April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۳۲۸
۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
0
مدیرعامل فولاد خوزستان: آنچه اکنون در ایران تولید می شود فولاد سبز بوده و در این زمینه یک گام جلوتر از متوسط جهانی هستیم. برنامه ما کاهش تولید دی اکسید کربن تولیدی در هر تن از ۷۰۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم به ۲۰۰ کیلوگرم است.

نچه اکنون در ایران تولید می شود فولاد سبز بوده و در این زمینه یک گام جلوتر از متوسط جهانی هستیم

امین ابراهیمی در نشست خبری در جمع خبرنگاران در جریان برگزاری بیستمین نمایشگاه بین المللی ایران متافو گفت: فولاد خوزستان دومین تولیدکننده بزرگ فولاد در کشور است و با اشتغالزایی برای ۱۷ هزار نفر، سهم ۱۰ درصدی از کل تولید فولاد را داراست.

 

وی بیان داشت: با توجه به برنامه های توسعه ای، این شرکت در افق ۱۴۰۴ به تولید سالیانه ۶ میلیون تن و در افق ۱۴۱۰ به ظرفیت تولید ۱۳.۶ میلیون تن در سال خواهد رسید که به معنای سهم ۲۵ درصدی از کل تولید است.

 

مدیرعامل فولاد خوزستان ادامه‌داد: ارزش مجموع پروژه های توسعه ای تعریف شده فولاد خوزستان ۴۰ همت (هزار میلیارد تومان) است که شامل پروژه های مختلف زیرساختی و و تکمیل زنجیره تولید است.

 

۲۲ بهمن، زمان افتتاح رسمی پروژه زمزم ۳

وی با اشاره به پیشرفت ۹۸ درصدی پروژه «زمزم۳» خاطرنشان کرد: مطابق برنامه ریزی انجام شده، ۲۲ بهمن امسال این پروژه به صورت رسمی به بهره برداری خواهد رسید، اما در تلاشیم تا پایان دی ماه نخستین محصول تولید آن را به بازار برسانیم.

 

ابراهیمی خاطرنشان کرد: امروز و با تلاش متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان، وابستگی ارزی در تولید هر تن فولاد از حدود ۱۰۰ تا ۱۲۵ دلار (۲۵ درصد قیمت تمام شده) به کمتر از ۶۰ تا ۷۰ دلار رسیده است و مطابق برنامه انجمن فولاد، این رقم باید ابتدا به کمتر از ۱۲.۵ درصد و سپس کمتر از ۱۰ درصد قیمت تمام شده برسد.

 

وی اظهار داشت: با حمایت سهامداران به ویژه سهامداران عمده، با مجوز دریافت شده، سودهای به دست امده شرکت صرف سرمایه گذاری شد.

 

مدیرعامل فولاد خوزستان گفت: بر همین اساس، طی دو سال گذشته میثاق نامه ای بین مدیران و معاونان و … مجموعه برای رسیدن به افق و سندهای بالادستی منطبق بر آن امضا شد که بر اساس سند یاد شده ۵۰ درصد محصولات تولیدی شرکت از نوع با ارزش افزوده بالا و محصول نهایی خواهد بود و در بازارهای صادراتی حضوری پر رنگ خواهیم داشت.

 

 

برنامه ریزی برای تولید ۱۲۰۰ مگاوات برق

وی، انرژی را یکی از ابرچالش های بخش صنعت برشمرد که به صورت کمبود برق در تابستان و زمستان و محدودیت گاز در زمستان خودنمایی می کند و گفت: بر همین اساس، احداث یک هزار مگاوات نیروگاه در فولاد خوزستان و ۳۶۰ مگاوات دیگر در شادگان در دستور کار است که حاصل آنها تولید حدود یک‌هزار و ۲۰۰ مگاوات برق و پاسخگوی کل نیاز برنامه های توسعه ای مجموعه خواهد بود.

 

 تولید فولاد سبز در کشور

ابراهیمی همچنین با اشاره به اینکه ۷۰ درصد فناوری به کار رفته شده در تولید فولاد در جهان از نوع کوره بلند است، گفت: در این شیوه به ازای تولید هر تن فولاد، ۲ هزار تن دی اکسید کربن تولید می شود، در حالی که در شیوه کوره قوس با استفاده از آهن اسفنجی بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم و در روش کوره قوس با استفاده از قراضه حدود ۲۰۰ کیلوگرم است.

 

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس، آنچه اکنون در ایران تولید می شود فولاد سبز بوده و در این زمینه یک گام جلوتر از متوسط جهانی هستیم.

 

مدیرعامل فولاد خوزستان تصریح کرد: برنامه این شرکت کاهش تولید دی اکسید کربن تولیدی در هر تن از ۷۰۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم به ۲۰۰ کیلوگرم است.

 

بیشتر بخوانید: تندیس مرد سال فولاد ایران در دستان فولاد خوزستان (+عکس)

 

وی ادامه‌داد: همچنین سال گذشته و با بهره برداری از پروژه RO (بازچرخانی آبهای صنعتی فولاد خوزستان)، برداشت آب تازه (Fresh) از چهار متر مکعب به ازای هر تن تولید فولاد به ۲ مترمکعب کاهش یافته است و معتقدیم پتانسیل کاهش آن به کمتر از یک متر مکعب نیز وجود دارد.

 

به گزارش پول نیوز، بیستمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی "ایران متافو" با حضور شرکت‌های مختلف در زمینه های فولاد، صنایع معدنی، فلزات غیر آهنی (مس، آلومينيوم، روی و...)، ریخته گری، قالب سازی، ماشین کاری، آهنگری، نسوزها، کوره‌های صنعتی و عملیات حرارتی، از 3 الی 6 آذر ماه در تهران در حال برگزاری است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: