April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۶۲۱
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
0
رئیس دانشگاه پیام نور از آمادگی این دانشگاه برای پیوستن به عضو وابسته اتحادیه دانشگاه‌های اروپایی خبر داد.

دانشگاه پیام نور عضو وابسته اتحادیه دانشگاه های اروپایی می شود

ابراهیم تقی زاده رئیس دانشگاه پیام نور در دیدار با آرتور باغداراشیان، رئیس اتحادیه دانشگاه‌های اروپایی در ایروان ضمن تاکید بر راهکار‌های توسعه همکاری میان دانشگاه پیام نور و اتحادیه دانشگاه‌های اروپایی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور با بهره گیری از ظرفیت علمی، آموزشی و پژوهشی بیش از ۳۷۰۰ عضو علمی متخصص، و فعالیت در قالب بیش از ۳۵۰ مرکز دانشگاهی در ایران و فعالیت آموزشی بین المللی در ۲۰ نمایندگی فعال در پنج قاره جهان از ویژگی‌های ممتاز این دانشگاه می‌باشد و تحصیل همزمان بیش از ۳۶۰ هزار دانشجو و بیش از ۲۰۰۰ دانشجوی بین المللی نشانه اعتماد، کیفیت آموزش و عنایت جامعه علمی به این دانشگاه می‌باشد.

وی همچنین تصریح کرد: دانشگاه برای عقد تفاهم نامه به منظور توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های تبادل استاد و دانشجو، راه اندازی دوره‌های تحصیلات عالی مشترک در قالب قرارداد‌ها Joint Degree و double degree، دوره‌های آموزش عالی آزاد و کوتاه مدت و کمک به راه اندازی کرسی‌های آموزش زبان فارسی در دانشگاه‌های عضو اتحادیه آمادگی دارد.

در این نشست همچنین دکتر باغداراشیان، رئیس اتحادیه دانشگاه‌های اروپایی نیز تاکید کرد: ظرفیت دانشگاه پیام نور و فعالیت‌های گسترده آن در عرصه آموزش عالی ایران و منطقه تجربه‌ای ارزشمند می‌باشد و ما خواهان در اختیار قرار دادن تجربیات وسیع این دانشگاه به خصوص در بخش آموزش‌های برخط و ترکیبی می‌باشیم.

وی درباره پیشنهاد عضویت پیام نور ایران در اتحادیه دانشگاه‌های اروپایی گفت: این موضوع در دستور کار نشست سالانه مجمع اتحادیه قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است نشست سالانه اتحادیه دانشگاه‌های اروپایی به میزانی ایروان ارمنستان و دانشگاه اروپایی این کشور در حال برگزاری است و رئیس دانشگاه پیام نور ایران نیز به عنوان میهمان و سخنران ویژه در این نشست حضور دارند و موضوع انتقال ریاست دوره‌ای این اتحادیه از ارمنستان به فرانسه و عضویت پیام نور ایران، در دستور کار دوره‌ای نشست این اتحادیه قرار دارد.

بیشاریان رئیس دانشگاه اروپایی ارمنستان با تاکید بر اهمیت همکاری با دانشگاه پیام نور و تقدیر از نمایندگی این دانشگاه در ایروان اظهار داشت: روابط چند ساله با دانشگاه پیام نور را دوستانه می‌دانیم و تداوم، توسعه و ارتقای سطح همکاری‌ها با این دانشگاه را خواستاریم.

وی در بخش دیگر سخنان خود در بخشی از سخنان خود با اشاره به روابط بسیار دوستانه دو ملت ایران و ارمنستان، تصریح کرد: ما ۴ همسایه داریم که ایران بزرگترین دوست و رفیق عزیز ما می‌باشد و موضوعی که حتما در مورد سایر همسایگان نمی‌توانم آنرا با این اطمینان بیان کنم.

بیشاریان با قدردانی از حمایت‌های دوستانه دولت و مردم ایران از ارمنستان در تحولات قره باغ گفت: با تمام قلبم از ایران، ملت و دولت جمهوری اسلامی تشکر می‌کنم.
رئیس دانشگاه پیام نور: دانشگاه آماده همکاری وسیعتری با دانشگاه اروپایی ارمنستان می‌باشد.

تقی زاده رئیس دانشگاه پیام نور نیز در این نشست از اعلام آمادگی دانشگاه پیام نور برای توسعه همکاری‌ها و اجرای عملیاتی و تمدید یک دوره پنج ساله دیگر تفاهم نامه فی مابین خبر داد و تاکید نمود: دوستی متقابلی میان دو ملت برقرار است و ارامنه ایران بسیار مورد علاقه و احترام مردم ایران هستند و هیچگونه جدایی بین ما نیست.

پیمان آقائی، سرپرست مرکز امور بین الملل دانشگاه نیز گزارشی از گستره و چگونگی فعالیت‌های بین المللی دانشگاه پیام نور و روند اجرای تفاهم نامه میان دو دانشگاه، ارائه نمود.

موضوع توسعه همکاری‌های دوجانبه از جمله راه اندازی انستیتو زبان‌های خارجی مشترک در دانشگاه پیام نور و استفاده از ظرفیت انتشارات بزرگ دانشگاه پیام نور برای چاپ و تامین کتب درسی دانشگاهی در ارمنستان، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: