April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
بیمه آسیا از پرداخت ۲ میلیارد خسارت جعلی جلوگیری کرد
کد خبر: ۴۰۵۲۷۶
۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
بیمه آسیا از پرداخت ۲ میلیارد خسارت جعلی جلوگیری کرد، وضعیتی که نشان می دهد صنعت بیمه گرفتار بحران سواستفاده بیمه گذاران شده است.

صنعت بیمه گرفتار بحران سواستفاده بیمه گذار

بیمه یکی از مهمترین بخش‌ها برای مدیریت ریسک است. هنگامی که فردی نگران سرمایه‌های منقول و غیرمنقول خود می‌شود، سعی می‌کند این نگرانی را با ابزار‌های گوناگون مدیریت کند. اما ماهیت سرمایه این است که در معرض تهدید‌های گوناگون قرار دارد. مگر می‌توان خانه را از معرض بلایای طبیعی یا حوادثی همچون آتش سوزی در امان نگه داشت؟ مگر می‌توان حوادثی که خودرو را تهدید می‌کند، نادیده گرفت؟ امروزه هیچ سرمایه‌ای نیست که از تهدید در امان باشد، اما نکته مهم اینجاست که این تهدید‌ها مدیریت شود.

ابزار مدیریت ریسک

بیمه ابزاری برای پایان دادن به نگرانی هاست. هرچقدر توجه بیشتری نسبت به بیمه داشته باشیم، به همان میزان آرامش خاطر بیشتری داریم. راننده‌ای که خودرو خود را روشن می‌کند و به حرکت در می‌آورد، می‌داند که هر لحظه امکان وقوع حادثه برای خودرو و سرنشینانش وجود دارد، به همین دلیل خودرو خود را بیمه بدنه کرده و برای آنکه ریسک برخورد با وسیله نقلیه دیگری را مدیریت کند، بیمه شخص ثالث را انجام داده است.

بحران سواستفاده

بزرگترین چالشی که شرکت‌های حمایتگر را تهدید می‌کند، افراد فرصت طلب و سواستفاده کننده است. هر دستگاهی که بدنبال ارایه خدمات به مردم است، در معرض تهدید فرصت طلبان قرار دارد. این قبیل افراد در تلاش برای بهره گیری از ظرفیت‌هایی هستند که برای رفاه حال مردم تعریف شده و به مرحله اجرا درآمده است.

هشدار‌های جدی

جدی‌ترین بخشی که به صورت گسترده مورد سواستفاده قرار می‌گیرد، شرکت‌های بیمه است. امروزه افرادی شغل خود را به باج گیری با روش‌های گوناگون تغییر داده اند و از هر فرصتی برای این معضل بهره می‌گیرند. خودزنی یکی از جدی‌ترین چالش‌های بیمه با این قبیل افراد است. گرفتن دیه یکی از این چالشهاست. افرادی که خود را جلوی خودرو‌ها می‌اندازند تا دیه بگیرند، به بزرگترین چالش تبدیل شده اند. با وجود آنکه این قبیل صحنه‌ها در دوربین‌های نصب شده در خیابان‌ها مشاهده می‌شود و حرکت عمدی عابر پیاده قابل اثبات است، اما هیچ راهکاری برای رهایی شرکت‌های بیمه از دیه بگیران وجود ندارد. نکته بعدی دیگر، تبانی بین راننده و عابر پیاده است. در این قبیل موارد، راننده با عابر توافق می‌کند که در قالب یک تصادف ساختگی، مبلغی بابت دیه دریافت کنند که بین طرفین تقسیم می‌شود و در این میان شرکت بیمه زیاندیده اصلی است.

 

بیشتر بخوانید:

بیمه آسیا بدنبال تحول آفرینی با بیمه‌های خرد



سواستفاده‌های بی پایان

معضلی که به نظر می‌رسد، پایانی ندارد، افزایش روش‌های سواستفاده است. با گران شدن قیمت خودروها، هزینه‌های آن نیز بالا می‌رود که همین امر باعث می‌شود افراد بدنبال سواستفاده به روش‌های متفاوت باشند که یکی از آن‌ها بتازگی در بیمه آسیا صورت گرفته به نوعی که کارشناسان بیمه آسیا در واحد خسارت شعبه آبادان از پرداخت بیش از ۲ میلیارد ریال خسارت جعلی جلوگیری کردند.

اثبات حسن نیت

در پی واژگونی خودرویی در بندر ماهشهر، پرونده‌ای به منظور پرداخت خسارت از محل بیمه نامه بدنه، در شعبه آبادان بیمه آسیا تشکیل شد که پس از تکمیل پرونده، در بررسی‌های انجام شده، صحت گزارش خسارت مورد تردید قرار گرفت. این اقدام بیمه آسیا نشان می‌دهد که اصل بر حسن نیت طرف زیاندیده است و بیمه آسیا در گام اول نهایت تعامل را با شخص زیاندیده داشته و حکم را به نفع وی صادر کرده است.

ضرورت بررسی بیشتر

حسن نیت و تعامل که با جدیت در دستور کار بیمه آسیا قرار دارد، باعث نمی‌شود که چشم را بروی واقعیت‌ها ببندد و از بررسی‌های بیشتر خودداری کند، زیرا تک تک مدیران و کارکنان بیمه آسیا در برابر سهامداران و البته جامعه متعهد هستند. همین امر باعث شد این تصادف نیز مانند دیگر موارد با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد که با پیگیری کارشناسان شعبه و تحقیقات محلی از مکان وقوع حادثه و تصاویر اخذ شده، مشخص شد که خودروی حادثه دیده و خودروی بیمه شده، جابه جا شده اند. بدین ترتیب با تلاش، دقت و پیگیری کارشناسان فنی بیمه آسیا در شعبه آبادان، جابه جایی خودرو و نیت سوء صاحب خودرو برای اقدام مجرمانه اثبات و از پرداخت بیش از ۲ میلیارد ریال خسارت جعلی جلوگیری شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: