April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله در همایش اقتدار بسیجیان فولاد مبارکه:
کد خبر: ۴۰۵۵۸۵
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
0
آئین گرامیداشت هفته بسیج در فولاد مبارکه با حضور جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله، پدر و مادر شهید مدافع حرم جواد محمدی، مدیرعامل، مدیران و کارکنان فولاد مبارکه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مبارکه، فرمانده بسیج کارگری استان اصفهان، فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید موحدیان فولاد مبارکه و مدیر هیئت رزمندگان استان اصفهان روز چهارشنبه هشتم آذرماه در محل برگزاری همایش‌های فولاد مبارکه برگزار شد.

تفكر بسیجی در فولاد مباركه مایه افتخار است

سرتیپ پاسدار حسین نجات فرمانده قرارگاه ثارالله در بیاناتی گفت: تفکر بسیجی در فولاد مبارکه مایه افتخار است. تفکر و روحیه‌ای که عامل همه موفقیت‌های کشور است و این امر در فولاد مبارکه در حوزه تأمین تجهیزات، خودتامینی و اشتغال‌زایی به‌خوبی دیده می‌شود.

وی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره فرماندهان سلحشور و شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم و مدافع امنیت اظهار کرد: اصفهان بیشترین شهید و سه لشکر بسیار قوی شامل لشکر امام حسین (ع)، لشکر نجف اشرف و تیپ قمر بنی‌هاشم را نسبت به جمعیت در کل کشور و بیشترین تشییع شهید را در یک روز داشته و این امر یک افتخار برای کشور است.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله با بیان اینکه تشکیل بسیج و ارتش میلیونی از ابتکارات رهبر کبیر انقلاب بود، ابراز کرد: باید توجه داشت که بسیجی دنبال پول، تبلیغات، پست و مقام نیست و حضور هیچ بسیجی در این نهاد اجباری نیست و همه با پای دل به میدان می‌آیند.

وی با بیان اینکه 2 میلیون بسیجی در دوران جنگ به جبهه رفتند و هیچ کدام توقع مالی نداشتند، ادامه داد: گمنام بودن یکی دیگر از ویژگی بسیجیان است همچنان که سردار سلیمانی تأکید داشت بر روی سنگ قبرش تنها عنوان بسیجی و سرباز آورده شود.

حسین نجات، دشمن‌شناسی را از ویژگی‌های دیگر بسیجیان دانست و ادامه داد: امروز در جامعه شاهدیم که برخی خط دشمن را از خودی تشخیص نمی‌دهند و این امر در فضای مجازی بیشتر دیده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه بسیجی‌ها خط دشمن را از خط خودی تشخیص می‌دهند، افزود: امروز شاهد کشتار زنان توسط اسرائیل و حمایت دیگر کشورهای اروپایی که مدعی زن، زندگی و آزادی بودند هستیم.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله با اشاره به نقشه‌های دشمنان برای ایجاد ناامنی در کشور و با بیان اینکه در ایران محدودیتی برای زنان نداریم، ادامه داد: در هیچ کجای دنیا به‌اندازه ایران به زنان اهمیت داده نمی‌شود، ما با ابتذال زن مخالفیم.

وی با تأکید بر اینکه بسیجی بصیرت دارد و شهادت‌طلب است، گفت: بسیجی می‌داند در کدام نقطه باید ورود کند.

حسین نجات با اشاره به جنگ 50 روزه غزه و آتش‌بس اعلام شده در این جنگ گفت: پایان آتش‌بس آغاز فروپاشی رژیم اشغالگر قدس است و این امر حاصل ترویج تفکر بسیجی در سراسر جهان است.

وی با اشاره به اینکه هر کجا انقلاب نفس می‌کشد، بسیجی حضور دارد، گفت: امروز بسیجیان در صنعت هوایی، توربین سازی، تجهیزات نفتی و فولادی و ... حرف‌های زیادی برای گفتن در سطح دنیا دارند.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله با بیان اینکه امروز خوشحالیم که در فولاد مبارکه حضور مهندسان بسیجی منجر به بومی‌سازی تجهیزات شده است، افزود: ما در این صنعت به خودکفایی رسیده‌ایم و افتخار بزرگی است.

وی اضافه کرد: برای ما افتخار است که در فولاد مبارکه کارهای بسیار بزرگی برای تأمین برق با راه‌اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی و نیروگاه خورشیدی، تأمین آب با اجرای طرح انتقال آب دریا، راه‌اندازی میدان گازی اختصاصی و... دنبال شده است.

سرتیپ پاسدار نجات با بیان اینکه روحیه بسیجی عامل همه موفقیت‌های کشور است، ادامه داد: تنها راه نجات کشور در حوزه مسائل اقتصادی نیز تفکر و روحیه بسیجی است.

وی از اشتغال 20 هزار نفر از جوانان و متخصصان کشور در فولاد مبارکه به‌عنوان یکی دیگر از برکات این شرکت و توسعه صنعتی و اقتصادی کشور یادکرد.

همایش بسیجیان فولاد-007.jpg



مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه:
مقابله با تحریم‌ها، ابتکار در تولید و پیشرفت توسعه ها حاصل تفکر بسیجی در فولاد مبارکه است

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در همايش اقتدار بسیجیان فولاد مبارکه گفت: تفکر بسیجی در شرکت فولاد مبارکه جریان دارد و حاصل آن مقابله جدی با تحریم‌ها، ابتکار در تولید و پیشرفت پروژه های توسعه، تغییر در روند تحقق مسئولیت اجتماعی و ... است.

محمدیاسر طیب‌نیا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و بسیجیان اظهار کرد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، بسیج و بسیجی یک عنوان و لقب نیست بلکه نماد یک تفکر است که اخلاص، ابتکار و نوآوری سه شاخصه اصلی این تفکر به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: امروز به معنی واقعی کلمه هر سه شاخص تفکر بسیجی در فولاد مبارکه به خوبی دیده می‌شود، ادامه داد: اگر اخلاص را کمی تخفیف دهیم و آن به تلاش برای رسیدن به هدف مقدس بدانیم این شاخصه در فولاد مبارکه به معنای واقعی دیده می‌شود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه افزود: اگر اخلاص را به داشتن برون داد بیش از وظیفه، احساس تکلیف، مسئولیت پذیری و مشارکت بی چشم‌داشت در کارها، پیشرو بودن و ... ترجمه کنیم، به این ایمان می‌رسیم که همه این ویژگی‌ها در فولاد مبارکه وجود دارد.

وی با بیان اینکه تفکر بسیجی در فولاد مبارکه جریان دارد، در خصوص شاخصه ابتکار در فولاد مبارکه گفت: ما طی یک دهه گذشته با تحریم‌های جدی مواجه بودیم اما با ابتکار عمل این شرایط را به فرصت تبدیل کردیم و نتیجه آن رسیدن به بومی‌سازی بالای 90 درصد از تجهیزات و قطعات در فولاد مبارکه است.

طیب‌نیا با بیان اینکه در بخش خودکفایی و خودتامینی به خصوص در حوزه انرژی (برق و آب) مشکلات زیادی داشتیم، ادامه داد: امروز با ابتکار و همت همکاران ما در فولاد مبارکه همه این مشکلات در حال برطرف شدن است و نه تنها عواید آن شامل فولاد مبارکه می‌شود بلکه جامعه پیرامونی ما نیز از آن بهره‌مند می‌جوید. امروز بزرگترین پروژه طرح انتقال آب دریای به همت همین تفکر با سرعت بسیار در حال اجرا است که منجر به حل مصرف آب کل صنایع در استان اصفهان می‌شود. در صورتی که شاید ما در فولاد مبارکه کمتر از 10 درصد (نزیک 5 الی 6 درصد) این آب را نیاز داشته باشیم اما برای حل مشکل آب صنعت اصفهان پیش‌قدم شده‌ایم.

وی در خصوص خودتامینی برق در مجموعه فولاد مبارکه گفت: با توجه به شرایطی که استان اصفهان دارد، فولاد مبارکه راه‌اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی شهید حاج احمد کاظمی و همچنین نیروگاه خورشیدی 600 مگاواتی را با کیفیت مطلوب و راندمان بالا و بیشتر از نیاز خودش در دستورکار قرار داده است و ما به طور ملموس نتیجه بهره‌برداری از این توسعه‌ها را می‌بینیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه سال گذشته 6 هزار نفر اشتغال‌زایی جدید به واسطه توسعه‌های صورت گرفته و تعریف فعالیت‌های جدید ایجاد شد، ادامه داد: در حوزه نوآوری نیز مطابق با تاکید رهبر معظم انقلاب در حوزه نگاه به آینده، جوانان و شرکت‌‌های دانش بنیان ورود کرده‌ایم به صورتی که در سال گذشته حدود 5 هزار میلیارد تومان خرید از بیش 500 شرکت‌ دانش بنیان داشته‌ایم.

وی افزود: امروز سرمایه‌گذاری خطرپذیر را در شرکت‌های دانش بنیان برای دستیابی به تکنولوژی روز و آینده در دستور کار داریم که منجر به امیدآفرینی و نشاط در جامعه شده است.

طیب نیا با بیان اینکه در بحث مسئولیت‌های اجتماعی نگاه جدیدی در فولاد مبارکه در دستور کار قرار گرفته است، گفت: پروژه‌های در دست اجرا در حوزه تامین آب، برق و به طور کلی انرژی بالاترین میزان و معیار برای تغییر نگاه ما به حیطه مسئولیت های اجتماعی است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه افزود: ما در حوزه مسئولیت اجتماعی این نگاه را دنبال می کنیم که فولاد مبارکه صرفاً تولید کننده فولاد نیست و طبق آیه 25 سوره مبارکه حدید یعنی «وَ أنزَلنَا الحَدِیدَ فِیه بَأسٌ شَدِیدٌ وَ مَنافِعُ لِلنّاسِ» ما به دنبال تحقق و تامین منافع عموم مردم هستیم. باید توجه داشت که خداوند از تعبیر «أنزَلنَا» استفاده کرده است، واژه‌ای که در مورد باران هم از آن استفاده شده است. بارانی که همه مردم از آن بهره‌مند می‌شوند و خداوند در مورد آهن و فولاد هم از همین تعبیر استفاده کرده است و ما امروز این تعبیر را در فولاد مبارکه مشاهده می‌کنیم؛ چرا که منافع سرشار این مجموعه تولیدی در کل کشور سرازیر شده است و امیدواریم بتوانیم با اخلاص و ابتکار تفکر بسیجی را در این مجموعه صنعتی که یکی از افتخارات نظام و انقلاب اسلامی است، پیاده کنیم.

گفتنی است، تجلیل از مادر و پدر شهید والا مقام مدافع حرم جواد محمدی و بسیجیان نمونه شرکت فولاد مبارکه از دیگر برنامه های اجرا شده در این همایش باشکوه بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: