کد خبر: ۴۰۵۳۶۰
۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
0
رئیس اورژانس استان تهران گفت: در تهران طی حدود یک ماه گذشته بیش از ۱۴۷ مورد مسمومیت با گازمونوکسید کربن گزارش شده است.

هشدار اورژانس درباره یک گاز سمی/ مرگ ۱۱ تهرانی بر اثر مسمومیت با CO

محمد اسماعیل توکلی رئیس اورژانس استان تهران با هشدار به شهروندان درباره مسمومیت با گاز مونوکسید کربن اظهار کرد: در روز‌های اخیر با شروع فصل سرما موارد مسمومیت‌های ناشی از استشمام گاز سمی مونوکسید کربن افزایش چشمگیری داشته است؛ به طوری که تنها در تهران در حدود یک ماه گذشته بیش از ۱۴۷ مورد مسمومیت با گازمونوکسید کربن گزارش شده که آمار بالایی است.

وی افزود: متاسفانه ۱۱ نفر از این تعداد جان باختند که تعدادی از آن‌ها کودکان بودند.

توکلی با تاکید بر راه‌اندازی اصولی و استاندارد وسایل گرمایشی توضیح داد: مونوکسید کربن، گازی بی رنگ، بدون بو، نامرئی، بسیار سمی و کشنده است و علائم زودرس مسمومیت با آن شامل سردرد، سرگیجه، تهوع، خستگی و علائم بسیار شبیه به آنفلوانزا (بدون تب و بزرگی غدد لنفاوی) و علائم دیررس و حاد مسمومیت با مونوکسید کربن کاهش فشار خون، کاهش سطح هوشیاری، تشنج و مرگ است.

رئیس اورژانس استان تهران تصریح کرد: خارج کردن افراد مسموم در صورت امکان از محیط آلوده و قرار دادن آن‌ها در محیط باز از مهم‌ترین اقدامات محسوب می‌شود، همچنین باید افراد مسموم به سرعت از هوای آزاد تنفس کنند. در‌ها و پنجره‌ها نیز باید باز و وسایل گرمازا مانند اجاق‌گاز و بخاری خاموش شود و سریع با اورژانس تماس بگیرند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: