April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۴۰۳
۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
0
مدیرعامل راه‌آهن گفت: شرکت راه‌آهن هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از مالکان واگن طلبکار است که حدود هزار میلیارد تومان متعلق به مالکان لکوموتیو است که باید به آن‌ها پرداخت شود.

طلب یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی راه‌آهن از مالکان واگن

سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن در دیدار با تعدادی از لکوموتیوداران با هدف رسیدگی به مشکلات و رفع موانع موجود گفت: برای محقق شدن مطالبات مالکان لکوموتیو اقدامات موثری صورت پذیرفته است.

صالحی با انتقاد از عملکرد یک دهه گذشته در عدم پرداخت معوقات لکوموتیورانان خاطرنشان کرد: معتقدم که به عنوان گلوگاه، بیش از یک دهه بخش لکوموتیو به گروگان گرفته شده و هم‌اکنون شاهد عقب ماندگی در بخش لکوموتیو هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از مالکان واگن طلبکار هستیم، افزود: از این میزان حدود یک هزار میلیارد تومان متعلق به مالکان لکوموتیو است که باید به آن‌ها پرداخت شود.

مدیرعامل راه‌آهن اظهار کرد: طی یک ماه اخیر بیش از ۹ جلسه و ۴۰ ساعت به منظور بررسی مشکلات لکوموتیورانان در هیئت مدیره برگزار کردیم تا تلاش کنیم پول لکوموتیورانان استیفا شود.

صالحی با ابراز امیدواری از اینکه تا پایان سال پول لکوموتیورانان طبق توافق قبلی پرداخت خواهد شد، عنوان کرد: تامین منافع ملی کشور با بی‌نظمی امکان پذیر نیست، بلکه باید در این زمینه انضباط و عدالت رعایت شود.

در ابتدای این جلسه، محمد هادی ضیایی مهر، معاون ناوگان راه‌آهن گزارشی از مشکلات و درخواست مالکان را به حاضران در جلسه ارائه کرد.

معاون ناوگان راه‌آهن با اشاره به پرداخت‌های مهر ماه که به دستور مدیرعامل راه‌آهن انجام شد، تاکید کرد: آنچه مدیرعامل در آن نشست قول آن را داد، همگی محقق شدند.

ضیایی مهر افزود: با توجه به اقدامات ارزشمند و تقویت مالی انجام شده، در مقایسه مهر و آبان حدود ۱۳ درصد رشد آماده به کاری نسبت به دو ماه قبل آن افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به افزایش ۸ درصدی قابلیت اطمینان نسبت به دو ماه گذشته، گفت:، چون عمده عقب ماندگی‌ها مربوط به بخش تعمیرات است و از دیگر دلایل عقب ماندگی‌ها، موضوعات مالی بوده است، بنابراین زمان می‌خواهد تا وضعیت به نقطه مطلوب برسد.

معاون ناوگان راه‌آهن تصریح کرد: هم در بخش آماده به کاری و هم قابلیت اطمینان و هم تعمیرات و تجهیزات ATC، با تامین مالی بهبود خواهند یافت.

ضیایی مهر با اشاره به اهمیت اجرایی شدن ماده ۱۲ در رفع مشکلات فعالان صنعت ریلی تاکید کرد: از موضوعات دیگر، مربوط به بحث قرارداد‌های راه‌آهن با مالکان لکوموتیو‌است که طی آن قرار بر ادامه قرارداد به مدت یکسال دیگر است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: