کد خبر: ۴۰۵۵۷۰
۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با یادآوری اینکه بار‌ها مسوولان تیم اقتصادی دولت سیزدهم اعلام کردند که حقوق کارگران نباید بیش از ۲۰ درصد افزایش یابد گفت: متاسفانه تیم اقتصادی دولت گرفتار ناآگاهی از قوانین به ویژه قانون کار است که باعث چنین اظهارات سخیفی شده است.

کارگران و بازنشستگان گرفتار ناآگاهی تیم اقتصادی دولت سیزدهم

علی اکبر عیوضی با طرح این پرسش که مگر کارگران از بودجه دولت استفاده می‌کنند که افزایش حقوق آنان را دولت تعیین کند گفت: کارگران مطابق قانون کار در محیط کارگاه خدمت می‌کنند، حق بیمه خود را به سازمان تامین اجتماعی می‌پردازند و هیچ ربطی به دولت ندارند.


وی با اشاره به اینکه خدماتی که کارگران دریافت می‌کنند، از بودجه دولت نیست، بلکه از عملکرد و اندوخته خودشان است گفت: کارگران حق بیمه میپردازند و به تبع آن خدمات مرتبط را در دوران اشتغال و مستمری را در دوران بازنشستگی از سازمان تامین اجتماعی دریافت میکنند.


عیوضی با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی از دولت بودجه و اعتباری دریافت نمیکند و دولت حق ندارد در مورد سازمان، کارگران و بازنشستگان اظهار نظر کند گفت: متاسفانه میبینیم که دولتمردان فقط به مباحث حاشی‌های در مورد کارگران و بازنشستگان می‌پردازند و حرف‌هایی را می‌زنند که نشان می‌دهد تا چه اندازه نسبت به قانون بی اطلاع هستند.

 

بیشتر بخوانید:

تجربه تلخ بازنشستگان از زندگی در شرایط سخت


وی بر افزایش دستمزد در شرایط اقتصادی ناپایدار کشور تاکید کرد و گفت: تمام محققان، کارشناسان، صاحبنظران و دستاندرکاران در کشور‌های جهان به ویژه کسانی که در زمینه مسایل اقتصادی و روابط کار تجربه دارند، میدانند که در هر کشوری که قدرت خرید کارگران بالا رفته، توانسته اند چرخه اقتصاد کشور را بهتر بچرخانند.


عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران به تشریح تفاوت وضعیت کشورمان با دیگر کشور‌ها هنگام افزایش دستمزد پرداخت و گفت: در کشوری که تولید برای صادرات دارد، می‌توان نسبت به افزایش دستمزد با دقت بیشتری اظهار نظر کرد، اما در کشور ایران که با تحریم روبرو است و بیشتر تولیدات آن مصرف داخلی دارد، حتماً باید قدرت خرید نیروی کار و کارگران بالا باشد.


وی با تاکید بر اینکه اگر قدرت خرید کارگران بالا نباشد، تولید صورت می‌گیرد، اما کالا‌ها در انبارها، انبار می‌شود، زیرا خریداری ندارد گفت: چالش‌های اقتصادی کشور زیاد است. کیفیت پایین، قیمت بالا به دلیل هزینه‌های جانبی تولید، سومدیریت و بسیاری موارد دیگر باعث شده تا کالای تولید ایران نتواند در بازار جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: