رییس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش:
کد خبر: ۴۰۵۴۲۸
۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
0
سرهنگ زارعی گفت: اگر قرار باشد آماری ارائه دهیم باید بگویم یکی از پزشکان ما بیش از هجده هزار عمل جراحی در جنگ انجام داده است.

یکی از پزشکان بیش از هجده هزار عمل جراحی در جنگ انجام داد

سرهنگ شهباز زارعی رییس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش در نشست خبری گفت: ما می‌خواهیم بانوان شهید، ایثارگر و جانباز را طی همایشی مورد تجلیل قرار دهیم. هیچ قلم، دوربین و تصویری توانایی ثبت و ضبط جاتفشانی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را ندارد و ما هرگز از پس تقدیر همه این عزیزان برنخواهیم آمد.

رییس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش افزود:ما صرفا می‌توانیم حرمت بگذاریم تا نام شهدا از دل مردمان این روزگار پاک نشود.

وی ادامه داد: ارتش در جبهه جنوب تا شمال غرب با دشمن درگیر بوده و بیمارستان‌هایش اکثر مناطق مستقر بودند. ما پیشینه بیش از صد و دو ساله داریم که اگر در هر مرزی اتفاقی بیافتد نیروهایمان به عنوان پشتیبان خدمات ارائه دهند.

سرهنگ شهبازی گفت: علاوه بر این ما در زمان جنگ بیمارستان زیرزمینی و صحرایی داشتیم که مقام معظم رهبری شخصا در یکی از بیمارستان‌های صحرایی حضور داشتند و شهید شیرودی نیز همانجا نماز خواندند.

وی اضافه کرد: برخی از این بیمارستان‌ها هنوز وجود دارند. اگر قرار باشد آماری ارائه دهیم باید بگویم یکی از پزشکان ما بیش از هجده هزار عمل جراحی در جنگ انجام داده است.

سرهنگ زارعی ادامه داد: بیمارستان‌هایی داشتیم که خدمات پزشکی خود را به‌خاطر امنیت کارکنان در زیر زمین ارائه می‌کردند. در منطقه چنانه و سومار بیمارستان صحرایی داشتیم که مرز با عراق را پوشش می‌دادند.

رییس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش ادامه داد: یک دبیر خانه در اداره بهداشت و درمان راه اندازی شد و اسامی شهدا، جانبازان و ایثارگران خانم احصا شد.

وی گفت: با توجه به اینکه زمان زیادی از آن دوران می‌گذرد خانواده‌های این عزیزان در قید حیات نیستند و دسترسی مشکل شده است.

سرهنگ زارعی اضافه کرد: اساسا جنگ خود قوانینی دارد و اگر اخلاق و وجدان در جنگ رعایت شود طبق قوانین بین‌المللی بیمارستان‌ها باید از حملات در امان بمانند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: