April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۵۹۴
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
0
نمایندگان ایران در رقابت‌های گرندپری منچستر موفق به کسب چهار مدال طلا و پنج سهمیه پارالمپیک شدند.

پاراتکواندو کاران ایران گل کاشتند/ چهار مدال طلا و پنج سهمیه المپیک حاصل تلاش نمایندگان ایران

فینال رقابت‌های گرندپری منچستر روز گذشته با حضور ۷۱ تکواندوکار از ۲۲ کشور به میزبانی انگلستان در شهر منچستر برگزار شد و نهایتاً تیم ملی کشورمان در این مسابقات با ۵ نماینده موفق به کسب ۴ نشان ارزشمند طلا و کسب پنج سهمیه پارالمپیک پاریس شد.

مریم عبدالله پور در وزن ۴۷- کیلوگرم اولین تکواندو کار کشورمان در وزن منفی چهل و هفت کیلوگرم که تنها نماینده بانوی کشورمان در این مسابقات بود در دور نخست ایکینچی از ترکیه را ۳۲ بر ۱۹ شکست داد. او در مرحله نیمه نهایی به مصاف «ایساکووا» حریف سنتی خود از ازبکستان رفت و مطابق مسابقات گذشته برابر او این بار ۲۴ بر ۳ پیروز شد و به فینال رسید. عبدالله پور در دیدار نهایی مقابل «آنجلیکا اسپینوزا» نفر اول پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ در نهایت شایستگی با کسب نتیجه ۱۵ بر ۵ به برتری دست یافت و ضمن کسب نشان خوشرنگ طلا، راهی پارالمپیک پاریس شد.

مریم عبدالله پور در وزن ۴۷- کیلوگرم

مهدی پور رهنما در وزن ۷۰- کیلوگرم که برای قطعی کردن سهمیه حضور خود در المپیک پاریس به مدال طلای این مسابقات نیاز داشت، با برتری مقابل همه رقبا به هدف خود رسید. او در اولین مبارزه «شونسوکو» از ژاپن را ۳۲ بر ۲ از پیش روی برداشت. «فاتح چلیک» نماینده ترکیه به دلیل مصدومیت در مبارزه نیمه نهایی حاضر نشد تا پور رهنما راهی دیدار نهایی شود. نماینده کشورمان در مبارزه برای کسب مدال طلا ۱۷ بر ۱۰ برابر «علیکلوو» از ازبکستان به برتری دست یافت و ضمن به دست آوردن دومین نشان طلای ایران در این رویداد، با کسب امتیازات لازم بلیت پارالمپیک پاریس را برای خود رزرو کرد.

مهدی پور رهنما

در وزن ۸۰- کیلوگرم علیرضا بخت در اولین مبارزه با «لوئیز مانو» از مکزیک مبارزه کرد و به پیروزی ۲۲ بر ۹ دست یافت و سپس در مرحله نیمه نهایی برابر «توشتومورف» از ازبکستان با نتیجه ۵۶ بر ۴۱ به برتری رسید. بخت در دیدار نهایی «جو جئونگ هون» از کره جنوبی را رو به روی خود دید و برابر این حریف قدرتمند ۲۹ بر ۱۸ پیروز شد و او نیز هم به مدال طلا دست یافت و هم سهمیه پارالمپیک پاریس را به دست آورد.

علیرضا بخت

در وزن ۸۰+ کیلوگرم حامد حق شناس دور نخست را با قرعه استراحت پشت سر گذاشت و در مرحله نیمه نهایی به دیدار «مهمت سامی» از ترکیه رفت و موفق به پیروزی ۲۱ بر ۷ شد. حق شناس با پیروزی برابر «نایوان میکولیچ» از کرواسی در دیدار نهایی و با نتیجه ۱۷ بر ۲ طلای چهارم ایران را به خود اختصاص داد و سهمیه دیگری برای ایران در پارالمپیک پاریس را به دست آورد.

حامد حق شناس

اما در وزن ۶۳- کیلوگرم که ۸ پاراتکواندوکار حضور داشتند، سعید صادقیان پور دور نخست به مصاف «تورگاتو» از برزیل رفت و با نتیجه نزدیک ۴۷ بر ۴۵ نتیجه را واگذار کرد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. با این حال با توجه به امتیازات خوب صادقیانپور در رنکینگ پارالمپیک، وی نیز به احتمال زیاد جواز حضور در پاریس را به دست خواهد آورد.

سعید صادقیان پور

هدایت تیم ملی پاراتکواندو در گروه آقایان برعهده پیام خانلرخانی به عنوان سرمربی بود. علی کریمی صابر به عنوان مربی وی را یاری کرد. عاطفه کشاورز سرمربی تیم ملی بانوان نیز تنها نماینده ایران در این رقابت‌ها را برعهده داشت. جمشید سهرابی رئیس انجمن پاراتکواندو نیز سرپرستی تیم برعهده داشت.

بی شک ملی پوشان تکواندو کشورمان در صورت حضور در این رقابت‌ها چندین سهمیه المپیک برای کشورمان کسب می‌کردند اما این امر به دلیل کارشکنی کشور انگلیس عملیاتی نشد و حالا تکواندو کاران کشورمان باید خود را برای حضور در مسابقات چین آماده کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: