April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۴۲۶
۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
0
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: نخستین دستگاه فوق پیشرفته گامانایف کشور ساخت محققان و مخترعان این استان برای درمان سرطان نصب و راه اندازی شد.

نخستین دستگاه فوق پیشرفته درمان سرطان کشور در البرز ساخته شد

شهرام صیادی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: نخستین دستگاه فوق پیشرفته گامانایف کشور ساخت محققان و مخترعان این استان برای درمان سرطان در بیمارستان امام علی (ع) کرج نصب و راه اندازی شد. این دستگاه برای درمان انواع سرطان با همکاری بخش خصوصی به استان البرز انتقال یافت.

وی ادامه داد: برای ساخت و راه اندازی این دستگاه حدود ۹۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی البرز و بخش خصوصی هزینه شده است.

صیادی گفت: تاکنون ۲ دستگاه شتاب دهنده و گامانایف در مرکز درمان سرطان استان البرز استقرار یافته و به زودی با مستقر شدن نیروی انسانی متخصص این مرکز فعالیت خود را آغاز می‌کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان کرد: دستگاه گامانایف با استفاده از پرتو گاما بدون نیاز به جراحی و ایجاد برش می‌تواند انواع سرطان‌ها را درمان کند.

وی تاکید کرد: هزینه درمان این روش در خارج از کشور ده‌ها برابر هزینه داخلی است، اما مرکز درمان سرطان استان البرز با تعرفه دولتی فعالیت خواهد کرد.

صیادی اظهار کرد: ساخت و راه اندازی این دستگاه تحولی عظیم در بخش سلامت استان البرز و کشور است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: