April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
شیخ حسینی بر تاثیر رسیدگی به درخواست‌ها در ارتقای رضایت عموم تاکید کرد
کد خبر: ۴۰۵۵۵۷
۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
شیخ حسینی بر تاثیر رسیدگی به درخواست‌ها در ارتقای رضایت عموم تاکید کرد و از تلاش بانک توسعه تعاون بر ارج نهادن به سفر‌های استانی رییس جمهور خبر داد.

تلاش بانک توسعه تعاون بر ارج نهادن به سفر‌های استانی رییس جمهور

سالهاست بر اهمیت ارتباط مستقیم مسوولان با مردم تاکید می‌شود. ارتباط مستقیم باعث می‌شود مسوولان از نزدیک با مشکلات رو به رو شوند و اگر تصمیمی می‌گیرند، بنابر واقعیت‌ها باشد. ارتباط مستقیم اعتماد مردم به مسولان را بالا می‌برد و باعث می‌شود مردم در کنار مسوولان احساس صمیمیت داشته باشند که در نهایت حمایت مردم به عنوان پشتوانه عظیم نظام را رقم می‌زند. برای تحقق این مهم سفر‌های استانی تعریف شد. سفر‌های استانی به اندازه‌ای نهادینه شده، که نه تنها روسای سه قوه، بلکه مدیران سازمان‌ها و نهاد‌ها نیز اقدام به سفر‌های استانی می‌کنند. اهمیت سفر‌های استانی زمانی بیش از گذشته نمود می‌کند، که در هنگام بروز چالش‌ها صورت پذیرد.

مصوبات بر زمین مانده

با وجود امتیاز‌های بسیاری که سفر‌های استانی دارد، معایب بزرگی نیز دارد که تاثیرات مخربی برجای می‌گذارد که هزینه‌های سفر، مصوبات غیر عملیاتی و ناهماهنگی از عمده‌ترین آنهاست. اما آنچه بیش از همه چالش برانگیز است، مصوبات سفر‌های استانی است که اجرایی نمی‌شود. بتازگی نماینده پاکدشت از حجم زیاد مصوبات اجرا نشده انتقاد کرده و گفته بود برای استان تهران ۱۶۴ مصوبه در سفر‌های استانی به تصویب رسیده که تنها ۶ مورد آن هم موارد جزیی اجرا شده و بقیه در حد وعده و شعار باقی مانده که تاثیرات بدی برای دولت برجای می‌گذارد.

ضرورت تقسیم مسوولیت

اینکه انتظار داشته باشیم تمامی مصوبات از سوی رییس جمهور پیگیری شود، اشتباهی بزرگ است. بی شک مصوبات سفر‌های استانی با توجه به ظرفیت دستگاه‌ها تعیین و تصویب می‌شود که اجرایی کردن آن‌ها نیز باری بر دوش دستگاه‌های مرتبط است. در نتیجه هر دستگاهی که خود را موظف به پیگیری و اجرای سفر‌های استانی کند، در راستای رضایتمندی مردم به دولت و نظام گام برداشته و آن‌هایی که نسبت به مصوبات سفر‌های استانی بی تفاوت هستند، به زیان دولت و نظام مدیریت می‌کنند.

بانک‌ها در صدر مصوبات

یکی از مطالباتی که همواره از سوی مردم مطرح می‌شود، دریافت تسهیلات است. امروزه در هر سفر استانی کوهی از درخواست‌های دریافت تسهیلات در اشکال گوناگون مطرح می‌شود. گرانی و تورم به اندازه‌ای سرسام آور شده که به غیر از تسهیلات بانکی هیچ راهی برای خرید وجود ندارد. البته درخواست‌های بسیار دیگری نیز در مورد بانک‌ها مطرح است که در سفر‌های استانی از سوی مردم مطرح و به تصویب می‌رسد.

توجه به مصوبات سفر‌ها

بی شک بانک‌ها در اعتماد آفرینی به دولت نقش مهمی دارند، هماهنگونه که بی تفاوتی نسبت به مصوبات، باعث ناامیدی مردم می‌شود. خوشبختانه مدیرعامل بانک توسعه تعاون درک درستی از اهمیت مصوبات دولت دارد و پیگیری آن را در دستور کار قرار داده است. محمد شیخ حسینی با اعلام اینکه بانک توسعه تعاون تدابیر گسترده‌ای برای اجرای مصوبات سفر‌های استانی رییس جمهور در نظر دارد گفت: نقش آفرینی بانک توسعه تعاون در اجرای مصوبات سفر‌های استانی رییس جمهور و هیات دولت بسیار مهم است.

 

بیشتر بخوانید:

بزرگداشت جایگاه تعاون با خدمات رسانی بیمه تعاون



تجربه دلیل درک

مدیرعامل بانک توسعه تعاون که در جلسه شورای اداری معاونان سخن می‌گفت، افزود: به شخصه تجربه رسیدگی به درخواست‌های مردمی سفر‌های استانی دولت طی ادوار گذشته و ساماندهی و رسیدگی به چند ده هزار نامه و درخواست را دارم، برنامه ریزی و رسیدگی بموقع به درخواست‌های مردمی می‌تواند در ارتقای رضایت عموم از اقدامات دولت تاثیرگذار باشد. راه اندازی سامانه‌ها و امکان ثبت و پیگیری درخواست‌های مردمی باعث شده رسیدگی و ساماندهی درخواست‌ها با سطح کیفی امکان پذیر باشد و همکاران بانک توسعه تعاون نیز در مسیر پاسخگویی شفاف و سریع به درخواست‌های مردمی هدایت می‌شوند.

گره گشایی از مشکلات

شیخ حسینی با تاکید بر اینکه به واسطه اهمیت اقدامات بموقع در حوزه مصوبات سفر‌های استانی، مدیران و معاونین استان‌های چهار محال و بختیاری و کردستان به جلسه دعوت شده اند تا به صورت حضوری هماهنگی‌ها و توصیه‌های لازم ارائه شود گفت: مصوبات سفر‌های دور اول شامل پروژه‌های مهم و کلان عمرانی بوده و مصوبات سفر‌های دور دوم مشتمل بر درخواست‌های خرد مردمی و گره‌گشایی از مشکلات عموم مردم است.

تعیین مسوول

بزرگترین مشکلی که باعث ناکارآمدی می‌شود، تعیین نشدن مسوول مستقیم است، اما مدیر عامل بانک توسعه تعاون این مهم را مدیریت کرد و گفت: در هر یک از استان‌های چهار محال و بختیاری و کردستان، یکی از همکاران مطلع در حوزه اعتباری وظیفه پاسخگویی و راهنمایی دقیق معرفی شدگان بر عهده دارد و معاون اعتباری استان نیز نظارت کافی را اعمال می‌کند.

تعیین بودجه از سوی وزیر

مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: بودجه مورد نیاز برای سهمیه بانک در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به معرفی شدگان از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آماده است و راهنمایی کافی از سوی همکاران برای مراجعه معرفی شده به نزدیکترین شعبه انجام می‌شود، اعتقاد داریم گره گشایی از مشکلات مردم، برکت فعالیت بانکداری را بیشتر می‌کند و وجهه اجتماعی بانک توسعه تعاون را ارتقا می‌بخشد. پرداخت تسهیلات خرد در استان‌های کمتر برخوردار باعث گسترش عدالت اجتماعی می‌شود و در راستای اهداف اجتماعی دولت خدمتگزار نیز هست، چرا که این استان‌ها به واسطه رشد اقتصادی کمتر، صلاحیت بالاتری برای بهره مندی از تسهیلات خرد و عمومی دارند.

آموزش مدیران ستادی

در ادامه جلسه سید علی میرفخرایی رییس اداره کل روابط عمومی بانک توسعه تعاون به گزارشی در خصوص کارگاه آموزشی مدیران ستادی و استانی بانک و نتایج نظرسنجی و دستاورد‌های این همایش ارائه کرد. در ادامه جلسه که با حضور حسن شریفی-معاون مدیرعامل در امور عملیات بانکی، کریم میرزاخانی سرپرست معاونت مدیرعامل در امور استان‌ها و بازاریابی، محمد سلمانی-معاون مدیرعامل در امور مالی و پشتیبانی، محمد ذوالفقاری-سرپرست معاونت مدیرعامل در امور حقوقی، سید حسن حسینی مطلق سرپرست دفتر مرکزی حراست، احمد محمدی مدیر امور اعتباری، سجاد علی زاده سرپرست مدیریت امور فناوری اطلاعات و ارتباطات، امیر میرشفیعی رئیس اداره کل برنامه ریزی و مدیریت عملکرد، رامین نجمی رئیس اداره کل سرمایه گذاری و محمد نخعی سرپرست معاونت طراحی و توسعه محصول اداره کل هوش کسب و کار و توسعه محصول همراه بود مسائلی از جمله افزایش سرمایه بانک و ثبت اطلاعات شرکت‌های زیر مجموعه در سامانه سماب مورد بحث و رسیدگی قرار گرفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: