معاون فناوری شرکت فولاد خوزستان در گفتگو با پول نیوز خبر داد:
کد خبر: ۴۰۵۴۰۷
۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
0
معاون فناوری شرکت فولاد خوزستان: در دو سال گذشته ۶۳۴۰ قطعه به ارزش ۱۱۰۰ میلیارد تومان در شرکت فولاد خوزستان بومی سازی شده که صرفه جویی ارزی ۳۶ میلیون یورویی را به دنبال داشته است.

بومی سازی ۶۳۴۰ قطعه به ارزش ۱۱۰۰ میلیارد تومان در شرکت فولاد خوزستان (+فیلم)

مهران خرم‌نیا معاون فناوری شرکت فولاد خوزستان در گفتگو با خبرنگار پول نیوز در بیستمین نمایشگاه بین المللی ایران متافوبه تشریح فعالیت های فولاد خوزستان پرداخت و گفت: فعالیت های شرکت فولاد خوزستان را اگر بخواهیم مختصر توضیح دهیم شامل دو حوزه تکنولوژی و فناوری است که هر دو یکی است و وظیفه ما مراقبت از چرخه تکنولوژی و چرخه‌های عمر است.

 

معاون فناوری شرکت فولاد خوزستان در ادامه با اشاره به چالش های تحریمی در به روزآوری تکنولوژی، افزود: مهمترین طرح فولاد خوزستان نقشه راه اقتباس شده از طرح جامع توسعه فولاد خوزستان بعنوان یک سند بالادستی است که بر اساس این طرح جامعی یک ورد مپ تهیه شده است؛ در حال حاضر در کنار بحث‌های پایداری و برقراری توازن در شرکت و پروژه‌های توسعه‌ای، در گام سوم نقشه راه یا ورد مپ قرار داریم.

 

خرم نیا با بیان اینکه در بحث بروزرسانی تکنولوژی شرکت فولاد خوزستان از قدمت بالایی در کشور قرار دارد و بخشی از تجهیزات و تکنولوژی آن باید به روز شود، تصریح کرد: ما در صنعت یک چرخه‌ای داریم به عنوان چرخه عمر که تکنولوژی بکارگرفته شده بعد از به کار گیری زمانی می رسد که پایان عمر خود می رسد و باید جایگزین بشود. در صنایعی مثل صنایع الکترونیک این چرخه ممکن است در طی یک دوره شش ماهه اتفاق بیفتد، ولی در صنعت فولاد به دلیل ماهیت فولاد، چرخه صنعت طولانی است؛ ممکن است برخی تکنولوژی‌ها ۱۵۰ سال یا ۱۰۰ سال یا ۵۰ سال به طول بکشد تا به یک نقطه مرگ برسد و مجبور شوید پروژه جایگزین را انجام دهید.

 

 

وی در ادامه افزود: پروژه زمزمه ۳ را که مهندس ابراهیمی مدیرعامل محترم فولاد خوزستان به آن اشاره کردند، یکی از پروژه‌های تکنولوژیکال ما است که  با بهره‌وری بسیار بالا و مصرف بسیار پایین اجرا می‌شود.

خرم‌نیا خاطرنشان کرد: شرکت فولاد خوزستان به دلیل قدمت بالای خود، نیاز به بروزرسانی تکنولوژی دارد و در این زمینه پروژه زمزم۳ یکی از پروژه‌‌های تکنیکال در راستای این اقدام خواهد بود.

 

وی افزود: حجم سرمایه‌‍گذاری داخلی این پروژه ۵۰۰ میلیون یورو است که به دلیل جلوگیری از خدشه به روند فعلی تولید، ۸ ساله زمان‌بندی شده که بهره برداری از آن منجر به رقابت پذیری بیشتر بازار فولاد خواهد شد.

مدیر فناوری شرکت فولاد خوزستان گفت: پروژه زمزم۳ ظرفیت تولید در فولاد خوزستان را به ۵ تن میلیون می رساند که با وجود ظرفیت ۲ میلیونی در فولاد شادگان، رقم تولید به ۷ میلیون تن خواهد رسید.

 

خرم نیا در ادامه با اشاره به سرمایه گذاری های فولاد خوزستان در زمینه تحقیقات، افزود: در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان طرح های تحقیقاتی با مشارکت شرکت های دانش بنیان و مراکز دانشگاهی کشور در زمینه ارتقا بهره وری، کنترل آلودگی، افزایش کیفیت آب مصرفی و افزایش تولید، افزایش راندمان مصرف انرژی و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی در حال اجرا است. 

 

وی در زمینه بومی سازی قطعات و تجهیزات نیز گفت: با تکیه بر دانش فنی متخصصان داخلی اعم از سازندگان، کاربران فناوری ها و کارشناسان داخلی، بخش اعظمی از قطعات و تجهیزات صنعت فولاد بومی سازی و با دستان پرتوان سازندگان داخلی تامین شده است. در دو سال گذشته ۶۳۴۰ قطعه به ارزش ۱۱۰۰ میلیارد تومان در شرکت فولاد خوزستان بومی سازی شده که صرفه جویی ارزی ۳۶ میلیون یورویی را به دنبال داشته است.

 

بیشتر بخوانید: بومی سازی ۶۳۴۰ قطعه به ارزش ۱۱۰۰ میلیارد تومان در شرکت فولاد خوزستان (+فیلم)

 

معاون فناوری فولاد خوزستان با بیان این که، اولین‌ها در صنعت فولاد به نام این شرکت رقم خورده است، افزود: دستگاه اندازه گیری میزان آهن کل در آهن اسفنجی برای اولین بار در جهان با همت مهندسان شرکت فولاد خوزستان همکاری شرکت دانش بنیان ساخته و به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر در مرحله تجاری سازی قرار گرفته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: