‌کنیم، تأکید می‌کنیم که دستان ما روی ماشه باقی خواهد ماند و گردان‌های پیروز ما آماده دفاع از ملت ما و شکست اشغالگران هستند.
کابینه رژیم صهیونیستی توافق مبادله اسرا با حماس را تائید کرد

کابینه رژیم صهیونیستی در جلسه خود که سه‌شنبه شب برگزار شد، توافق مبادله اسرای با حماس را که شامل آزادی ۵۰ اسیر صهیونیستی می‌شود را پذیرفته است.

بر اساس این گزارش، همه وزرای کابینه رژیم صهیونیستی به استثنای سه وزیر از حزب عوتسما یهودیت به ریاست ایتمار بن گویر به طرح مبادله اسرا و برقراری آتش بس موقت رای مثبت دادند. نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی حمایت نهاد‌های امنیتی از این توافق را تائید کردند.

کابینه نتانیاهو بامداد چهارشنبه پس از تائید توافق مبادله اسرا با حماس با صدور بیانیه‌‎ای خواستار وقفه‌های بیشتر در جنگ شد و اعلام کرد: آزادی هر ۱۰ گروگان بیشتر به یک روز وقفه بیشتر در جنگ منجر شود.

در بیانیه کابینه نتانیاهو آمده است: امشب با کلیات مرحله نخست از توافق مبادله اسرا موافقت کردیم که به موجب آن حداقل ۵۰ نفر شامل زن و کودک آزاد خواهند شد و برای مدت ۴ روز نبرد متوقف خواهد شد. آزادی هر ۱۰ گروگان بیشتر به یک روز وقفه بیشتر در جنگ منجر شود. دولت (رژیم) اسرائیل، ارتش و نیرو‌های امنیتی اسرائیلی به جنگ برای بازگرداندن همه اسرا ادامه خواهند داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: