کد خبر: ۴۰۵۳۷۷
۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
0
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: بیش از ۳۵ درصد قطارهای درون‌شهری و بیش از ۷۵ درصد قطارهای حومه ای (خط ۵) نیاز به اورهال (تعمیرات اساسی) پیدا کرده‌اند.

چند درصد از ناوگان مترو تهران و حومه نیازمند تعمیرات اساسی است؟

مسعود درستی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه 2.5 میلیون سفر با متروی تهران در خطوط هفت گانه انجام می‌شود، اظهار کرد: متروی تهران یک هزار و 181 واگن دارد که شامل 171 رام قطار (رام، واحد شمارش قطار است) می‌شود و با توجه به گذشت بیش از دو دهه از بهره‌برداری از متروی پایتخت، بیش از 35 درصد قطارهای درون‌شهری و بیش از 75 درصد ناوگان خط 5 متروی تهران نیاز به اورهال (تعمیرات اساسی) پیدا کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه این روزها بیش از پیش به دنبال اورهال قطارهای مترو هستیم، ادامه داد: از سال 85 تا 99 یعنی طی 15 سال، 416 واگن مترو بازسازی شده بود، اما از سال 1400 تا 1402 یعنی در دوره ششم مدیریت شهری، اورهال قطارها سرعت بیشتری گرفت و 251 واگن بازسازی شد؛ در حال حاضر اورهال 26 رام قطار نیز تا خرداد سال آینده در دستور کار قرار دارد.

 

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه علی‌رغم تأمین نقدینگی‌های لازم در تأمین قطعات یدکی جهت اورهال و نوسازی ناوگان به دلیل عدم تایید ثبت سفارش‌ها و تخصیص ارز دچار مشکل جدی هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر رفع این مشکل کمک و یاری وزارت صمت و بانک مرکزی را می‌طلبد که امیدواریم با نگاه حمایتی دولت این روند تسریع و تسهیل شود.


وی در ادامه افزود: پیش‌بینی می‌شود با افزایش ظرفیت‌های تعمیرگاهی و با احداث و تکمیل پایانه‌ها، انجام اورهال، نوسازی و ارتقای قطارها ‌سرعت بیشتری پیدا کند، همچنین با انجام به موقع تعمیرات اساسی خدمات‌رسانی به شهروندان و مسافران شهر زیرزمینی مطلوب‌تر خواهد شد.

 

درستی خاطرنشان کرد: با ورود تدریجی قطارهای جدید مترو که قرارداد آن مهرماه در سفر شهردار تهران به چین، منعقد شد سرفاصله حرکت قطارها کاهش و میزان سفرهای روزانه با مترو افزایش می‌یابد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: