April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
در دیدار مدیرکل پلتفرم اجرایی پیمان شانگ‌های و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مطرح شد:
کد خبر: ۴۰۵۵۸۰
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
0
عادل پیغامی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با هو کایچیانگ، مدیر کل پلتفرم چندمنظوره اقتصادی و تجاری سازمان همکاری شانگ‌های و معاون مدیر کمیته چنگ کینگ CPPCC هنگ کنگ، ماکائو، تایوان و چین در چونچن دیدار کرد.

پیشرفت جزیره قشم با استفاده از فرصت‌های پیمان شانگ‌های

به نقل از رسانه چونگ کینگ چین، در این دیدار که در راستای امضای تفاهم‌نامه همکاری منطقه آزاد قشم با پلتفرم همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری‌های پیمان شانگ‌های برگزار شد، پیغامی به معرفی فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری جزیره قشم و چشم انداز‌های آتی همکاری با کشور‌های عضو پیمان شانگ‌های پرداخت.

وی ابراز امیدواری کرد که همکاری با پلتفرم ملی چندمنظوره اقتصادی و تجاری سازمان همکاری شانگ‌های تقویت شود و نقش آن به عنوان رابط و حامل همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی، صنعتی و سرمایه گذاری با جزیره قشم افزایش یابد.

در ادامه این جلسه هو کایچیانگ اظهار داشت: ایران به عنوان یکی از اعضای سازمان همکاری شانگهای، نقش مهمی در حفظ ثبات زنجیره‌های صنعتی منطقه‌ای و دیگر کشور‌ها و مناطق سازمان شانگ‌های ایفا می‌کند.

مدیر کل پلتفرم چندمنظوره اقتصادی و تجاری سازمان همکاری شانگ‌های ادامه داد: این پلتفرم به طور جدی قطعنامه‌های سران شورای کشور‌های سازمان همکاری شانگ‌های را اجرا می‌کند و با تمرکز بر وظیفه اصلی ساخت زیست بوم جدید سازمان همکاری شانگ‌های با تلفیق اقتصاد دیجیتال و اقتصاد سنتی بازار‌ها و منافع شرکت‌های تولیدی را از طریق کمیته‌های کاری ادغام می‌کند.

به گفته هو کایچیانگ بدنه اصلی ساخت یک زیست بوم نوآور مشترک صنعتی در کشور‌های سازمان همکاری شانگ‌های به رهبری شرکت‌های پیشرو به دولت‌ها در جذب سرمایه کمک می‌کند و از همین روی تلاش می‌شود موانع همکاری بین شرکت‌های مختلف از میان برداشته شود.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: ما تمایل داریم تعامل با منطقه آزاد قشم را تقویت کنیم و دو طرف را برای دستیابی به نتایج جدیدتر در زمینه توسعه هماهنگ با سازمان‌های اقتصادی و تجاری بین‌المللی ارتقا دهیم؛ بنابراین گزارش، در این جلسه ژانگ گوانگفوو لیو جی معاون دبیرکل، محمد منصور عظیم زاده معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد قشم و رسول تزار نایب رئیس کمیته کاری خدمات نوآوری مشارکتی، میشل شانگ و سایرین حضور داشتند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: