کد خبر: ۴۰۵۵۵۰
۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
0
باشگاه دانش‌آموزی دانشگاه علامه‌طباطبائی با رویکرد شناسایی، رشد و شکوفایی استعداد‌های جوان کشور راه‌اندازی شد.

باشگاه دانش‌آموزی دانشگاه علامه‌طباطبائی راه‌اندازی شد

آئین تاسیس باشگاه دانش‌آموزی دانشگاه با نام شهید قائمی به همت معاونت آموزشی دانشگاه و با حضور عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه، حجت‌الاسلام والمسلمین صادق اکبری اقدم، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، علی آدمی، معاون آموزشی، مهدی وجدانی همت، مدیر مرکز مشاوره و سبک زندگی، روح‌الله زرگرباشی، مدیر تحصیلات تکمیلی، مهدی خانجانی، مدیر خدمات آموزشی، مدیران و کاکنان معاونت آموزشی دانشگاه و جمعی از دانش آموزان و مدیران مدرسه‌های صدرای شیرازی تهران و دین و دانش قم در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد.

این باشگاه با رویکرد شناسایی، رشد و شکوفایی استعداد‌های جوان کشور در راستای مسئولیت اجتماعی دانشگاه تاسیس شد و سنجش استعداد‌ها و توانمندی‌های دانش‌آموزان، ارائه مشاوره به دانش‌آموزان برای کمک به توسعه فردی و برنامه‌ریزی در مسیر تحصیلی و شغلی، توان‌افزایی، حمایت و هدایت دانش‌آموزان مستعد، خلاق و نوآور در حوزه‌های علمی و فرهنگی، شناسایی و جذب دانش‌آموزان مستعد و نخبه برای ادامه تحصیل در دانشگاه علامه‌طباطبائی، برقراری تعامل مناسب با وزارت آموزش و پرورش برای هدفمندسازی و ارائه خدمات مناسب به دانش‌آموزان در سراسر کشور، تسهیل ارتباط مدارس با دانشگاه، معرفی رشته‌های تحصیلی و ظرفیت‌های علمی، فرهنگی و رفاهی دانشگاه علامه‌طباطبائی و شناسایی، حمایت، هدایت و جذب دانش‌آموزان مستعد و نخبه در مناطق محروم کشور از مهم‌ترین اهداف باشگاه دانش‌آموزی شهید قائمی دانشگاه علامه‌طباطبائی است.

معتمدی در این آئین، ضمن خوشامدگویی به دانش‌آموزان و مدیران مدارس گفت: امیدوارم ورود شما به دانشگاه به صورت مستمر اتفاق بیفتد و ما بتوانیم شما را در کسوت دانشجویی هم در دانشگاه علامه‌طباطبائی ببینیم.

وی با اشاره به نام‌گذاری دانشگاه علامه‌طباطبائی، افزود: این دانشگاه به نام علامه طباطبائی مزین شده است. علامه طباطبائی (ره) افتخار جهان و شیعه است و یکی از آثار ایشان تفسیر‌المیزان است. ایشان فیلسوف، مفسر قرآن، عارف، معمار، ریاضیدان و در حوزه‌های مختلف علمی استعداد ویژه‌ای داشتند.

رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی با بیان اینکه این دانشگاه تنها دانشگاه تخصصی علوم انسانی کشور است، گفت: ۱۰ دانشکده و یک موسسه آموزش عالی بیمه اکو در این دانشگاه وجود دارد که فعالیت همه آن‌ها از جنس علوم انسانی است و فقط دانشکده آمار، ریاضی و علوم رایانه است که در هوش مصنوعی، ریاضی و آمار مرتبط با علوم انسانی فعالیت می‌کند.

وی به تحصیل دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی رشته‌های علوم پایه در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علامه‌طباطبائی اشاره و تصریح کرد: یکی از دلایل این اتفاق این است که بالاترین ضریب اشتغال مربوط به رشته‌های علوم انسانی است و دانش‌آموختگان علوم انسانی فرصت‌های متعدد شغلی پیش‌رو دارند به طوری که تعدادی از دانشجویان برخی از رشته‌های علوم انسانی در همان دوران تحصیل مقطع کارشناسی شاغل می‌شوند.

معتمدی با بیان اینکه دانشگاه علامه‌طباطبائی تاکنون نزدیک به ۱۰۰ هزار دانش‌آموخته به جامعه تحویل داده است که بسیاری از آن‌ها جزو مدیران، وکیلان، دانشمندان، وزیران و نمایندگان موفق مجلس این کشور هستند، تاکید کرد: دانشگاه علامه‌طباطبائی با این تراز علمی، آماده است تا برای دانشجویانی که علاقه‌مند هستند در رقابت کنکور وارد دانشگاه شوند شرایط عالی فراهم کند تا آن‌ها بتوانند از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند.

وی در پایان گفت: امیدوارم این باشگاه بتواند زمینه ارتباط متقابل با دانش‌آموزان را فراهم کند تا با آگاهی بیشتر بتوانند انتخاب رشته کنند و متناسب با ظرفیت و استعداد خود به پیشرفت جامعه، کشور و اثربخشی رشته خود کمک کنند و باعث افتخار خود، خانواده و جامعه ایران اسلامی شوند.

در ادامه آئین، حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری اقدام با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: بر اساس سخنان مقام معظم رهبری، مرکز اصلی جریان‌ساز گام دوم انقلاب و حرکت اجتماعی، نسل امروز و جوان امروز است که با امید به آینده می‌اندیشد. فرق نسل امروز با ما این است که به اینده علاقه‌مند هستند و در آینده سفر می‌کنند.

وی بیان کرد: باید در کنار دیگر علوم به علوم انسانی مجهز شویم، چون اقتدار و قدرت را به دنبال خود می‌آورد و مسیر پیش‌رو با موفقیت رقم می‌خورد. دوران طلائی تمدن اسلامی به دست افراد توانمند رقم خورده است. فرهنگ و هویتی که در ضمیر شما وجود دارد، همچنین علاقه، استعداد، انگیزه و توانی که دارید، مرهون زحمت معلمان، استادان و مدیران مدارس است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با بیان اینکه عوامل مختلفی در شکل‌گیری ذهنیت موثر است، افزود: تلاش کنیم با دانشمندان آشنا شویم، چون آن‌ها مسیر را برای ما ترسیم می‌کنند.

وی با اشاره به به سخنان مقام معظم رهبری در توصیه به تحصیل، تهذیب و ورزش، گفت: دانش و معرفت، ارزش و معنویت در کنار ورزش ما را به موفقیت می‌رسانند. اگر سلامت جسم و روان نداشته باشیم خیلی زود در مسیر خسته می‌شویم.

آدمی، معاون آموزشی دانشگاه نیز در این آئین ضمن خوشامدگویی به دانش‌آموزان و مدیران مدارس، گفت: امروز روز مهمی برای دانشگاه علامه‌طباطبائی است چرا که در آیین آغاز به کار باشگاه دانش‌آموزی دانشگاه هستیم، باشگاهی که متعلق به دانش‌آموزان است. این نخستین جلسه ما در باشگاه دانش‌آموزی است و امیدوارم بتوانیم این جلسات را ادامه دهیم.

وی تاکید کرد: هر دانش‌آموزی که از امروز عضو باشگاه دانش‌آموزی دانشگاه علامه‌طباطبائی شود از همه خدماتی که این باشگاه ارائه می‌دهد بهره‌مند خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی خطاب به دانش‌آموزان گفت: همه شما در مسیری هستید که باید آینده خود را انتخاب کنید و استعداد‌های نهان و نهفته‌ای که دارید باید به ظهور برسد. شما سال‌های سرنوشت‌سازی در پیش رو دارید.

وی تصریح کرد: ما به سهم خود خواستیم که برای شما نسبت به رشته‌ها، منزلت، ماموریت‌ها و موفقیت‌های علوم انسانی آگاهی ایجاد کنیم. دانشگاه علامه‌طباطبائی از امروز به عنوان یاری‌گر، برای انجام کار‌های علمی و مشاوره‌ای در کنار شما حضور دارد. امیدوارم بتوانیم موتور محرکه علمی کشور که از سال‌ها پیش آغاز به کار کرده است را با دستان و یاری شما به پیش ببریم و کشورمان بیش از پیش در عرصه‌های مختلف موفق باشد.

در ادامه این آئین، دانش‌آموزان از کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد، موزه، آزمایشگاه علوم شناختی و برخی از دانشکده‌های دانشگاه علامه‌طباطبائی بازدید و سوالات خود را درخصوص این دانشگاه و رشته‌های آن مطرح کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: